beantwoord

Amersfoort-Apeldoorn

• 23 maart 2020
  • 9 reacties
  • 382 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Op alle lijnen rijdt NS momenteel een halfuurdienst zodat mensen voor wie dat nodig is naar hun werk kunnen. Alleen tussen Amersfoort en Apeldoorn wordt een uurdienst gereden. Is hier een speciale reden voor?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 25 maart 2020, 14:04

Update: Goed nieuws! Vanaf week 15 zullen er twee treinen per uur rijden. De 1600 om 14 over heel en de 1700 om 44 over heel. Indien mogelijk wordt dit al per week 14 doorgevoerd maar het is vooralsnog niet duidelijk of dat tijdig door te voeren is.

Bekijk origineel

9 reacties

Goede vraag, Tamzin!

Ik zou het je om eerlijk te zijn zo niet durven zeggen. Ik heb je vraag intern uitstaan. Hopelijk kunnen we vandaag nog een terugkoppeling geven. Wellicht dat @Julian @Edwin @Jeroen of @Loes dit weten? :slight_smile:

Nee, geen idee waarom hiervoor gekozen is, maar ik meen dat de vraag intern ook al aan de planners gesteld is. Wellicht dat jullie bij de webcare ook nog een ingang hebben om het onder de aandacht te brengen, @Denice NS?

Reputatie 7
Badge

Ik weet het ook niet, maar weet wel dat dit inderdaad intern al bij de planners is aangekaart. Die zijn echter al razend druk met deze hele dienstregeling. Hij is onder de aandacht gebracht, maar verwacht niet dat dit heel snel opgepakt kan worden.

Nog iemand die het niet weet 😔. Sorry.

Mijn suggestie is om 1 keer per uur de sprinter Almelo-Apeldoorn door te laten rijden  resp. te starten vanaf Amersfoort.

Reputatie 7
Badge +3

Nu de IC Berlijn niet meer rijdt zijn intercity's op dit traject niet meer nodig. Het lijkt me het beste 2x per uur een sprinter Almelo-Amersfoort te laten rijden

Goed plan!

Ik heb begrepen dat er gewerkt wordt aan een verbetering op dit traject. Wanneer, waten hoe is nog niet duidelijk, maar het komt eraan.

Update: Goed nieuws! Vanaf week 15 zullen er twee treinen per uur rijden. De 1600 om 14 over heel en de 1700 om 44 over heel. Indien mogelijk wordt dit al per week 14 doorgevoerd maar het is vooralsnog niet duidelijk of dat tijdig door te voeren is.

Reageer