beantwoord

Best - Den Bosch - Amsterdam Bijlmer

• 7 december 2016
  • 9 reacties
  • 267 Bekeken

Oude rooster had perfecte aansluitingen. Nieuwe rooster maakt dat ik net mijn overstap mis in Den Bosch (3 min.). Reis duurt daarom 1/2 uur langer. Kan er aub nog gefinetuned worden?
icon

Beste antwoord door lijnennetkaart 8 december 2016, 21:19

Trein uit Eindhoven gaat via Best naar Den Bosch. Kortom dubbel traject (1x naar station gaan en 1x met de trein) waarbij ik wel bezig ben maar geen tijd of minder overstappen win.
Geplande aankomsttijd 09.00 uur Amsterdam Bijlmer Arena vanuit Best
Met de Sprinter naar Den Bosch en overstap op de intercity naar Amsterdam Bijlmer Arena.
Reistijd: een uur en drie kwartier.

Met de Sprinter naar Eindhoven en daar overstappen op de intercity naar Amsterdam Bijlmer Arena.
Reistijd: anderhalf uur.

En minder lang wachten.
Soms moet je onlogische dingen doen om toch nog sneller te zijn met de trein.
Bekijk origineel

9 reacties

Hallo Bestellingen en welkom op het NS Serviceforum,

De kans is erg klein dat wij iets zullen aanpassen voor dit traject. Mag ik vragen hoe laat je wilt vertrekken dat je deze overstap niet kan halen? Ik zie wel dat je langer aan het reizen bent over dit traject, namelijk 9 minuten maar een half uur kan ik niet terugvinden.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Dienstregeling 2017 om de vindbaarheid te vergroten.
Dag Bestellingen.

In de nieuwe dienstregeling duurt een reis van Best naar Amsterdam Bijlmer overdag 9 minuten langer en in de avonduren 10 minuten langer. Dat heeft te maken met het volgende. De Sprinter tussen Eindhoven en Den Bosch wordt in Boxtel ingehaald door een intercity. Dit is noodzakelijk om een maakbare dienstregeling rondom Vught te realiseren. De overstap in Den Bosch wordt daardoor langer. Rond Vught wordt in de komende jaren extra infrastructuur aangelegd (vrije kruising), waarmee deze situatie in de toekomst hopelijk verholpen kan worden.
Als ik maar 1x wil overstappen kom ik pas om 8.28 aan als ik de 6.45 in Best pak. Voorheen lagen de reistijden tussen 1 en 2x overstappen niet zover uit elkaar. De 3 minuten die ik schreef is gebaseerd op het feit dat je om 7.10 aankomt in Den Bosch en de intercity naar amsterdam vertrekt om 7.07.
Reputatie 2
Is het niet een idee om van Best met de sprinter naar Eindhoven te gaan en daar op de intercity te stappen. Of de bus naar station Eindhoven te pakken, afhankelijk van waar je woont in Best natuurlijk.
Trein uit Eindhoven gaat via Best naar Den Bosch. Kortom dubbel traject (1x naar station gaan en 1x met de trein) waarbij ik wel bezig ben maar geen tijd of minder overstappen win.
Reputatie 2
Geplande aankomsttijd 09.00 uur Amsterdam Bijlmer Arena vanuit Best
Met de Sprinter naar Den Bosch en overstap op de intercity naar Amsterdam Bijlmer Arena.
Reistijd: een uur en drie kwartier.

Met de Sprinter naar Eindhoven en daar overstappen op de intercity naar Amsterdam Bijlmer Arena.
Reistijd: anderhalf uur.

En minder lang wachten.
Soms moet je onlogische dingen doen om toch nog sneller te zijn met de trein.
Bedankt Lijnennetkaart!
Reputatie 4
Waarom krijg ik toch het idee dat met die nieuwe dienstregeling er heel veel terugsteek verbindingen gaan ontstaan die veel sneller zijn?
Reputatie 2
Waarom krijg ik toch het idee dat met die nieuwe dienstregeling er heel veel terugsteek verbindingen gaan ontstaan die veel sneller zijn?
Hier weer een voorbeeld van een terugsteekverbinding.
Utrecht Vaartsche Rijn - Best op maandag 12 december, geplande aankomsttijd 08.30 station Vught

Utrecht Vaartsche Rijn sprinter naar Den Bosch. Daar overstappen op intercity naar Maastricht. Overstappen op station Eindhoven op sprinter richting Den Bosch. Uitstappen op station Best: 1 uur en 21 minuten
Utrecht Vaartsche Rijn sprinter naar Den Bosch overstappen op Sprinter naar Best: 1 uur en 19 minuten
Utrecht Vaartsche Rijn sprinter naar Uitgeest overstappen in Utrecht op Intercity Den Bosch en
daar overstappen op sprinter naar Deurne en uitsappen bij station Best: 1 uur en 16 minuten

Waarschijnlijk zal de verbinding Utrecht Vaartsche Rijn - Eindhoven Strijp S (voorheen bekend als Eindhoven Beukenlaan) weer andere opties geven.

Reageer