beantwoord

Amsterdam Sloterdijk - Laan van NOI

• 14 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 260 Bekeken

De nieuwe dienstregeling lijkt mijn dagelijkse trip van Sloterdijk - Laan van NOI sterk te wijzigen. In plaats van 4 directe verbindingen van 40+ minuten per uur, kan ik met de nieuwe dienstregeling nog maar 2 keer per uur rechtstreeks reizen met bovendien een langere reistijd. Ik vind dit kwalijk dat deze route zo verslechtert
icon

Beste antwoord door Frank Visser 14 oktober 2016, 16:24

De reistijd was 40 minuten (2x per uur) en 42 minuten (2x per uur). Dit wordt 45 minuten (2x met en 2x zonder overstap in Leiden). U bent dus inderdaad iets langer onderweg. Hier staat tegenover dat reizigers uit Laan van NOI een rechtstreekse Intercity verbinding krijgen met Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Almere en Lelystad Centrum. Helaas is het ons niet gelukt om de dienstregeling voor elke reiziger te verbeteren.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Vervelend dat er minder rechtstreekse treinen rijden.

Ik zie nog steeds 4 snelle verbindingen per uur op dit traject, waarvan er 2 een korte overstap in Leiden Centraal hebben. Over de hele linie verandert er aan de reistijd niet zoveel.
Reputatie 3
De reistijd was 40 minuten (2x per uur) en 42 minuten (2x per uur). Dit wordt 45 minuten (2x met en 2x zonder overstap in Leiden). U bent dus inderdaad iets langer onderweg. Hier staat tegenover dat reizigers uit Laan van NOI een rechtstreekse Intercity verbinding krijgen met Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Almere en Lelystad Centrum. Helaas is het ons niet gelukt om de dienstregeling voor elke reiziger te verbeteren.
Maar dat is in de spits niet bevorderend voor reis comfort. Vanaf Sloterdijk is er altijd zit ruimte dus kan ik 4 keer per uur reizen zonder problemen. Met een overstap in leiden betekent het dat ik in ieder geval 2 keer per uur niet de hele reis kan zitten want vanaf leiden is er namelijk nooit zitruimte
Ik snap dat het niet voor iedereen kan verbeteren. Maar ik vind dit een grote verslechtering op een nu al overbelaste route. Twee keer per uur (overstap in leiden) kan ik niet meer hele reis zitten in de spits
Reputatie 4
Mocht u zeer gehecht zijn aan uw rechtstreekse verbinding dan blijft die mogelijkheid in elk geval nog bestaan. Overigens zou ik met zo'n 5-6 rechtstreekse treinen per uur op deze verbinding niet willen klagen (ik zou willen dat ik in die positie zou verkeren) -
Ik kan me voorstellen dat deze verandering voor jou en andere reizigers op dit traject geen verbetering is. Daar staat tegenover dat de groep reizigers die vertrekt vanaf Den Haag Laan van NOI er flink op vooruit gaat. Dit soort tegenstellingen zijn bij het maken van een nieuwe dienstregeling helaas onvermijdelijk. Ik kan alleen maar hopen dat het reizen volgens de nieuwe dienstregeling je erg zal meevallen.

Reageer