Afscheidsrit DDM 15-12-2019

• 15 december 2019
  • 21 reacties
  • 542 Bekeken

Reputatie 7
Badge

Dienstregeling onder alle voorbehoud

Mat: NS 1700 + DDM-1 Afscheidsrit  15-12-2019

Denk aan je veiligheid, blijf op perrons, kom niet op spoorterrein en denk aan ander treinverkeer.

Amersfoort V 9:45 spoor 4b
Amsterdam C A 10:27 spoor 7a
Amsterdam C V 10:28 spoor 7a
Alkmaar A 10:56 spoor 1
Alkmaar V 11:36 spoor 1
Beverwijk A 11:54 spoor 4
Beverwijk V 12:00 spoor 4
Haarlem A 12:13 spoor 5
Haarlem V 12:23 spoor 5
Zandvoort A 12:32 spoor 1
Zandvoort V 12:53 spoor 1
Haarlem A 13:03 spoor 3a
Haarlem V 13:13 spoor 3a
Amsterdam C A 13:32 spoor 4b
Amsterdam C V 13:49 spoor 4b
Almere C A 14:17 spoor 3
Almere C V 14:21 spoor 3
Lelystad A 14:35 spoor 3
Lelystad V 15:06 spoor 3
Zwolle A 15:32 spoor 1a
Zwolle V 16:12 spoor 1a
Amersfoort schothorst A 16:46 spoor 2
Amersfoort schothorst V 16:54 spoor 2
Amersfoort A 16:58 spoor 4a

21 reacties

Reputatie 7
Badge

Verneem dat de fotografen niet echt blij zijn, DDM zit compleet onder de graffiti aan de voorkant. Had dat niet even schoongemaakt kunnen worden ?

Ach, zo kan je het altijd in het negatieve trekken natuurlijk. Het is tof dat men zo’n rit weer georganiseerd krijgt, hopelijk verloopt het verder goed. 

Reputatie 7
Badge

Lijkt me een klein kunstje om te zorgen dat die trein even schoon is tijdens zo'n rit, dit is toch armoede en weinig reklame.

Echt jammer voor de deelnemers.

Badge +3

Ja, als ik de foto’s zie op https://twitter.com/search?q=%23afscheidsritddm1 dan ziet het er inderdaad niet uit. En de 1700 is ook al beklad.

Voor meer foto’s zie ook #afscheidsritddm #ddm1 #nvbs op Twitter.

Reputatie 6

Lijkt wel alsof er helemaal niks aan is gedaan voor deze rit. DDM heeft toch ook in veel langere samenstellingen gereden? Ben er helaas zelf niet bij geweest, maar had eigenlijk verwacht dat ‘ie voor de gelegenheid verlengd zou rijden zoals dat van oudsher veel voorkwam. Of op zijn minst 2 stuks aan elkaar, zo heeft DD-AR de afgelopen weken ook nog gereden.

Hoe dan ook erg jammer dat ze nu weg zijn, maar leuk dat er zoveel aandacht voor is. Daarmee ook de iconische kleurstelling met de lichtblauwe reclamebanen, die 50 jaar te zien is geweest. De Vlaflip-kleurstelling van de nieuwe Sprinters gaat natuurlijk nooit zo iconisch worden, en gaat hopelijk de 50 nooit halen.

Reputatie 7
Badge

Of op zijn minst 2 stuks aan elkaar, zo heeft DD-AR de afgelopen weken ook nog gereden.

DDM-1 heeft nooit gekoppeld gereden in de reizigersdienst, één van de vele verschillen met een DDAR @MJL 

In de tijd met de NS 1600 ervoor waren ze inderdaad langer. 

Reputatie 6

Dat zal dan wel een tijd geleden zijn, en eerlijk gezegd staat het me sowiezo niet bij omdat in mijn omgeving alleen DD-AR reed (en ook in grote getale), maar het net staat er aan foto's vol mee.

Badge +3

Ben in 1987 in Eindhoven beland, en toen veel 1600 locs inderdaad.

