beantwoord

Amsterdam Lelylaan gedowngrade

Toon eerste bericht

110 reacties

Zoals het er nu naar uitziet zal er niet snel meer een intercity gaan rijden bij Lelylaan. Ik denk dat er ingezet moet worden op goede (dus niet de wacht maar 15 minuten als je met de intercity wil vanaf Schiphol)aansluitingen op Schiphol op de Intercity's vanuit Zuid. Als dat bereikt kan worden denk ik dat iedereen erop vooruit gaat. Ik vrees echter dat de rest van Nederland zoiets heeft van: Val dood met dat kleine rotstation, maar goed die zien niet hoe verdomde druk het nu in de treinen is bij Lelylaan... De politiek moet zich zeker hard maken voor het hoogst haalbare. Echter normale (humane) aansluitingen bieden moet in elk scenario mogelijk zijn.
Reputatie 7
Badge +3
De politiek gaat niet over de dienstregeling tenzij ze een grote zak geld meebrengen.
Reputatie 1
Met Sam1995 eens. Hoogsthaalbare is dat sprinter uit Asd en IC vanuit Zuid gelijktijdig aankomen, Crossplatform overstap bieden en 2 min later weer gelijk vertrekken. Zie mijn (en anderen) eerdere gedane suggestie. Helaas kon dit niet vanwege goederentrein. Scheelt ook lange wachttijd sprinter in Ldn.
... Helaas kon dit niet vanwege goederentrein...
Da-kannie-waar-zijn. Zo'n goederenwagon over zo'n druk bereden spoor kan zich toch wel voegen naar het personenvervoer. Daar staat toch niemand op te wachten en hoeft ook geen overstap te halen. Daar dupeer je toch niet zoveel reizigers voor.
Reputatie 3
Nee, er is simpelweg nogal wat ruimte nodig voor een goederentrein. Dit gat is 8 minuten (als ik me het goed herinner), dus dan kan er geen trein rijden. De goederentrein heeft dus wat tijd nodig, en kan zich dus niet 1-2-3 voegen naar het personenverkeer.
https://rover.nl/actueel/1197-duizenden-klachten-nieuwe-dienstregeling Tja Lelylaan staat weer eens bovenaan het lijstje van klachten. Ik hoop toch echt dat er op korte termijn (dus niet drlg 2018) iets aan gedaan wordt. De sprinters zouden in ieder geval snel langer moeten, het is soms te lachwekkend voor woorden. Als ik afgelopen maandag zelfs om 11:52 (juist zo laat om de spits te mijden) moet staan denk ik toch bij mijzelf dat dat niet helemaal de bedoeling is, maar goed het lijkt in ieder geval geen enkele prioriteit te hebben...
Reputatie 7
Badge +3
Op korte termijn gebeurt er niks want dit oplossen vereist grootschalige wijzigingen in de dienstregeling.
Reputatie 2
https://rover.nl/actueel/1197-duizenden-klachten-nieuwe-dienstregeling Tja Lelylaan staat weer eens bovenaan het lijstje van klachten. Ik hoop toch echt dat er op korte termijn (dus niet drlg 2018) iets aan gedaan wordt. De sprinters zouden in ieder geval snel langer moeten, het is soms te lachwekkend voor woorden. Als ik afgelopen maandag zelfs om 11:52 (juist zo laat om de spits te mijden) moet staan denk ik toch bij mijzelf dat dat niet helemaal de bedoeling is, maar goed het lijkt in ieder geval geen enkele prioriteit te hebben...

In de late avonduren lijkt het er op dat er alleen maar sprinters vertrekken vanaf station Lelylaan

Dat is inderdaad een verslechtering te noemen, als er voorheen wel een intercity stopte. Aan de andere kant is het openbaar vervoer in de Randstad stukken beter dan in de periferie.
De overige OV-verbindingen van en naar station Lelylaan:
https://maps.gvb.nl/nl/haltes/station-lelylaan
Het zou natuurlijk veel beter zijn om te investeren in de andere knelpunten die genoemd worden, zoals de lange wachttijd in Den Bosch. Daar zijn bijna geen alternatieve reismogelijkheden of die duren dusdanig langer.
Reputatie 3
De twee IC's per uur zijn inderdaad vervangen door een extra sprinterdienst, namelijk de Utrecht - Den Haag.

In de late avonduren lijkt het er op dat er alleen maar sprinters vertrekken vanaf station Lelylaan

Dat is inderdaad een verslechtering te noemen, als er voorheen wel een intercity stopte. Aan de andere kant is het openbaar vervoer in de Randstad stukken beter dan in de periferie.
De overige OV-verbindingen van en naar station Lelylaan:
https://maps.gvb.nl/nl/haltes/station-lelylaan
Het zou natuurlijk veel beter zijn om te investeren in de andere knelpunten die genoemd worden, zoals de lange wachttijd in Den Bosch. Daar zijn bijna geen alternatieve reismogelijkheden of die duren dusdanig langer.

Er rijden überhaupt geen intercity's meer via Lelylaan dus dit plaatje is altijd op elk moment van de dag van toepassing... Tevens ben ik redelijk bekend met de OV mogelijkheden rondom Lelylaan (kom er al sinds mijn vroege jeugd). Ik begrijp dat er andere grote knelpunten in deze dienstregeling zitten en die zouden ook zo veel als mogelijk opgelost moeten worden. De genoemde aansluitingen van de sprinters rond Den Bosch en hele krappe overstappen, zoals Leiden, zijn denk ik wel bekende voorbeelden sinds 11 december 2016.

Voor Lelylaan geldt eigenlijk dat de ligging voor heel veel mensen in Amsterdam-(Nieuw)West erg gunstig is, vandaar ook de hoge reizigersaantallen voor een eigenlijk erg klein station. Naar Sloterdijk gaan (waar je volgens mij een beetje op doelt met de overige opties) is voor plaatsen ten zuiden van Amsterdam eigenlijk geen optie omdat je daarmee ook erg veel tijd verliest (extra reistijd om er te komen en extra reistijd omdat het geografisch verder weg ligt). Het past gewoon niet altijd in de sprinters die er rijden en door de slechte aansluitingen vanaf Leiden zijn mensen die verder moeten (zijn er ook genoeg van te vinden, vooral naar Den Haag) nog eens extra de dupe. Normale aansluitingen op Schiphol zou oprecht al erg veel van de problemen oplossen, aangezien de Westtak erg druk is begrijp ik ook wel dat een intercity veel gevraagd is (al zou dat natuurlijk nog steeds erg mooi zijn).

Reageer