beantwoord

Amsterdam Centraal > Veenendaal de klomp

• 28 februari 2019
  • 15 reacties
  • 484 Bekeken

Hoi, zaterdagnacht moet ik vanaf Amsterdam naar Veenendaal De Klomp reizen rond 1:15.

Volgens de reisplanner kan dat pas weer vanaf 5 uur ‘s ochtends.

Maar, om 1:18 gaat er een trein naar Utrecht, deze komt om 1:53 aan op spoor 19.

Om 1:54 gaat er vanaf spoor 19 een trein naar Nijmegen en deze komt nog langs de Klomp.

Is dit dezelfde intercity die simpelweg verandert?
Of kan ik deze overstap gewoon maken ook al zegt de reisplanner van niet?

Mijn dank is groot.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 10 april 2019, 11:29

Inmiddels heb ik bevestiging gekregen dat dit vanaf de 19e gerealiseerd gaat worden in onze reisplanner. Bedankt voor de tips!
Bekijk origineel

15 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

In de nacht van vrijdag op zaterdag zie ik die trein als twee verschillende ritnummers (1402 en 23403). De reisplanner ziet dat normaal gesproken als een overstap op hetzelfde perron maar het is dezelfde trein. Vreemd dat deze niet getoond wordt.

Voor zaterdag op zondag dezelfde reis plannen geeft wel die hele reis, met dezelfde ritnummers en die 'overstap' die er niet is, maar dan vanaf spoor 14 in Utrecht.
Ja, zondag kan ik hem ook zien met 7 min overstap tijd zogenaamd.

Erg vreemd inderdaad, maar fijn om te weten dat het toch dezelfde trein is!

Thanks Robert.
Hallo MarcelMakkink en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat Robert B al een antwoord heeft gegeven. Kom je er zo uit?
Reputatie 3
@Jouke NS voor TS is het nu opgelost ja, maar dit is geen eenmalig gebrek. Ik heb even gecheckt dat deze bug geldt voor alle zaterdag in maart, en waarschijnlijk daarna dus ook. Het zou mooi zijn als die dus gefixt wordt.
Ah, ik had niet door dat dit vaker voorkomt. Bedankt voor de heads-up Sycorax! Ik ga het aankaarten en kom erop terug!
Nog even kleine toevoeging:

Op het bord in Amsterdam stond er zojuist als eindbestemming Utrecht Centraal.

Dit maakte het toch wel even spannend of ik nou wel of niet thuis kon komen.

Echter, eenmaal daar aangekomen reed de trein gewoon verder met als eindbestemming Nijmegen.

Het had toch een stuk praktischer geweest als er op het bord in Amsterdam, Nijmegen had gestaan?

Nu kunnen daar natuurlijk allerlei redenen voor zijn die ik als leek niet weet, maar wellicht is het onderdeel van het probleem.

Nogmaals bedankt allen.
Badge
Aangezien de trein vanaf Utrecht met een ander treinnummer verder rijdt zijn het voor het plansysteem 2 losse treinreizen, dit gebeurt met meer treinen. Hierdoor staat er in Amsterdam als eindbestemming Utrecht op het bord alwaar de trein met een nieuw treinnummer verder rijdt naar Nijmegen.
Helaas nog geen inhoudelijke reactie op mijn verzoek. Ik kom er z.s.m. op terug.
Ik wacht op dit moment nog steeds op een inhoudelijke reactie. Ik ga het nogmaals aangeven.
Reputatie 3
Neem dan direct de laatste reactie van Jeroen mee.
Mijn verzoek staat op dit moment open bij de collega's. Zij zijn ermee bezig en ik hoop binnen enkele dagen een reactie te hebben voor jullie.
Badge +3
Neem dan direct de laatste reactie van Jeroen mee.
Dat gebeurt bij meer (sprinter) ritten, zoals Nijmegen - 's-Hertogenbosch en dan door naar Deurne, of de sprinter Zwolle - Den Haag (knip op Amsterdam CS).

Het gaat er specifiek om waarom de reisplanner exact dezelfde rit op zaterdag niet toont, maar op zondag wel. 🤔
De wijziging staat op dit moment uit en ik verwacht snel een reactie.
Het voorstel is ingediend bij de collega's maar ik heb nog geen bevestiging dat het wordt uitgevoerd. Wordt vervolgd.
Inmiddels heb ik bevestiging gekregen dat dit vanaf de 19e gerealiseerd gaat worden in onze reisplanner. Bedankt voor de tips!

Reageer