beantwoord

Anna Paulowna het nieuwe Den Helder???

Afgelopen maand heeft de intercity Nijmegen - Den Helder al 25(!!!) keer Den Helder niet gehaald, vanwege het feit dat er een te grote vertraging ontstaan is dat de treindienstleider besloten heeft om deze treinen tot Anna Paulowna te laten rijden en aldaar om te keren richting Nijmegen om geen vertraging in die richting te laten onstaan. In juni staat de teller inmiddels op 5 keer. In mijn ogen onacceptabele aantallen, sterker nog, één keer is al onacceptabel. Tijd voor de reizigers om maatregelen te nemen. Als eerste denk ik aan het storneren van de abonnementsgelden (voor zover van toepassing). Daarnaast overweeg ik echt een keer op het spoor te gaan zitten om de trein die terug moet richting Nijmegen maar eens tegen te houden. Jammer genoeg dupeer ik mijn medereiziger mee dus doe ik dat maar niet.... Wat we vaak niet zien, maar zeker ook een gevolg is van deze onbegrijpelijke beslissing van de treindienstleiding, is dat de trein van Den Helder naar Nijmegen een half uur later dus in 9 van de 10 keer ook niet rijdt, dus welk doel dient het keren op Anna Paulowna? Dubbel genaaid houdt beter???

Waar ik erg benieuwd naar ben: Wat gaat de NS hieraan doen???? Ben benieuwd met welke slappe excuses de NS aankomt....
icon

Beste antwoord door Iris NS 21 juni 2017, 20:51

Goedenavond Ronald53,

Ik begrijp goed dat je baalt van deze situatie. Het komt inderdaad te vaak voor dat deze rit het eindpunt niet haalt en het is helaas al een langlopend probleem. Ik snap natuurlijk dat de situatie je erg frustreert, maar op het spoor gaan zitten is natuurlijk hartstikke gevaarlijk. Hoewel ik er vanuit kan gaan dat het een bekend probleem is bij de betreffende afdelingen, ga ik het zeker nog eens voor je aankaarten. Ik los hier het probleem natuurlijk niet mee op, maar ik wil je voor de zekerheid nog even wijzen op je mogelijkheid voor Geld Terug Bij Vertraging.
Bekijk origineel

10 reacties

Dit probleem is al zo oud:
http://nos.nl/artikel/2148667-ns-gaat-treinuitval-naar-den-helder-oplossen.html

Er zou een reserve treinstel ingezet worden, blijkbaar lukt dat nog steeds niet.

Zelfde probleem heb je met de sprinter naar Uitgeest, die vaak al omkeert bij Wormerveer.
Dit probleem is al zo oud:
http://nos.nl/artikel/2148667-ns-gaat-treinuitval-naar-den-helder-oplossen.html

Er zou een reserve treinstel ingezet worden, blijkbaar lukt dat nog steeds niet.
.

Het reservetreinstel is er wel, maar het personeel niet, althans dat heb ik uit betrouwbare bron vernomen. Het personeel voor de reservetrein is hetzelfde personeel wat op AP achterblijft om de trein weer terug te rijden in de richting Nijmegen. Daarnaast geeft het artikel op NOS aan dat de NS iets gaat oplossen. Uit de cijfers blijkt dat één ding is opgelost nl. Den Helder is in het niets opgelost.....
Reputatie 6
Badge
Ik denk dat NS liever af wil van het hele traject Alkmaar - Den Helder en niet zit te wachten op extra kosten tegen zo weinig reizigers.
Goedenavond Ronald53,

Ik begrijp goed dat je baalt van deze situatie. Het komt inderdaad te vaak voor dat deze rit het eindpunt niet haalt en het is helaas al een langlopend probleem. Ik snap natuurlijk dat de situatie je erg frustreert, maar op het spoor gaan zitten is natuurlijk hartstikke gevaarlijk. Hoewel ik er vanuit kan gaan dat het een bekend probleem is bij de betreffende afdelingen, ga ik het zeker nog eens voor je aankaarten. Ik los hier het probleem natuurlijk niet mee op, maar ik wil je voor de zekerheid nog even wijzen op je mogelijkheid voor Geld Terug Bij Vertraging.
Goedenavond Ronald53,
Hoewel ik er vanuit kan gaan dat het een bekend probleem is bij de betreffende afdelingen, ga ik het zeker nog eens voor je aankaarten.

Als je het gaat aankaarten, zou ik graag zien wat de reactie terug is. Daarnaast denk ik dat er ook alternatieven te bedenken zijn, die de reiziger uit Den Helder (Zuid) meer op prijs stellen. Ik denk bijvoorbeeld aan om de trein, in geval van een vertraging vanaf de nu kritieke grens van 7 minuten, door te laten rijden tot Den Helder Zuid en daar te keren. Volgens mij kan dat prima tot een vertraging tot 15 minuten (Aankomst regulier DHZ uu:52 of uu:22, vertrek DHZ uu:08 of uu:38). Ik neem aan dat er bij de NS genoeg knappe koppen zitten die andere oplossingen kunnen bedenken dan het droppen van de betalende reiziger in AP en deze op de volgende trein te laten wachten.....
Reputatie 7
Helaas krijgen wij doorgaans geen terugkoppeling op de feedback die wij hierover sturen. Dit omdat er al ontzettend veel wordt nagedacht over deze ongunstige situatie.
Trein niet helemaal uit Nijmegen laten komen, op zo'n lang traject is de risico op vertraging veel te groot. Was deze situatie ook voor de nieuwe dienstregeling?
Probleem wordt opgelost, zie nieuwsbericht 10-06-2017, dat is goed nieuws, maar had NS natuurlijk ook eerder kunnen bedenken als ze de klachten direct serieus hadden genomen https://www.noordhollandsdagblad.nl/den-helder-eo/ns-draait-bezuiniging-op-trein-alkmaar-den-helder-terug
Zolang de NS het heel normaal vind dat op doorgezette klachten en signalen geen reactie komt kan je je afvragen of er wel iets gedaan wordt met deze signalen.
Bij mij op het werk is het heel normaal dat als een klant zoiets meldt dat je ook terugkoppelt wat je ermee gaat doen.
Ook als je besluit er niets mee te doen, ik het het idee dat de NS de signalen alleen doorzet om de klant het gevoel heeft gehoord te zijn en niet hoeft te zeggen dat ze niets gaan doen met het signaal.
Reputatie 7
Begrijp ik heel goed marv87, dat je er zo over denkt. Het ligt echter iets anders dan ik het wellicht heb laten klinken. Wij krijgen soms terugkoppeling, maar deze draagt niet bepaald vrucht voor de forumleden. Meestal is dit: 'jouw melding is in goede orde ontvangen' of 'bedankt voor het doorgeven, ik leg dit bij meneer A neer'. Omdat dit bekende problemen zijn is het ook niet mogelijk voor de desbetreffende persoon om elke melding die wij doorgeven van commentaar en terugkoppeling te voorzien. Vooral bij grote problemen zoals deze is de terugkoppeling vaak als nieuwsbericht of update op de website te vinden. Ik zal persoonlijk proberen om vaker feedback te vragen, zodat er wat meer helderheid is voor jullie.

Reageer