beantwoord

Arnhem-Deventer zaterdagavond


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemiddag,

Ik wilde graag melden dat ik het erg jammer vind dat elke zaterdagavond de laatste trein van Arnhem naar Deventer altijd al om 23:40 gaat. Spreek graag zaterdag af met vrienden uit die regio en moet altijd vroeg weg. Kan er echt geen latere treindienst ingepland worden?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 9 April 2022, 16:55

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Pully en welkom bij de NS Community! 

Het is inderdaad niet tof om altijd maar vroeg weg te moeten als het gezellig is. Als ik het had kunnen doen, had ik het graag direct voor je gerealiseerd. Maar helaas gaat dat niet zo makkelijk. Ik zal je melding uiteraard wel doorzetten! Wellicht zal er in de toekomst dan nog wel een latere verbinding komen.

Badge +3

Ik zal je melding uiteraard wel doorzetten! Wellicht zal er in de toekomst dan nog wel een latere verbinding komen.

Joh (niet tof), maar naar wie of waar is deze melding dan precies doorgezet?

Ik geloof er weinig tot niets van namelijk, dus bewijs van die melding graag @Lorena NS🤣

Wat is dat nou weer voor rare reactie, @Robert B?

Ga je nu werkelijk beweren dat @Lorena NS aan het liegen is?

Natuurlijk kan er een latere dienst ingepland worden maar iemand zal dat moeten betalen. Een groot deel van de reizigers in de late treinen in het weekend reist gratis of met korting op een Studenten-OV dus er komt bij die treinen bijna geen geld binnen.

Misschien kan de trein van 0.25 uur uit Arnhem worden doorgetrokken van Zutphen naar Deventer, dat scheelt dan weer drie kwartier.

 

Badge +3

Wat is dat nou weer voor rare reactie, @Robert B?

Ga je nu werkelijk beweren dat @Lorena NS aan het liegen is?

Ik wil die melding wel eens zien, die ze namens TS @Pully gedaan heeft voor een latere trein van Arnhem naar Deventer op zaterdagavond.

Geloof me, die is er niet en komt er niet 😅

Dus je zegt dat er gelogen wordt. Gatverdamme, ga je even heel diep schamen.

Badge +3

Dus je zegt dat er gelogen wordt. Gatverdamme, ga je even heel diep schamen.

Laat maar eens zien waar die melding daadwerkelijk is. Ik schaam me niet om te denken dat die helemaal nooit gedaan is eigenlijk. Dat mag je liegen noemen, of een zoethoudertje (wellicht zus of zo in de toekomst is het antwoord).

Niet tof… maar wees dan eerlijk tegen TS dat die latere trein er gewoon niet komt, tenzij de NS dat zou willen en rendabel zou zijn 😥

In het systeem “iemand wil graag een latere trein van Arnhem naar Deventer op zaterdag”…

Schiet ik er nog eentje in voor @Lorena NS, want na een avondje Amsterdam wil ik ook graag later dan 23:40 nog naar Eindhoven op zaterdag.

Dus je zegt dat er gelogen wordt. Gatverdamme, ga je even heel diep schamen.

Schiet ik er nog eentje in voor @Lorena NS, want na een avondje Amsterdam wil ik ook graag later dan 23:40 nog naar Eindhoven op zaterdag.

Dat lijkt me werkverschaffing want die verbinding is er al om 0.24 uur.

Badge +3

Dat lijkt me werkverschaffing want die verbinding is er al om 0.24 uur.

Haha ik zie hem, helemaal goed!

Nu TS nog na het stappen of concert/theater van Arnhem naar Deventer als ‘doorgezet’ verzoek (wellicht ooit) 🙄

Doorzetten dat de wens er is, is heel wat anders dan dat de verbinding er komt.

Teleurstellend dat je niet inziet dat dit soort reacties echt niet OK zijn, @Robert B. Of het nu in het 'echte leven' of op een virtuele ontmoetingsplek is, iemand van NS die een vraag behandelt op zo'n manier voor leugenaar uitmaken is gewoon niet normaal.

Badge +3

Doorzetten dat de wens er is, is heel wat anders dan dat de verbinding er komt.

