beantwoord

aansluiting trein geldermalsen naar Boxtel op station Den Bosch

  • 24 September 2021
  • 6 reacties
  • 145 Bekeken

Zojuist weer 30 minuten mogen wachten op den bosch. Aankomende en vertrekkende trein op zelfde perron (4a resp 4b). Voor overstap is er 1 .minuut. Ondankd sprintje sloten de deuren toen ik bij de trein was. Graag verbeteren in volgende dienstregeling. 

icon

Beste antwoord door Tamzin 24 September 2021, 13:40

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat zal niet gauw gebeuren omdat het aantal overstappers tussen deze twee treinen gering is en omdat er in de dienstregeling geen ruimte is om met deze twee treinen te schuiven.

Reputatie 7

Dat zal niet gauw gebeuren omdat het aantal overstappers tussen deze twee treinen gering is en omdat er in de dienstregeling geen ruimte is om met deze twee treinen te schuiven.

Waar een wil is, is natuurlijk een weg. Oók hier. Overstappen van 30 minuten zouden er gewoon niet mogen zijn als je jezelf als bedrijf serieus neemt. Je wacht langer dan dat je daadwerkelijk rijdt.

Het aantal overstappers is ook gering omdat de overstap er eigenlijk gewoon niet is. Kip en ei.

Badge

@Rene74   Aan de data van de reisbewegingen en in- en uitchecks is gewoon te zien welke reizigersstromen er zijn door de data analisten en daar wordt dan gekeken wat belangrijke aansluitingen zijn en welke minder belangrijk zijn.

Soms is het gewoon niet mogelijk om een aansluiting te verzorgen tussen 2 treinen waardoor er een lange(re) wachttijd ontstaat.

En ja, het is vreselijke pech als jij zo'n route moet reizen maar allemaal goede overstappen is niet mogelijk.

Reputatie 3

René 74 heeft natuurlijk wel een punt. Boxtel ligt aan de lijn Eindhoven-Den Bosch en Geldermalsen in het verlengde daarvan van Den Bosch naar Utrecht. Met een overstap van een half uur is er geen hond die gebruik wil maken van dit traject. Terwijl er naast genoemde plaatsen nog meer niet heel kleine plaatsen liggen zoals Best, Culemborg en Zaltbommel. Met een betere overstap zou dit sprintertraject best meer reizigers kunnen opleveren. Of zit men dan de 10 minuten intercityverbinding in de weg…

Reputatie 7
Badge +3

Er vertrekken in Den Bosch sowieso te veel treinen om bij halfuur frequenties alles op alles te kunnen laten aansluiten. Vanuit de richting Geldermalsen zijn de aansluitingen op de intercity naar Eindhoven en op de sprinter naar Tillburg U veruit de belangrijkste. Schuiven betekent dat die aansluitingen dan weer slechter worden en dat tevens de aansluitingen in Geldermalsen vervallen.  Dan dupeert je 50 reizigers om er één te helpen.

De sprinter naar Deurne verschuiven betekent dat je ook de sprinter Tilburg-Weert moet verschuiven en die zit dan de intercity Den Haag-Eindhoven in de weg. Dat is dus ook een lastig verhaal.

Reputatie 7

Kortom: teveel treinen en te weinig spoor en perron in Denn Bosch. Op het dubbelspoor Den Bosch- Utrecht is het natuurlijk eigenlijk ook veel te vol met die veelal onnodige tienminuten-intercity's en ook nog Sprinters. 

Reageer