annulering treinen Leiden - Utrecht | NS Community

annulering treinen Leiden - Utrecht

  • 17 November 2022
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Vanochtend zijn er weer 2 treinen tussen Leiden en Utrecht geannuleerd zonder enige communicatie (7.38 en 7.53). Doordat er geen communicatie is, loopt men alternatieve routes mis en daardoor is de volgende trein nogmaals voller omdat er mensen van 3 treinen in 1 trein moeten (maar niet vol volgens de NS app…).

Uiteindelijk is alleen in de app zichtbaar dat de trein niet rijdt, maar als je al op het perron staat en de trein staat op het bord, dan kijk je niet meer in de app.

ook een reden voor het uitvallen van de treinen zou tot veel begrip leiden ipv alleen frustratie. 
waarom wordt dit niet beter gedaan? Was de dienstregeling niet afgeschaald om last minute cancellations te voorkomen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Doordenken: om aan jouw (op zich best wel gerechtvaardigde in deze moderne tijden) eisen tegemoet te komen heb je ; juist ja, PERSoneel nodig. Er zijn dus geen kaboutertjes die alles meteen snappen en geheel uit eigen initiatief dat dan regelen en in de systemen van die IT gaan zetten. En dat is dus ook schaars-het betreft niet enkel personeel op de rijdende tijgers.

Overigens-een beetje terizjde-is in dit soort situaties het ook helaas zo dat door te ver doorgeschoten alles automatiseren de keerzijde hiervan dat er eigenlijk amper nog iemand is die een beetje zelf doordenkt en daarop ingrijp-al is het maar met de loudspeaker. En op stations zijn ook eigenlijk geen mensen meer die dit soort zaken wat in de gaten houden.

Net bvb zoals je op een bus langs een lange route staat te wachten en er was een of ander ongeval of wat dan ook dat die route versperde, zodat die bus moest omrijden en jouw halte voorbijpasseert of veel te laat aankomt. Dat zijn nu eenmaal wat van die makkes die aan OV kleven.

@Berlinde 

Er was vanmorgen sprake een verstoring door een defecte trein tussen Leiden en Alphen waardoor enkele treinen zijn uitgevallen.

@bahnrider 

Dit had niets met personeelstekort te maken.

@Tamzin dank voor de info. Is er ook een manier waarop ik dit zelf ergens kan uitvinden? In de NS app vond ik er dus niets over

@Tamzin dank voor de info. Is er ook een manier waarop ik dit zelf ergens kan uitvinden? In de NS app vond ik er dus niets over

Dat was in dit geval alleen achteraf terug te vinden op Rijdendetreinen.nl en Treinposities.nl

Geen idee waarom de communicatie lokaal niet functioneerde.

Reageer