beantwoord

Aansluiting trein Zeeland op stoptrein Antwerpen

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
De nieuwe dienstregeling pakt erg onhandig uit voor de trein uit Zeeland met aansluiting voor de stoptrein richting Antwerpen. Het is nu 30 (29) minuten wachten. Kan hier geen oplossing voor komen, misschien in samenspraak met NMBS?
icon

Beste antwoord door NStrein 9 december 2016, 18:01

Wat misschien nog wel erger is, want meer reizigers zullen daar gebruik van maken, is de overstap op de Intercity.. Die is 24 minuten!

Bekijk origineel

4 reacties

Dag Stm_F. Welkom op het forum.

Wat vervelend dat deze overstap bijna een kwartier langer wordt in de nieuwe dienstregeling. Dat heeft te maken met het volgende. Om diverse redenen schuiven alle tijden op de zogenaamde 'Oude Lijn' (Amsterdam - Dordrecht - Vlissingen). Mede ook om bijvoorbeeld de intercity's in Dordrecht beter te laten aansluiten op de treinen uit Gorinchem, maar ook een betere verdeling van treinen over het uur tussen Den Haag, Leiden en Schiphol. Een gevolg is helaas deze langere overstap op de stoptrein naar Antwerpen.

Op korte termijn zijn er geen wijzigingen in de dienstregeling te verwachten. Wel zal ik de wens voor een betere afstemming met NMBS op Roosendaal intern kenbaar maken.
Reputatie 1
Wat misschien nog wel erger is, want meer reizigers zullen daar gebruik van maken, is de overstap op de Intercity.. Die is 24 minuten!
Reputatie 5
Twee jaar verder, maar een vraag namens een kennis uit Goes: Gaat er ooit nog iets aan de overstap wijzigen? Is er "iets" in mogelijk? Van de trein uit Zeeland op de stoptrein naar Antwerpen/Puurs is de overstap nog altijd 29 minuten. Hij gaat 3x per week per auto naar Antwerpen, terwijl hij best per trein zou willen. Maar de buitensporige reistijd houdt hem tegen. Logisch.
Zag het vanmiddag ook, ik kwam terug uit Zeeland en toen de trein langs het perron in Roosendaal aan kwam rijden (aankomsttijd -24), reed de stoptrein naar Antwerpen net weg (vertrektijd -23). Zo zonde. Er zullen geen honderden Zeeuwen per trein naar België gaan, maar op deze manier stapt er echt niemand over natuurlijk. Bovendien zijn er dan in beide treinen minder klanten dan er hadden kunnen zijn en weer wat extra auto's op de weg 😕
Reputatie 7
Badge +2
Er zitten in de treinen van Roosendaal naar Essen sowieso gemiddeld niet meer dan 15 tot 20 man en dan kun je je afvragen of er gemiddeld wellicht één daarvan van/naar Zeeland gaat en of je daarvoor de aansluitingen in Antwerpen moet verslechteren. Het antwoord van de NMBS laat zich raden.

Je kunt natuurlijk de vraag stellen of er geen sprake is van een kip en ei probleem maar in dit geval durf ik dat te betwijfelen. Zeeuwen uit de wat grotere plaatsen als Goes, Middelburg of Vlissingen gaan voor een tripje naar België eerder naar Brugge of Gent. En naar Antwerpen blijft de route via Roosendaal vanuit Zeeland sowieso een forse omweg. Ik zou het toejuichen als de aansluitingen beter werden maar vooralsnog zie ik niet in hoe je dat zonder grote andere nadelen zou willen realiseren.

Reageer