beantwoord

Bergen op zoom - den bosch

• 22 oktober 2016
  • 11 reacties
  • 618 Bekeken

Het traject Bergen op Zoom - Roosendaal - Den Bosch wordt verkort. Maar je hebt vanaf nu maar drie minuten overstaptijd als je aankomt in Roosendaal.. hoe realistisch is dit..
icon

Beste antwoord door Tochjo 22 oktober 2016, 21:34

De intercity's van Roosendaal richting Den Bosch en Zwolle zullen in de nieuwe dienstregeling gaan vertrekken van spoor 3a. Voor een reis van Bergen op Zoom naar Den Bosch betekent dit dus dat bij de overstap alleen het perron (schuin) overgestoken hoeft te worden. Men hoeft niet meer via de spoortunnel.

Volgens mij moet een overstaptijd van drie minuten daarvoor voldoende zijn. Ik zou u wel aanraden voor in de trein plaats te nemen als u in Bergen op Zoom instapt. Dan is de kans dat u bij een kleine vertraging uw overstap nog haalt, het grootst.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
De intercity's van Roosendaal richting Den Bosch en Zwolle zullen in de nieuwe dienstregeling gaan vertrekken van spoor 3a. Voor een reis van Bergen op Zoom naar Den Bosch betekent dit dus dat bij de overstap alleen het perron (schuin) overgestoken hoeft te worden. Men hoeft niet meer via de spoortunnel.

Volgens mij moet een overstaptijd van drie minuten daarvoor voldoende zijn. Ik zou u wel aanraden voor in de trein plaats te nemen als u in Bergen op Zoom instapt. Dan is de kans dat u bij een kleine vertraging uw overstap nog haalt, het grootst.
Bedankt voor het meedenken. Dat is toch waar ik voor vrees, bij kleine vertragingen niet meer de verbinding halen
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben om dezelfde reden ook geen voorstander van overstappen met minder dan 5 minuten overstaptijd. Ik heb het liefst een minuut of 7-8.
Deze relatief korte overstap zal in de praktijk bijna altijd haalbaar zijn. Meestal komen de treinen vanuit Vlissingen ongeveer op tijd aan in Roosendaal. Richting Den Bosch heeft de intercity ook nog veel speling, bijvoorbeeld bij Breda, dus zou er twee minuten gewacht kunnen worden op een eventuele vertraagde trein. Ik denk dus dat de overstap bijna altijd goed gaat komen.
Reputatie 7
Badge +3
Andersom is het een heel ander verhaal. Door de versnelling van de trein Zwolle - Roosendaal wordt de dienstregeling van deze trein zo extreem krap dat zelfs een minimale vertraging bij Olst tot Roosendaal vrijwel niet meer in te halen is. Ik vrees dat de aansluiting richting Zeeland heel vaak mis zal gaan te meer daar de trein naar Vlissingen niet kan wachten vanwege de bootaansluiting naar Breskens. Ik ben bang dat de dienstregeling van trein Zwolle -Roosendaal in de praktijk onwerkbaar zal blijken te zijn.
Reputatie 3

Bedoel je niet achterin de trein in Bergen op Zoom instappen?
Als je in Bergen op Zoom voorin instapt zul je in Roosendaal weer terug moeten lopen om van spoor 4B op 3A te komen.
Badge +3
Ik las na het plaatsen van mijn bericht inderdaad ergens dat de a-fase in Roosendaal niet richting Amsterdam is, zoals gebruikelijk. Men kan daarom in Bergen op Zoom inderdaad beter achterin instappen 🙂
Reputatie 7
Ik las na het plaatsen van mijn bericht inderdaad ergens dat de a-fase in Roosendaal niet richting Amsterdam is, zoals gebruikelijk. Men kan daarom in Bergen op Zoom inderdaad beter achterin instappen :)
Voor ons Roosendaalers is het de A van Antwerpen hé 😉
Reputatie 3
Badge
Ik ben om dezelfde reden ook geen voorstander van overstappen met minder dan 5 minuten overstaptijd. Ik heb het liefst een minuut of 7-8.

En dan gaan anderen weer klagen dat de trein zo lang stilstaat om te wachten op een aansluiting 🙂
Reputatie 6
Badge
Het is echt een hele studie om van tevoren te kunnen weten of je je overstap kunt halen, zeg.
Reputatie 7
Badge +3
@IskoV
Als je twee kwartierdiensten hebt kun je de treinen om en om om de 7 minuten laten stoppen zonder ze op elkaar te laten wachten. Heb je beide kanten op een aansluiting van 7 minuten.

Reageer