Teleurstellend dat je niet inziet dat dit soort reacties echt niet OK zijn, @Robert B. Of het nu in het 'echte leven' of op een virtuele ontmoetingsplek is, iemand van NS die een vraag behandelt op zo'n manier voor leugenaar uitmaken is gewoon niet normaal.

De leugen in dezen is dat er verder geen enkele actie ondernomen zal worden door @Lorena NS

En als ze wel ook maar iets ‘doorgezet’ heeft (graag een latere trein Arnhem - Deventer op zaterdag) dan laat dat maar zien graag.

Niets tegen Lorena, maar laat maar eens zien wat er precies ‘doorgezet’ is als melding. Dat zal waarschijnlijk ongeveer niets zijn, en dus een leugen.

Die melding is er dus helemaal niet, en daarbij is het dus onwaar want ‘namens jou doorgezet’ kan ook niet zonder dat men weet wie jij eigenlijk bent (men wil NAW en geboortedatum ook al doen die er totaal niet toe, maar het systeem vereist dat)

Het spijt me @Julian, dit gaat nergens over maar dat begrijp je zelf ook wel. Die extra trein komt er niet ook al vinden alle forum/community bezoekers en moderators (we zetten het door hoor!) daar iets van.

Graag dus enig bewijs van de melding (die er dus niet is volgens mij). Tot die tijd mag ik zeggen dat men liegt. Dat er niets mee gedaan wordt is prima, maar dan niet zeggen dat er een melding in het systeem zit (die er niet is).

Reputatie 7
Badge

Lorena is jou totaal geen verantwoording schuldig Robert. Als er gezegd wordt dat een wens/suggestie wordt doorgezet, kun je erop vertrouwen dat dat gebeurt.

Dat heel veel van die suggesties/wensen niet wordt uitgevoerd, heeft vaak als reden dat het niet rendabel genoeg is.

Reputatie 7

Maar dan kan NS toch ook simpelweg zeggen dat iets volgens NS niet rendabel is/niet voldoende vraag heeft en dat wens niet ingewilligd wordt? Dan blijft er ook geen hoop bij reizigers.

Ik hoorde vaak van mensen in mijn omgeving (voor corona) dat ze de auto pakten naar het theater of voor familiebezoek, want: heen kan je wel met de trein, maar de terugreis is te vroeg ( of er rijdt geen bus meer!) Tja zo hou je in stand dat de laatste treinen zo leeg zijn en er schijnbaar weinig "vraag" is.

Zelfde verhaal met de erg "vroege" laatste trein van Antwerpen naar Breda. Daarom namen veel mensen toch maar de auto voor zowel heen- als terugreis.

Badge +3

Whatever. Zolang NS personeel zegt ‘we zetten het door hoor' en dat dus helemaal niet gebeurt.

Laat eerst maar eens zien dat het echt ‘doorgezet’ is, (met een casenummer, en dat krijg je ook niet want is er niet). Tot die tijd ‘liegt’ men, mijn mening. 🙄

Waar ging het ook weer over? Oh ja, meer late treinen naar Deventer op zaterdagavond. Succes ermee @Pully 

Reputatie 7
Badge

De forummedewerkers en webcaremedewerkers geven de meldingen alleen maar door, verder niet. Ze kunnen dan ook niet op voorhand zeggen dat iets gaat gebeuren of juist niet, die beslissing ligt heel wat lagen hogerop.

 

Het enige wat een medewerker kan doen is een melding aanmaken, die doorzetten naar de betreffende afdeling en that's it. Terugkoppeling is er niet, tenzij er genoeg wensen van dezelfde strekking komen, dan is die terugkoppeling dat er een extra trein gaat rijden.

Badge +3

Afgezien van die latere trein wil ik graag wel eens weten waar al die meldingen (voor zover ze daadwerkeljk gedaan zijn) heen gaan.

Wishful thinking, maar die meldingen moeten er wel zijn.

Denk dat Edwin en Julian het wel met me eens zijn wat dat betreft. Ik laat het hierbij voor dit moment.

