beantwoord

Akkrum-Leeuwarden: andere vertrektijd op een enkele dag en alleen gecommuniceerd via reisplaaner

• 16 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 166 Bekeken

Vanochtend blijkt mijn vaste treintje naar het werk opeens twintig minuten later te vertrekken. Dit in verband met werkzaamheden elders. Samen met een stuk of dertig Akkrumers twintig minuten kleumen op het station en te laat op het werk. Dit is, zo vertelt de conducteur mij, alleen gecommuniceerd via de reisplanner. Maar welke forens die dagelijks hetzelfde treintje pakt, checkt de reisplanner nou?

Waardeloze communicatie NS!

icon

Beste antwoord door Erryt NS 17 oktober 2019, 20:38

oNS advies is altijd om de Reisplanner te checken voor vertrek zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Bekijk origineel

9 reacties

Klopt. Zie ook https://community.ns.nl/dienstregeling-59/gewijzigde-dienstregeling-leeuwarden-zwolle-16-oktober-61020 voor meer informatie

oNS advies is altijd om de Reisplanner te checken voor vertrek zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Waar kan ik die gratis smartphone afhalen bij NS?? Ik heb zo’n ding niet en volgens Erryt moet ik hier dus altijd op kijken???

Volgens mij heeft NS gewoon een plicht om reizigers in geval van afwijkingen goed te informeren. Dat is hier volgens mij duidelijk met voeten getreden. Blijkt overigens ook wel uit het door W1991 aangehaalde topic. 

Advies hoef je niet verplicht op te volgen. Je kan op het station ook informeren naar vertragingen.

Reputatie 6

NS vindt dat door de wijzigingen stilzwijgend in een reisplanner aan te brengen er is voldaan aan de plicht tot informatievoorziening. 

De bureaucraten van NS vinden het volstrekt normaal en redelijk dat u als forens iedere dag, tweemaal daags de reisplanner checkt om te kijken of er misschien toevallig nog veranderingen zijn. 

Een aankondiging in het overzicht met werkzaamheden, of informatie op het station (omroepbericht vantevoren, affiches) is voor iets simpels als een treintje dat 20 minuten later rijdt teveel gevraagd.

Beetje flauw, daar staan ze dus 20 minuten te vernikkelen. Jullie hebben in deze gewoon een brengplicht. Jullie veranderen iets in de dienstregeling voor één dag, midden in de week, en jullie dienen er dus voor te zorgen dat reizigers goed worden geïnformeerd. In het verleden hingen er dan gewoon posters een week van tevoren op het station zodat iedereen daar kennis van kon nemen. Dat is dus in dit geval overduidelijk niet het geval geweest. 

Badge

@wsm, plan de app is meer vanwege mogelijke verstoringen of vertragingen dit soort wijzigingen vanwege werkzaamheden zouden ook naar mijn idee gewoon aangekondigd moeten worden op het station en mogelijk ook de dagen vooraf in de omroep op de trein.  Helaas is dit als ik het goed heb de 2e keer in korte tijd dat het op dit traject niet wordt aangekondigd.

Het zou mooi zijn als Erryt NS hier toch een signaal over doorzet in de organisatie.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is gewoon weer hetzelfde liedje als dat er 's nachts / in de vroege ochtend werkzaamheden zijn waardoor alleen de eerste trein niet rijdt. Of toen langere tijd het gedoe met de andere werkwijze op het opstelterrein bij Utrecht, waardoor dagelijks een eerste trein niet reed. Zo iets wordt gewoon nergens van te voren aangegeven (die van “Utrecht” uiteindelijk wel na de vele klachten). 

Het wordt nu iedere keer als incident doorgegeven, maar het is gewoon iets structureels. 

Misschien dat je niet 1 vervallen of aangepast trein overal posters op gaat hangen, maar een melding op de werkzaamheden pagina moet toch wel kunnen?

@Erryt NS Misschien toch maar een ander antwoord kiezen….

Reageer