alweer een te korte trein

• 28 november 2019
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Alweer id de sprinter van Dordrecht naar Arnhem veel te kort. Dut is ak vanaf adgelopen vrijdag.  zmet als diepte punt vandaag op 28 november.  Ik hoo morgen  en volgende  week in een trein met fatsoenlijke lengte te mogen stappen. 

Hans Boersma 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het valt mij ook op dat in deze dienst steeds vaker treinen een tweede stel missen of dat treinen zelfs helemaal uitvallen. Maar volgens NS'ers hier is er niets aan de hand en heeft het materieel geen storingen. Wat dan wel de oorzaak is van de te korte treinen blijft onduidelijk.

Overigens blijkt uit de cijfers van ProRail dat deze treinserie qua punctualiteit een van de aller slechts presterende is. En dat terwijl de dienstregeling op zich heel ruim is.

Er zijn verschillende redenen waardoor dit kan gebeuren, maar wellicht kunnen @Jeroen of @Momo hier meer over vertellen, want dit is niet mijn forte, ben ik bang.

Vervelend voor je en al die andere reizigers die als beesten vervoerd worden zonder fatsoenlijke zitplaats. Ben benieuwd wat de reden/het excuus zal zijn voor deze onmenselijke situatie.

Reputatie 6

Een paar weken geleden in Den Bosch tweemaal (op verschillende dagen) een omroep door deze trein gehoord met excuses dat het zo vol is omdat er helaas een tweede treindeel mist. Oorzaak werd niet gegeven. Ik zat in de 1e klas, die was in mum van tijd ook vol met studenten. Ik kon het ze eigenlijk niet kwalijk nemen. Het ging om ritten in de daluren, begin van de middag. Forensen en dagjesmensen zijn er dan weinig, in tegenstelling tot massa's studenten en scholieren. Die zitten echt niet allemaal van 9.00 tot 16.00 op school. 

Reputatie 7
Badge +3

Een paar weken geleden in Den Bosch tweemaal (op verschillende dagen) een omroep door deze trein gehoord met excuses dat het zo vol is omdat er helaas een tweede treindeel mist. Oorzaak werd niet gegeven. Ik zat in de 1e klas, die was in mum van tijd ook vol met studenten. Ik kon het ze eigenlijk niet kwalijk nemen. Het ging om ritten in de daluren, begin van de middag. Forensen en dagjesmensen zijn er dan weinig, in tegenstelling tot massa's studenten en scholieren. Die zitten echt niet allemaal van 9.00 tot 16.00 op school. 

Er zijn twee zaken.

Enerzijds zijn er treinen die geen tweede stel hebben terwijl dat wel gepland is. 

Daarnaast is er het probleem dat tussen de spitsen een deel van de treinen volgens planning met maar één stel rijdt terwijl dat veel te weinig capaciteit is. Vanmorgen bijv. weer de trein van Den Bosch naar Dordrecht van 9.33 uur met een hopeloos overvol los driewagenstel omdat het vierwagenstel in Den Bosch werd afgekoppeld.

Reageer