Ondanks dat ik de NS verlaten heb kan ik je wel zeggen dat alles waar hier door het treinpersoneel van aangegeven is dat het doorgezet wordt ook daadwerkelijk intern is gemeld op het desbetreffende platform. En er zijn toch regelmatig resultaten geboekt door meldingen door te zetten zoals over een ontbrekende trein bij werkzaamheden, ontbrekende stops en noem het maar op.

Dat je nu zo reageert geeft mij meer het idee dat je een glaasje teveel op hebt (bewijs maar dat het niet zo is zou ik zeggen, graag met casenummer van je blaastest en foto van het resultaat).

Je mag er vanuit gaan dat dit gemeld wordt, dat er bij de NS vervolgens weinig mee zal gebeuren wat betreft vroegere of latere treinen dat denk ik ook met de reden dat de treinen eerder op de avond niet rendabel zijn, daarbij heb je dan ook nog eens een keer te maken met werkzaamheden door Prorail waardoor vaak late treinen niet eens KUNNEN rijden. Er wordt voor elk traject nml  vaste nachten gepland voor onderhoud en dat betekend niet dat er elke week tijdens 2 nachten onderhoud gedaan wordt op dat traject maar de mogelijkheid is wel voor het hele jaar gereserveerd.

 

Reputatie 5

Afgezien van die latere trein wil ik graag wel eens weten waar al die meldingen (voor zover ze daadwerkeljk gedaan zijn) heen gaan.

Wishful thinking, maar die meldingen moeten er wel zijn dus niet liegen ‘ik zet het door’ of zo.

Denk dat Edwin en Julian het wel met me eens zijn wat dat betreft. Ik laat het hierbij voor dit moment.

Het is natuurlijk heel fijn als een medewerker van het forum dit voor je ''doorzet', met andere woorden dus doorgeeft in gewoon Nederlands, maar als je constateert dat er met deze meldingen niets gedaan wordt kan ik me voorstellen dat je je afvraagt of ze wel doorgegeven worden. Aan wie dan? En waarom gebeurt er niets mee? Het is voorstelbaar dat er niets gebeurt met een melding van iemand die een latere trein wil om lekker te feesten, maat communiceer daar dan over. Aan de andere kant zijn er al zeer veel meldingen gedaan door veel reizigers over hetzelfde onderwerp zoals te korte treinen op bepaalde trajecten en andere knelpunten. Maar daar gebeurt ook niets mee. Het standaard antwoord is: 'Ik zet het door.' Maar als er vervolgens niets mee gebeurt, is dat niet meer zo geloofwaardig.

@mariskah  Over meldingen van korte treinen kan ik beamen dat daar echt naar gekeken wordt en feedback van terug komt van de afdeling die zich daar mee bezig houdt binnen de NS. Die meldingen zijn voor elke NS medewerker nml gewoon te zien als deze door het NS personeel gedaan wordt en die komen niet alleen via deze community binnen maar ook geregeld via Hc's.

En als er bij controle van de reizigersgegevens (in en uitcecks) blijkt dat een trein wekelijks veel te vol is over een groter traject dan wordt er gekeken wat er mogelijk is binnen de logistieke mogelijkheden want een treinstel moet er wel zijn.  Dit zijn natuurlijk wel trajecten die niet afgaan op een trein die af en toe te vol is en het is ook niet zomaar de volgende week geregeld, daar gaat een aantal weken over heen en het moet wel meerdere keren in dezelfde trein te druk zijn.

Daarbij is het wel zo dat een trein voor een kort stuk te vol niet verlengt zal worden, een klein stukje staan is nu niet meteen een ramp. En er wordt wel uitgegaan van ALLE zitplaatsen en niet gekeken naar het feit dat mensen misschien niet naast een ander willen zitten. Het is en blijft openbaar vervoer.

 

Reputatie 5

Dit was een voorbeeld van een van de vele meldingen waarbij veel reizigers een melding doen, maar het probleem desondanks niet wordt opgelost. Sommige problemen spelen helaas al jaren, zoals je kunt zien en teruglezen op deze community. 

Reputatie 7
Badge

Dat kan je de moderatoren hier niet verwijten. Ze geven iets door maar de verantwoordelijken doen er weinig of niks mee.

