beantwoord

Aansluiting Intercity Utrecht - Den Bosch en stoptrein Den Bosch - Eindhoven

  • 14 september 2017
  • 4 reacties
  • 216 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wanneer je de Intercity vanuit Utrecht neemt richting het zuiden om #24 en #54 zul je op 2 minuten na de aansluiting met de stoptrein missen #19 en #49. Dat betekent bijna een half uur wachten. Dat is nog tot daar aan toe, maar het frustreert me dat diezelfde trein vervolgens 8 minuten in Boxtel staat te wachten. Beste NS, waarom kan dat stoppertje niet even wachten zodat de mensen kunnen overstappen op de sprinter? Uiteindelijk maakt het niets uit voor jullie, toch?
icon

Beste antwoord door Tamzin 14 september 2017, 20:35

Hier zijn al een aantal topics over geweest. Als de sprinter langer wacht zit hij vervolgens de IC in de weg tussen Den Bosch en Boxtel. In december met de introductie van de 10-minutendienst wordt de aansluiting vanuit Utrecht beter maar blijft de wachttijd in Boxtel.

Behalve voor het inhalen is die wachttijd ook om te voorkomen dat de sprinters tussen Boxtel en Eindhoven vlak achter elkaar zouden rijden. Er is aan alle kanten naar gekeken en dit is ondanks de nadelen de minst slechte oplossing.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo ilona h. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik durf zo niet te zeggen waarom de trein in Boxtel 8 minuten stil staat. Ik hoop dat een ander forumlid hier een verklaring voor heeft. Ik ga in ieder geval je suggestive doorgeven aan onze dientregeling specialisten 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Hier zijn al een aantal topics over geweest. Als de sprinter langer wacht zit hij vervolgens de IC in de weg tussen Den Bosch en Boxtel. In december met de introductie van de 10-minutendienst wordt de aansluiting vanuit Utrecht beter maar blijft de wachttijd in Boxtel.

Behalve voor het inhalen is die wachttijd ook om te voorkomen dat de sprinters tussen Boxtel en Eindhoven vlak achter elkaar zouden rijden. Er is aan alle kanten naar gekeken en dit is ondanks de nadelen de minst slechte oplossing.
Reputatie 6
Het traject Den Bosch-Boxtel en Den Bosch- Utrecht had al lang 4-sporig moeten zijn. Dan hoeven al die treinen elkaar niet in de weg te zitten. Maar zal veel te kostbaar zijn, of misschien onmogelijk? Die stukken spoor zijn toch een steeds grotere bottleneck, zeker bij de 10-minuten IC's met daartussen nog die "lastige" sprinters gepropt.
Reputatie 7
Badge +3
Je zit daar met dwarsliggende buurtbewoners.die willen dat iedereen met de auto gaat.

Reageer