Almere Muziekwijk - Amsterdam Amstel via Duivendrecht

• 12 december 2016
  • 29 reacties
  • 443 Bekeken

Deze route is zeer slecht begaanbaar sinds 11 December 2016. Langere reistijd, vaker overstappen. Gaan jullie dit nog aanpassen? Dit is echt heel slecht.

29 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wat is er zo verslechterd? Van Muziekwijk naar Amstel heeft u vier reisopties per uur, met allemaal een niet extreem lange overstap. Het klopt wel dat u van Muziekwijk tot Muiderpoort nu 1x vaker moet overstappen. De eerdere sprinter Zwolle-Amsterdam Centraal rijdt nu naar Amsterdam Zuid.
Bedankt voor de snelle reactie.
Mijn vraag was over de route via Duivendrecht. Wat verslechterd is, is dat er voor een ritje van nog geen 30 kilometer nu drie(!) treinen nodig zijn. Drie treinen betekent een half uur eerder vertrekken, want het risico dat er 1 van de drie niet goed aansluit is te groot geworden.
Vandaag was het al vreselijk stressen omdat de trein naar Weesp opeens stapvoets ging rijden en stil ging staan.
Almere - Duivenderecht is toch een courante route en er behoort m.i. een directe route te zijn zonder overstap. Zoals het was.
Reputatie 4
Om welk tijdstip gaat dit? Ik zie namelijk als ik Muziekwijk naar Amstel plan op ns.nl het volgende:

2x per uur via Duivendrecht (1x overstappen in Duivendrecht)
2x per uur via Muiderpoort (1x overstappen in Muiderpoort)
2x per uur via Muiderpoort (2x overstappen in Weesp en Muiderpoort)
Nogmaals, ik wil beslist via Duivendrecht.

Beste ravitsec, dit klopt niet wat je schrijft:

2x per uur via Duivendrecht (1x overstappen in Duivendrecht)

Er moet nml. ook worden overgestapt in Weesp en dat gaat problemen geven. Vandaag nog net op het nippertje goed gegaan. Twee treinen voor zo'n korte rit geeft al jarenlang aanzienlijke problemen. Dat is verder verslechterd nu.

Hopelijk willen er meer mensen een rechtstreekse verbinding Muziekwijk - Duivendrecht. Hier laat ik het bij want ik heb het nu al twee keer uitgelegd.

PS. Almere - Duivendrecht had ook al een dikke rode lijn gekregen op het overzichtskaartje, het is toch raar dat ik dat dan nog twee keer uit moet leggen.
Reputatie 4
Hier bijvoorbeeld de reis vertrekkend 14:51 vanaf Muziekwijk. Met toch echt 1 keer overstappen in Duivendrecht (a 15:20 / v 15:28).

http://www.ns.nl/reisplanner/#/reisdetails?vertrek=Almere%20Muziekwijk&vertrektype=treinstation&aankomst=Amsterdam%20Amstel&aankomsttype=treinstation&tijd=2016-12-12T14:50&type=vertrek&hash=239958928
Dat klopt niet in de ochtendspits. Wie werkt er nou pas vanaf 14:51.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zie dat er iedere 30 minuten een verbinding is via Duivendrecht met 1 keer overstappen met een reisduur van 41 minuten. Erg snel is het niet omdat de trein van Almere Muziekwijk naar Duivendrecht 8 minuten stilstaat in Weesp en er een overstaptijd is van 8 minuten in Duivendrecht. Dat is 16 minuten stilstaan op een reis van 41 minuten.

De snelste verbinding met 1 overstap die ik heb kunnen vinden duurt 33 minuten. Dat is een reis per Sprinter van Almere Muziekwijk naar Amsterdam Science Park en daar overstappen op GVB bus 40 naar Amsterdam Amstel.

Ik heb de indruk dat door de trage Sprinterverbindingen de buslijnen van het R-Net een stuk populairder gaan worden. Ik raad iedereen dan ook aan om voor een vast traject ook eens een reisadvies op te vragen bij www.9292ov.nl Daar kunnen verrassend goede oplossingen tussen zitten, zeker in de Randstad.
Dat klopt niet in de ochtendspits. Wie werkt er nou pas vanaf 14:51.

