beantwoord

Arnhem - Schiphol : eerste trein komt te laat aan op de luchthaven

• 9 juli 2019
  • 4 reacties
  • 281 Bekeken

Goedenavond NS,

Als ik een 07:00 dienst heb op de luchthaven moet ik met de auto want de eerste trein van Arnhem komt om 06:59 aan op Schiphol.
Kan de NS een eerdere trein inzetten voor die véél werknemers die vroeg moeten beginnen - en graag gebruik van de trein willen maken?

mvg,
F
icon

Beste antwoord door Laura NS 10 juli 2019, 14:04

Hoi Fractannah en welkom op onze NS Community!

Zoals hierboven aangegeven zijn er absoluut redenen dat de dienstregeling zo in elkaar is gezet. Maar ik kan zeker een suggestie voor je doorzetten, zodat ze weer een signaaltje binnen krijgen over dit traject en deze vertrektijd. Zekerheid over of hier ook echt wat mee gedaan wordt kan ik je niet geven, omdat er een hoop analyses bij komen kijken.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Fractannah en welkom op onze NS Community!

Zoals hierboven aangegeven zijn er absoluut redenen dat de dienstregeling zo in elkaar is gezet. Maar ik kan zeker een suggestie voor je doorzetten, zodat ze weer een signaaltje binnen krijgen over dit traject en deze vertrektijd. Zekerheid over of hier ook echt wat mee gedaan wordt kan ik je niet geven, omdat er een hoop analyses bij komen kijken.
Hi Fractannah,

Ik vrees dat NS hier geen extra treinen voor gaat inzetten. Ik denk dat véé´l werknemers hier toch echt relatief is en dat deze geen extra trein rechtvaardigen. De woon- werkafstand is in dit geval wel heel groot, maar je hebt hier zelf voor gekozen.

Ik denk niet dat je dat probleem op het bordje van de NS kan neerleggen.
Ik lees dat ik niet de enige bent 🙂 Maar ja ik heb er zelf voor gekozen en zou ook voor de trein kiezen als het een optie wordt. https://www.ad.nl/arnhem/non-stoptrein-tussen-arnhem-en-utrecht-moet-drukte-opvangen~abdf175f/
Ja dat er meer reizigers komen is bekend. Ik lees ook dat je ongeveer tot 2040 moet wachten. Probleem is dat je op Schiphol wil zijn voor 07.00 uur. Ik denk dat er echt niet veel mensen uit Arnhem dit willen.

Het buiten de randstad heeft naast veel voordelen (betaalbaarheid woning, ruimte, recreatiemogelijkheden enz. enz.), ook nadelen. 1 van die nadelen is dat je inderdaad pas op schiphol kan zijn om 06.59 uur.

Zolang jij vind dat de voordelen opwegen tegen de nadelen moet je gewoon in Arnhem blijven en anders misschien verhuizen. Om hoeveel mensen gaat het die dagelijks voor 06.59 uur op Schiphol willen zijn met de trein?

Reageer