Arnhem->Arnhem Zuid | NS Community
beantwoord

Arnhem->Arnhem Zuid

  • 2 June 2022
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Dag,

 

In 2022 is er een nieuwe dienstregeling dat in Arnhem extra treinen rijden naar schiphol. 

Mijn probleem is dat ik zelf de trein pak vanuit Zutphen (06:58) naar Arnhem (07:19) platform 7 en dan moet overstappen. Er staat een trein op platform 9 naar Schiphol die vertrekt om 07:21. Ik vroeg me af de trein vanuit Zutphen eerder aan kan komen of de trein vanuit arnhem later vetrekt? Of zelfs op een ander halte. Persoonlijk zou de trein van Zutphen sneller in Arnhem kunnen rijden want vanaf presikhaaf rijd de trein heel langzaam Arnhem in. 
 

de reden voor deze vraag ik en meerdere passagiers deze overstap graag willen nemen (stuk of 20) en de trein zelf in Arnhem misschien vertrekt met een stuk of 30 mensen. De trein is compleet leeg. 
 

ik heb zelf beetje gekeken en hou zou best lukken om de trein van Zutphen naar Arnhem op platform 8 eindigen en de trein die normaal op platform 8 staat (de trein naar Nijmegen) kan op platform 7 staan.  
 

hiermee vermijd ook veel drukte in de trein van Arnhem naar Den Helder.

 

met vriendelijke groet,

 

R. A.

icon

Beste antwoord door Edwin 2 June 2022, 15:09

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi RANS en welkom op de NS Community! 

Ik durf niet te zeggen wat de mogelijkheden hierin zijn. Maar suggesties zijn altijd welkom! Ik heb jouw suggestie doorgezet naar de juiste afdeling.

Reputatie 7
Badge

Persoonlijk zou de trein van Zutphen sneller in Arnhem kunnen rijden want vanaf presikhaaf rijd de trein heel langzaam Arnhem 

Dar gaat niet. 

Voor Presikhaaf moeten we terug naar 80 km/u, gevolgd door een verlaging naar 70 tussen Presikhaaf en Velperpoort. Dan volgt na Velperpoort een snelheidsverlaging naar 60 km/u en tenslotte krijgen we een geel sein, wat ons een beperking naar maximaal 40 oplegt. Dit is geen keuze van de machinist, maar zit in de Infra. 

Reageer