Wat ravitsec zegt over de tijden (al noemt hij/zij middag tijden) kloppen wel en het is zelfs zo dat deze tijden al vanaf 06:21 elk half uur (via Duivendrecht met 1 overstap aldaar) 41 minuten duurt in totaal qua reistijd.
Het gaat niet zozeer om die 8 minuten maar om het extra overstappen. Dat gaat gewoon nog meer problemen opleveren dan er al waren de afgelopen jaren op deze route. Omdat er zo vreselijk veel problemen rondom Almere zijn (seinstoringen, kapot materieel op spoor, overvolle veel en veel te korte treinen etc.), had ik stiekem een beetje gehoopt op een verbetering.
Maar zoals het er nu voor staat zou het gewoon al fijn zijn als er in de ochtendspits een rechtstreekse trein van Muziekwijk naar Duivendrecht gaat. Zoals het was voor dit nieuwe rooster. Ik blijf wel opgepropt staan dan in de trein. That's all.
Beste Hendrik Jan, het klopt niet voor de trein van 7:39. Geloof me, het is al geen pretje 's ochtends met de NS op deze route (en 's middags trouwens ook niet). Dat we veel vroeger moeten gaan vertrekken nu kan er nog wel bij moet NS hebben gedacht.
Teken voortaan misschien alleen geen rode lijnen, ten teken van langere reistijd en minder treinen, op trajecten als je de volgende dag als NS systematisch gaat ontkennen dat er inderdaad iets is verslechterd.
Reputatie 4
7:21 en 7:51 gaan wel rechtstreekse treinen naar Duivendrecht vanaf Muziekwijk. U neemt dus nu precies de trein daartussen om 7:39 die inderdaad een extra overstap in Weesp oplevert.
[quote=Gunnar]Beste Hendrik Jan, het klopt niet voor de trein van 7:39.

Ik had het ook over die om :21 en :51 van Almere Muziekwijk vertrekt en ik heb alleen naar de 1 keer overstap (Duivenrecht) mogelijkheden gekeken.

Ik woon zelf ook in Almere hoor en ik heb de berichtgeving bij de lokale omroep dit jaar ook gevolgd.
Dat zei ik al meerdere malen. Inderdaad en helaas, ik heb mijn werktijden niet voor het uitkiezen. 7:21 betekent 75 uur minder vrije tijd per jaar. Lekker een boekje lezen is er echt niet bij in de spits rond Almere, het is puur straf dit traject.
Sorry HJ, ik dacht dat je voor NS werkte. Komt door die 'ranks' op dit forum. Ik ben al gepromoveerd tot eerst Sprinter en nu Intercity. Zal wel grappig bedoeld zijn van NS.
Nog 2 dingetjes; Ik heb continu gekeken naar de hoeveel overstappen op traject Almere Muziekwijk (via Duivedrecht) Amsterdam Amstel en je noemt qua :39 vertrektijd vanaf Muziekwijk pas later en niet vanaf begin. Misschien een tip voor de volgende keer: Als je zo'n vraag over een andere traject (dat als je die weet) ook een tijd erbij te vermelden. Dan kunnen andere lezers (mogelijk) daarmee verder helpen.
Wat je met de tip doet mag je zelf weten verder.

En ik heet gewoon Hendrik - Jan en niet anders. Kleine schrijffouten (1 of een paar letters vergeten) kan ik nog mee leven

Bvd.
Beste Hendrik-Jan, als ik zeg dat ik extra moet overstappen kan je ervan uitgaan dat ik niet :21 en :51 bedoelde. Misschien dat je dit ter harte kan nemen, en volgende keer geen zand in de discussie kan strooien.

Ik hoef niet geholpen te worden, ik kan een spoorboekje lezen. Ik had een simpele vraag aan de NS.
Curieus, u wilt per se niet via Amsterdam Muiderpoort terwijl dat zelfs 10 minuten sneller is dan voorheen rond dezelfde tijd via Duivendrecht (07:38). En u wilt ook niet een kwartier eerder (wel via Duivendrecht) omdat u dan een kwartier te vroeg op uw werk bent?
Beste Hendrik-Jan, als ik zeg dat ik extra moet overstappen kan je ervan uitgaan dat ik niet :21 en :51 bedoelde. Misschien dat je dit ter harte kan nemen, en volgende keer geen zand in de discussie kan strooien.

