beantwoord

Aantal stops Intercity's in de spits in Heiloo

• 22 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Is het zo dat in de nieuwe dienstregeling het aantal intercity's dat in de spits stopt in Heiloo (vanuit Alkmaar naar Amsterdam) van 2 naar 4 gaat? Het gerucht gaat namelijk. Gezien de drukte is het wel zeer wenselijk.
icon

Beste antwoord door Rudi 22 oktober 2018, 13:56

In de planner van HAFAS (bron van bijna alle internationale planners en de NS App) staan na 9 december alleen intercity's om -19 en -49 naar Amsterdam (en om -09 en -39 naar Haarlem).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Er zijn mij geen plannen bekend waarin er meer treinen gaan stoppen op station Heiloo. Dus voorlopig (de komende 5-6 jaar) blijft het sowieso bij 2 treinen per uur richting A'dam en 2 treinen per uur richting Haarlem.
Er gaan in de dienstregeling 2019 inderdaad geen extra intercity’s stoppen te Heiloo. Ook niet in de spits. Daarnaast zal de materieelinzet ongeveer gelijk blijven aan de huidige. Wellicht kunt u proberen een aantal wagons verderop in te stappen? Vaak is er in een lange intercity een deel waar nog zitplaatsen vrij zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Aangezien het niet in Hafas staat lijkt me dit een loos gerucht.
Hallo JeeWee en welkom bij de NS Community,

Ik durf nog niet te zeggen wat er zal gaan veranderen met de ingang van de nieuwe dienstregeling. Ik hoop met je mee dat er meer materieel wordt ingezet op dit traject om de drukte tegen te gaan.
Reputatie 5
In de planner van HAFAS (bron van bijna alle internationale planners en de NS App) staan na 9 december alleen intercity's om -19 en -49 naar Amsterdam (en om -09 en -39 naar Haarlem).

Reageer