beantwoord

aansluiting trein Breda-Eindhoven en college's TU/eindhoven

• 14 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 256 Bekeken

Als ik de nieuwe dienstregeling mag geloven is de vrij perfecte aansluiting van de intercity tussen Den Haag-Venlo (waarvan ik tussen Breda en Eindhoven gebruik maak) en de collegetijden s'ochtends op de TU/eindhoven binnenkort verleden tijd. Ik zal hierdoor net als misschien wel meer dan 1000 andere studenten die gebruik maken van dit traject bijna dagelijks 13 minuten langer onderweg zijn, wordt hier door de NS niet naar gekeken of zijn andere belangen zoveel groter? In mijn ogen is de goede bereikbaarheid van universiteiten in Nederland een zeer belangrijk onderwerp voor de nationale spoorwegen.
icon

Beste antwoord door Tim van Leeuwen 14 oktober 2016, 20:39

@mart96, het blijft altijd een flinke puzzel met heel veel dilemma's! De ligging van de Den Haag - Eindhoven trein werd onder andere bepaald door de aansluiting in Venlo die we wilde verbeteren (van 25 naar 10 minuten), dit is de IC uit Eindhoven op de stoptrein naar Düsseldorf. Daarbij wilden we dat deze IC weer goed laten aansluiten op de trein Den Haag - Eindhoven. Hiermee is je tijdsligging redelijk bepaald. Verder kijken we ook nog naar de aansluitingen op andere treinen in Eindhoven en hebben we te maken met (veel) goederenverkeer tussen Rotterdam-Eindhoven-Venlo. Helaas lukt het daardoor niet om het iedereen naar z'n zin te maken!

Ik hoop dat het 's middags net weer wat beter aansluit?

Heb je gelukkig nog wel wat tijd om lekker bakje koffie te nemen voordat je met college begint 😉!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
@mart96, het blijft altijd een flinke puzzel met heel veel dilemma's! De ligging van de Den Haag - Eindhoven trein werd onder andere bepaald door de aansluiting in Venlo die we wilde verbeteren (van 25 naar 10 minuten), dit is de IC uit Eindhoven op de stoptrein naar Düsseldorf. Daarbij wilden we dat deze IC weer goed laten aansluiten op de trein Den Haag - Eindhoven. Hiermee is je tijdsligging redelijk bepaald. Verder kijken we ook nog naar de aansluitingen op andere treinen in Eindhoven en hebben we te maken met (veel) goederenverkeer tussen Rotterdam-Eindhoven-Venlo. Helaas lukt het daardoor niet om het iedereen naar z'n zin te maken!

Ik hoop dat het 's middags net weer wat beter aansluit?

Heb je gelukkig nog wel wat tijd om lekker bakje koffie te nemen voordat je met college begint 😉!
Reputatie 3
Badge
Dat zie ik niet.

Ik vergelijk:
Den Haag (Centraal)-Eindhoven oude dienstregeling:
  1. Een IC die zonder overstap na een reistijd van 1:37 om :29 en :59 aankomt
  2. Een IC die met een overstap na een reistijd van 1:32 om :26 en :56 aankomt
  3. Een IC die met een overstap na een reistijd van 1:34 om :13 en :43 aankomt

Nieuwe dienstregeling:
  1. Een IC die met een overstap na een reistijd van 1:35 om :28 en :58 aankomt; vergelijkbaar met nummer 2 hierboven
  2. Een IC die met een overstap na een reistijd van1:28 om :13 en :43 aankomt; vergelijkbaar met 3 hierboven, maar dan sneller

Ik zie niet waarom je nu opeens 13 minuten langer onderweg zou zijn. De aankomsttijden zijn nagenoeg gelijk, en de reistijd is in één geval behoorlijk korter...
Dat zie ik niet.

Ik vergelijk:
Den Haag (Centraal)-Eindhoven oude dienstregeling:
  1. Een IC die zonder overstap na een reistijd van 1:37 om :29 en :59 aankomt
  2. Een IC die met een overstap na een reistijd van 1:32 om :26 en :56 aankomt
  3. Een IC die met een overstap na een reistijd van 1:34 om :13 en :43 aankomt

Nieuwe dienstregeling:
  1. Een IC die met een overstap na een reistijd van 1:35 om :28 en :58 aankomt; vergelijkbaar met nummer 2 hierboven
  2. Een IC die met een overstap na een reistijd van1:28 om :13 en :43 aankomt; vergelijkbaar met 3 hierboven, maar dan sneller

Ik zie niet waarom je nu opeens 13 minuten langer onderweg zou zijn. De aankomsttijden zijn nagenoeg gelijk, en de reistijd is in één geval behoorlijk korter...

Sorry ik had misschien moeten vermelden dat ik in Breda opstap, ik noemde Den haag om duidelijk te maken van welk traject ik gebruik maak, in Breda moet ik dus eerder opstappen om op tijd op de uni te zijn

P.S. ik ben niet bekend met dit forum en heb per ongeluk een reactie geselecteerd als "antwoord", ik weet niet hoe ik dit ongedaan maak
Reputatie 7
Badge +4
Maandag en wie weet eerder, wordt er weer gemodereerd en dan zal men het wel aanpassen. Niks aan de hand.
Reputatie 7
Badge +3
NS kan natuurlijk geen rekening houden met de collegetijden van iedere mbo, hogeschool en universiteit.

Reageer