Ik hoef niet geholpen te worden, ik kan een spoorboekje lezen. Ik had een simpele vraag aan de NS.

Ik strooi geen zand in een discussie en vaak zullen lezers hun reactie (ik in ieder geval wel) op de vraag (misschien i.c.m.) aanvullende opmerking/vraag plaatsen. En als je bij andere vragen over trajecten naar reactie's kijkt kom je soort gelijke vragen tegen.

En het is een open topic waar ieder zijn/haar mening over iets mag geven.
Beste Martin, ik kom altijd al een kwartier te vroeg, want er gaat zo vaak iets mis dat ik die speling al nodig had. Dat wordt dan een half uur. Trouwens, ik kan ook wel twee uur te vroeg op het werk komen met 1 overstap maar dat maakt hun nieuwe rooster nog geen verbetering!

Drie verschillende treinen in de spits om 27 kilometer verder te komen is gewoon slecht. Geen discussie over mogelijk.
Ik zie dat er iedere 30 minuten een verbinding is via Duivendrecht met 1 keer overstappen met een reisduur van 41 minuten. Erg snel is het niet omdat de trein van Almere Muziekwijk naar Duivendrecht 8 minuten stilstaat in Weesp en er een overstaptijd is van 8 minuten in Duivendrecht. Dat is 16 minuten stilstaan op een reis van 41 minuten.

De snelste verbinding met 1 overstap die ik heb kunnen vinden duurt 33 minuten. Dat is een reis per Sprinter van Almere Muziekwijk naar Amsterdam Science Park en daar overstappen op GVB bus 40 naar Amsterdam Amstel.

Ik heb de indruk dat door de trage Sprinterverbindingen de buslijnen van het R-Net een stuk populairder gaan worden. Ik raad iedereen dan ook aan om voor een vast traject ook eens een reisadvies op te vragen bij www.9292ov.nl Daar kunnen verrassend goede oplossingen tussen zitten, zeker in de Randstad.

Dank je iMark, ik ga zeker even kijken.
Leuke optie iMark, maar Gunnar wil toch per se via Duivendrecht?
Anders kun je even goed deze route nemen:

Of zie ik iets over het hoofd?

Drie verschillende treinen in de spits om 27 kilometer verder te komen is gewoon slecht. Geen discussie over mogelijk.
Het zijn in het beste geval maar twee verschillende treinen, maar u lijkt niet via Amsterdam Muiderpoort te willen reizen. In kan daar best begrip voor hebben, maar het ligt niet aan de NS.
Beste Martin, bedankt voor je reactie. iMark had echter wel degelijk de gouden tip: even op www.9292ov.nl kijken. Ik kan eerst een stukje "de verkeerde kant op" en dan via Almere Centrum naar Duivendrecht. De NS app geeft die mogelijkheid standaard niet aan, die website wel.

Dat ik per se niet via Muiderpoort wil komt ook wel degelijk door eerdere ervaingen met de NS; vele jaren ben ik naar en van Amsterdam CS gereisd via Muiderpoort, in de spits. In de spits waren die treinen echt veel te kort voor wat nog net fatsoenlijk is. Meerdere malen zijn er mensen onwel geworden in de trein en dat is het allervervelendste voor die mensen maar de overige reizigers moeten daarnaast dan ook op de ambulance wachten. Ik zeg niet dat het door de drukte kwam, ik ben geen arts maar ik heb dat alleen maar op die route meegemaakt, en talloze malen. Al die jaren heb ik, en hebben andere reizigers, die drukte gemeld via de NS app, maar er gebeurde helemaal niks.
Reputatie 7
Die 9292 is leuk en aardig, maar houd er rekening dat die app niet de officiele app is, en dus ook routes aangeeft die je niet mag nemen met sommige ov-chipkaarten. In dit geval bijvoorbeeld de verkeerde kant opreizen. De NS Reisplanner app is altijd leidend, alleen resultaten uit die app zijn geldige routes.
Reputatie 7
Badge +3
Mijn idee was dan ook niet om een antennetraject te gaan reizen maar te kijken naar een stukje te reizen met een andere vervoerder.
Verder blijft de Sprinter van Almere Muziekwijk naar Amsterdam Science Park en dan overstappen op bus 40 naar Amsterdam Amstel de snelste verbinding.
Reputatie 7
Jouw idee was goed 🙂

Reageer