beantwoord

Amstel-Utrecht-Houten en viceversa.

• 13 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 183 Bekeken

Kan er wat gedaan worden aan de dienstregeling van de stoptrein Utr-Houten en viceversa? Nu mis ik elke werkdag mijn aansluiting op Utrecht cs vanuit / richting Amsterdam Amstel. Het is nogal frustrerend om elke dag je aansluitende trein voor je neus weg zien te rijden. Graag ook de frequentie van de sprinters opschroeven in de nieuwe dienstregeling.
icon

Beste antwoord door Tochjo 13 oktober 2017, 17:15

Op 10 december gaat de nieuwe dienstregeling in. Vanaf dat moment gaat er elke tien minuten een intercity rijden tussen Eindhoven, 's-Hertogenbosch, Utrecht Centraal, Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal. Ook gaan er in de spitsuren in de spitsrichting zes sprinters per uur rijden tussen Houten Castellum en Utrecht Centraal. Het ligt voor de hand dat uw overstaptijd daarmee vermindert en de reis wat aantrekkelijker wordt.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Op 10 december gaat de nieuwe dienstregeling in. Vanaf dat moment gaat er elke tien minuten een intercity rijden tussen Eindhoven, 's-Hertogenbosch, Utrecht Centraal, Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal. Ook gaan er in de spitsuren in de spitsrichting zes sprinters per uur rijden tussen Houten Castellum en Utrecht Centraal. Het ligt voor de hand dat uw overstaptijd daarmee vermindert en de reis wat aantrekkelijker wordt.
Dat is mooi. Zijn er ook nog plannen voor een 10 min dienstregeling richting Schiphol? Ik moet ook vaak op Bijlmer zijn nl.
Badge +3
Ehh, van die 6 treinen per uur tussen Utrecht en Amsterdam Centraal geloof dat er daarvan 2 stoppen op Bijlmer ArenA en de de andere 4 op Amstel? Dus Amstel houdt een 'kwartiersdienst' over.

Bijlmer wordt namelijk ook bediend door treinen naar Schiphol en zal dus ook een 'kwartiersdienst' krijgen, of in ieder geval 4 treinen per uur, al dan niet met overstap vanuit Eindhoven in Utrecht.
Badge +3
Ehh, van die 6 treinen per uur tussen Utrecht en Amsterdam Centraal geloof dat er daarvan 2 stoppen op Bijlmer ArenA en de de andere 4 op Amstel? Dus Amstel houdt een 'kwartiersdienst' over.
Nee. Ik citeer uit een ander topic hierover:

Het wordt:

6x per uur Amsterdam CS - Amstel - Utrecht en
4x per uur Schiphol - Amsterdam Zuid - Bijlmer - Utrecht

Om preciezer te zijn:
2x per uur Schagen - Maastricht
2x per uur Den Helder - Nijmegen
2x per uur Enkhuizen - Venlo
2x per uur Schiphol - Heerlen
2x per uur Schiphol - Nijmegen

Elke tien minuten een trein op Utrecht-Schiphol stond een paar jaar geleden gepland voor 2022. Wat de stand van zaken nu is, kan ik zo snel niet terugvinden.
Reputatie 7
Badge +3
Het verhaal van sneltram was onjuist. Het moet zijn:
Schagen/Alkmaar-Maastricht
Den Helder-Nijmegen
Enkhuizen-Heerlen
Schiphol-Venlo
Schiphol-Nijmegen

Het verdere toekomst van het PHS programma is onduidelijk omdat er al jaren erg weinig reizigersgroei is.
De aansluiting Houten- Utrecht- Bijlmer is ook matig. 3 min overstaptijd op een druk Utrecht cs..
Retour (Bijlmer-Utr-Houten) red ik het vaak net omdat ik dan van spoor 19 naar 21 moet maar binnen 3 min van 21 naar spoor 7 is niet te doen.
Reputatie 7
Badge +3
@vinex
Je kunt de nieuwe dienstregeling per 10 december zien op https://www.bahn.de/p/view/index.shtml

Er zijn dan in de spits 6 verbindingen per uur met steeds 9 minuten overstap in Utrecht.

Reageer