Reputatie 5

Maar ik verwijt de moderators dan ook niets.. 

Ik vraag me wel af of deze manier van communiceren wel zinvol is.

Bijvoorbeeld:  Ik ben een paar maanden geleden gestruikeld over een loszittende stoeptegel op het perron, en daardoor op mijn knie gevallen. ik heb nu nog steeds last van mijn knie.Ik heb dat gemeld bij NS, met foto's en al. De standaardreactie was: Wij zetten deze klacht voor u door. Maar NS is helemaal niet verantwoordelijk voor de perrons, dat is ProRail. Kwam ik daarna zelf achter, en had ik als reactie dan wel graag willen horen, ipv zo'n dooddoenertje. Je vraagt je dan wel af: Hoe serieus wordt mijn melding genomen? Niet dus. Overigens ook nooit meer iets van ProRail gehoord na telefoongesprek. Tegels liggen nog steeds los. Pas nog een kind heel hard gevallen erover. 

Maar dan kan NS toch ook simpelweg zeggen dat iets volgens NS niet rendabel is/niet voldoende vraag heeft en dat wens niet ingewilligd wordt? Dan blijft er ook geen hoop bij reizigers.

Of iets wel of niet gerealiseerd kan worden in de dienstregeling beslist natuurlijk niet de moderator van het forum.

In dit geval is zoals aangegeven een relatief simpele oplossing om de laatste trein die nu tot Zutphen rijdt (eventueel alleen op vr/za en za/zo) door te trekken tot Deventer. Of dat qua materieelomloop, personeelsrooster en financiën realistisch is kan ik ook niet zien.

Kortom zo'n verzoek kun je alleen doorsturen naar iemand die het wel kan beoordelen.

Reputatie 7

@mariskah  Over meldingen van korte treinen kan ik beamen dat daar echt naar gekeken wordt en feedback van terug komt van de afdeling die zich daar mee bezig houdt binnen de NS. 

En als er bij controle van de reizigersgegevens (in en uitcecks) blijkt dat een trein wekelijks veel te vol is over een groter traject dan wordt er gekeken wat er mogelijk is binnen de logistieke mogelijkheden want een treinstel moet er wel zijn.  Dit zijn natuurlijk wel trajecten die niet afgaan op een trein die af en toe te vol is en het is ook niet zomaar de volgende week geregeld, daar gaat een aantal weken over heen en het moet wel meerdere keren in dezelfde trein te druk zijn.

Hiervan uitgaande lijkt me dat een situatie wel structureel extreem moet zijn om er iets aan te doen. Dat betekent dus dat er ontzettend veel meldingen binnen moeten komen en doorgezet worden over exact hetzelfde specifieke traject of onderwerp. Ik ga er daarom vanuit dat 99.9% van de wensen of opmerkingen niet gehonoreerd zullen worden. En in de praktijk blijkt dat ook.

En dan zijn er nog vele reizigers volgens mij die ook dezelfde vragen en wensen hebben als die op dit forum steeds weer voorbijkomen, maar ze gewoon niet aan NS stellen.

 

@Rene74   Dat klopt, problemen moeten structureel zijn met een bepaalde trein, anders heeft het ook geen enkele zin om een trein te verlengen.  Maar een melding die doorgezet wordt daar wordt dus wel serieus naar gekeken en zo'n trein wordt dan gemonitord op het aantal reizigers.

En dan kan het zijn dat er dus bs een ICM-4 ipv een ICM-3 wordt gepland, daarna ben je dan afhankelijk van de materieel loop of dat treinstel er dan ook logistiek is op het gewenste moment want door verstoringen/defecten is het niet vanzelfsprekend dat het juiste treinstel er is. Elke nacht wordt er nog geschoven met de materieel inzet omdat treinstellen niet op de geplande plek staan door wat voor omstandigheid dan ook.

Op de standplaats waar ik werkzaam was waren voor corona geen reserve treinstellen beschikbaar, in de ochtendspits reed alles en na de spits kwamen er wat treinen retour naar het opstelterrein om in de avondspits weer ingezet te worden.

Reageer