Wat er achter hing maakte ik me toen niet druk over, want snel een zitplaats scoren en op naar Utrecht of Amsterdam om het weekend te vieren en zo.

En minimaal twee keer controle naar Amsterdam natuurlijk…

Reputatie 6

En nog gewoon kaartverkoop in de trein, voor de zwartrijder die het allemaal wel best vond maar dus geen excuus meer had. Keurig geregeld dus. 

Het was een geweldige rit, en ook een verbazingwekkende… Ik rij wel vaker mee met bijzondere treinen (Van stoomtreinen tot Hondenkoppen) maar was verbaast over de vele fotografen langs de route..

Diegene die de graffiti heeft aangebracht heeft “waar voor zijn moeite” gekregen, idd geen reklame !

Gaat om de trein rechts… ;)

Reputatie 7
Badge

Prachtig toch, de linkse heeft het ook 😀

Hoe hebben ze dat nou geregeld ?

Dat wilde ik ook laten zien ;)

En dan plakt er ook nog iemand een stickertje op onze mooie trein! :joy:

Reputatie 2
Effe photoshoppen, gaat sneller en goedkoper dan graffiti echt verwijderen. Ben geen ster in Photoshop dus het zal wel beter kunnen, maar zo kan het dus ook...

Badge

Prachtig toch, de linkse heeft het ook 😀

Hoe hebben ze dat nou geregeld ?

Die linker heeft ook nog een flinke deuk op de cabine :sunglasses:

Reputatie 7
Badge

Nee, dat is echt nep @florisz1954 !

Geschiedvervalsing van het ergste soort.

Reputatie 2

Nee, dat is echt nep @florisz1954 !

Ah, AbbeyRoad, dan ben jij waarschijnlijk de graffiti-artiest die zijn werk nu In Photoshop-rook ziet opgaan... :wink:  

Reputatie 7
Badge

Nee, dat is echt nep @florisz1954 !

Ah, AbbeyRoad, dan ben jij waarschijnlijk de graffiti-artiest. ​​​​​​

Iemand openbaar beschuldigingen van iets strafbaars lijkt me niet slim @florisz1954 . En dan druk ik mij nog netjes uit.

Reputatie 7
Badge +3

Ach man, neem zulk soort dingen toch niet zo serieus op, er staat toch verdorie een smiley bij..               

Net als vragen wat een topic titel betekent waar iemand gewoon overduidelijk typefoutjes heeft gemaakt (misschien dikke vingers op een mobiele telefoon en ja, staat erg slordig maar de strekking is toch wel duidelijk). Maar dan wel zelf een grammaticale fout maken.:rolling_eyes:

Reputatie 6
Badge

Ik ben erg benieuwd hoe jullie graffiti makkelijk willen verwijderen met een bovenleiding op een paar meter afstand van je? Ik geef toe dat het wel netter had geweest, maar ik weet niet of die tijd er ook voor was. Want de trein moet naar een spanningsloos spoortje, en er moet een mogelijkheid zijn om de kop schoon te maken. En mogelijk heb je daar wat meer spullen voor nodig dan een emmertje met JIF.

Ik ben zelf met de rit weggeweest, en ik vond het een leuke rit. Alles was leuk georganiseerd, en een hoop mooie fotostops.

Binnen de spotters heb ik maar op enkele kanalen maar een paar klachten gehoord over de graffiti, en de rest keek er gewoon lekker overheen. Het koprijtuig is nu eigendom van het NSM, en hun kennende zullen het op den duur vast wel weer netjes schilderen, en mogelijk ook de 'olifant’ weer netjes erop plakken.

Wie weet binnenkort een foto zonder graffiti?

Reputatie 6

Aangezien er in wezen een kort stammetje bewaard wordt, met zowel een loc als een stuurstand en een tussenrijtuig, is het zeker denkbaar dat we die in de toekomst in een goede staat gaan zien. Met een beetje geluk zelfs rijdend!

Nu kregen we allemaal een button om gratis deel te nemen aan de afscheidsrit, (collectors item!!) dus ik dacht daar kan ik wat mee.. maar vanmorgen trapte de conducteur daar toch niet in… :joy:

Reageer