beantwoord

Aantal vragingen

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Beste NS,
Recent is met trots bekend gemaKt dat weer meer trei nen dan in 2017 op tijd gereden zouden hebben. Meer dan 90 %.

Ik reis dagelijks voor mijn werk tussen oss en amsterdam of oss - rotterdam en soms tussen rotterdam en amsterdam e.v.v.
Hoe komt het dat ik dit - we rijden op tijd - verhaal in het geheel niet herken. Ik heb vrijwel ELKE dag te maken met vertragingen en niet zelden op heen en terugreis!!!

Ook met de rekenregel dat minder dan 3 minuten vertraging geldt als op tijd rijden ( dat je daarmee nog steeds belangrijke aansluitingen mist wordt kennelijk niet als lastig gezien door NS) heb ik nog steeds het gevoel dat ik een groot deel van het vertragngspercentage tref. Een statistische kans waarmee je ook de staatsloterij zou kunnen winnen.

Graag een verklaring zonder excuses en sorry s want die zoek ik niet.

Mvg,
Erzet
icon

Beste antwoord door Sneltram 10 januari 2019, 20:41

Een paar misverstanden de wereld uit halen, die telkens weer de kop op duiken.

NS wordt afgerekend op 'Reizigerspunctualiteit'. Daarin telt alles mee: vertraagde treinen, uitgevallen treinen, gemiste overstappen, alles. Of het nu gewone treinen zijn of treinen over de HSL, alles telt mee. Met de overheid is afgesproken dat in 2019 91,1% van alle reizigers op tijd komt. In 2018 scoorde NS 92,6%.

NS moet daarnaast apart een cijfer voor de HSL berekenend. De HSL zit dus al in de gewone cijfers, maar moet ook nog eens apart worden gerekend. In 2018 kwam 82,5% van de reizigers op tijd. De afgesproken norm met de overheid was 82,1%, maar in 2019 moet dat 84,1% zijn. Al die cijfers zijn na te lezen op prestaties.prorail.nl.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als u voor uw werk reist zal dat ongetwijfeld vooral in de spitsuren zijn en dan zijn de door de drukte de percentages lager. Voor het totale gemiddelde percentage tellen echter ook maandagavond, donderdagoverdag en zondagmorgen mee. Verder zijn er grote verschil tussen de diverse trajecten.
Nee ik reis in met een dalurenkaart. Dus dat kan de verklaring niet zijn
Reputatie 5
Reist u veel via de HSL (Breda- Rotterdam of Schiphol-Rotterdam?). Dat is misschien een verklaring.
Ik houd de storingsinformatie dagelijks bij omdat ik altijd via station Breda en dit traject keert standaard dagelijks terug. Daar zijn dagelijks 1 of vaak meerdere storingen: defecte trein / wisselstoring / defecte bovenleiding enz. Op dit moment van schrijven (donderdagmiddag 12.00 uur) ligt de lijn tussen Breda en Rotterdam er ook weer plat (helaas).
Daartegenover zijn er ook lijnen waar zelden iets aan de hand is (of maar heel kortdurend) en die maken het gemiddelde dus weer behoorlijk goed.
Reputatie 7
Badge +3
@Rene74
De HSL cijfers worden als ik het goed heb apart berekend en tellen niet mee in de gemiddelde landelijke cijfers al hoewel een storing op de HSL die cijfers indirect wel beïnvloed.
Reputatie 5
Tamzin schreef:

De HSL cijfers worden als ik het goed heb apart berekend en tellen niet mee in de gemiddelde landelijke cijfers al hoewel een storing op de HSL die cijfers indirect wel beïnvloed.

Wist ik niet. Ik ging er vanuit dat alle prestaties van NS bij elkaar geteld werden. Waarom nu weer onderscheid maken. Maar het beïnvloedt de landelijke cijfers zeker. Helaas in Breda regelmatig vertraagde of uitvallende andere treinen doordat er weer eens problemen zijn op de HSL of met de treinen die erover rijden. Treinen vertrekken dan opeens van andere sporen, moeten op elkaar gaan wachten wegens al bezette perrons waardoor andere aansluitingen weer verloren gaan.
Reputatie 4
Badge
Een paar misverstanden de wereld uit halen, die telkens weer de kop op duiken.

NS wordt afgerekend op 'Reizigerspunctualiteit'. Daarin telt alles mee: vertraagde treinen, uitgevallen treinen, gemiste overstappen, alles. Of het nu gewone treinen zijn of treinen over de HSL, alles telt mee. Met de overheid is afgesproken dat in 2019 91,1% van alle reizigers op tijd komt. In 2018 scoorde NS 92,6%.

NS moet daarnaast apart een cijfer voor de HSL berekenend. De HSL zit dus al in de gewone cijfers, maar moet ook nog eens apart worden gerekend. In 2018 kwam 82,5% van de reizigers op tijd. De afgesproken norm met de overheid was 82,1%, maar in 2019 moet dat 84,1% zijn. Al die cijfers zijn na te lezen op prestaties.prorail.nl.
Rene74 schreef:

Tamzin schreef:

Wist ik niet. Ik ging er vanuit dat alle prestaties van NS bij elkaar geteld werden. Waarom nu weer onderscheid maken. Maar het beïnvloedt de landelijke cijfers zeker. Helaas in Breda regelmatig vertraagde of uitvallende andere treinen doordat er weer eens problemen zijn op de HSL of met de treinen die erover rijden. Treinen vertrekken dan opeens van andere sporen, moeten op elkaar gaan wachten wegens al bezette perrons waardoor andere aansluitingen weer verloren gaan.

NS fail organisatie kunnen niet eens een goede HSL regelen terwijl de eurostar en Thalys goed zijn en als de Thalys vertraging heeft komt door de NS-> ic direct defect echt heel erg. Na 6 jaar nog steeds niet gelukt om HSL te regelen. Gewoon mismanagement noem je dat.

Reageer