beantwoord

Aasluiting op Haarlem van de sprinter uit Voorhout/Hillegom naar Beverwijk en vv

• 4 juli 2019
  • 4 reacties
  • 182 Bekeken

Ik reis sinds kort van Voorhout naar Beverwijk en ben onaangenaam verrast door de lange overstap op Haarlem. 20 of 25 minuten afhankelijk van de heen- of terugreis. Eigenlijk is het hierdoor geen alternatief meer voor der auto, ondanks dat de daadwerkelijke rijtijd (ca 32 minuten) veel en veel korter is dan de tijd die je met de auto rijdt en in de file staat. Hoe kan dit verbeterd worden?
icon

Beste antwoord door Tamzin 4 juli 2019, 13:46

Tja, daarvoor zal de dienstregeling moet worden veranderd. Maar omdat deze aansluiting vrees ik weinig prioriteit heeft zie ik dat eerlijk gezegd nog niet snel gebeuren.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Tja, daarvoor zal de dienstregeling moet worden veranderd. Maar omdat deze aansluiting vrees ik weinig prioriteit heeft zie ik dat eerlijk gezegd nog niet snel gebeuren.
Reputatie 6
Ga er maar vanuit dat dit zo blijft en dat je gewoon pech hebt. Elders zijn ook overstappen van 20 tot liefst 32 minuten. Vaak zijn het reisrelaties die door een relatief kleine groep mensen gebruikt worden en zijn geslachtofferd ten gunste van de snelheid van de grote reizigersstromen. Het antwoord luidt altijd dat men het nu eenmaal niet iedereen naar de zin kan maken.
Ga er maar vanuit dat dit zo blijft en dat je gewoon pech hebt. Elders zijn ook overstappen van 20 tot liefst 32 minuten. Vaak zijn het reisrelaties die door een relatief kleine groep mensen gebruikt worden en zijn geslachtofferd ten gunste van de snelheid van de grote reizigersstromen. Het antwoord luidt altijd dat men het nu eenmaal niet iedereen naar de zin kan maken.

Dat zal, maar niet aankaarten maakt het zeker niet beter. Bovendien speelt hier natuurlijk een kip - ei probleem. Goede aansluitingen genereren meer reizigers. Kijk maar naar het succes van de Randstadrail met veel haltes ten opzichte van het kwakkelende oude Hofpleinlijntje. Misschien is dat wel de oplossing: IJmondrail.
Reputatie 6
Kijk maar naar het succes van de Randstadrail met veel haltes ten opzichte van het kwakkelende oude Hofpleinlijntje. Misschien is dat wel de oplossing: IJmondrail.

Wel meer reizigers voor zowel de Zoetermeer- als Hofpleinlijn, maar ook een fors langere reistijd !
Kijk maar eens naar bv de reistijd Zoetermeer Dorp naar Den Haag Centraal, nu en 15 jaar geleden, of van Berkel-R. naar Den Haag Centraal.....
Dan is 20 minuutjes wachten misschien nog niet zo'n slecht alternatief.

Reageer