beantwoord

betaling

• 7 juni 2021
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

waarom is de heen reis van leiden centraal naar Geleen Oost duurder dan de terug weg van Geleen Oost naar leiden centraal ?

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 juni 2021, 19:53

Dat komt omdat het gaat om een reis met twee verschillende vervoerders, namelijk NS en Arriva, die elk hun eigen prijsberekening erop nahouden.

In dit topic heb ik jaren geleden eens toegelicht hoe de berekening voor een ander traject in elkaar zat. De afstanden en tarieven zijn voor uw traject anders, maar de achterliggende systematiek is hetzelfde.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Dat komt omdat het gaat om een reis met twee verschillende vervoerders, namelijk NS en Arriva, die elk hun eigen prijsberekening erop nahouden.

In dit topic heb ik jaren geleden eens toegelicht hoe de berekening voor een ander traject in elkaar zat. De afstanden en tarieven zijn voor uw traject anders, maar de achterliggende systematiek is hetzelfde.

Badge +3

Ik wilde deze al noemen 

Maar die van @Tochjo is wat makkelijker te begrijpen. Het gaat dus om een verschil in het starttarief Arriva (€ 0,99) en dat van NS (€ 2,50 voor de eerste 8 kilometer/tariefeenheden), en soms ook nog wanneer je overstapt bij reizen op saldo (spits/dal).

Badge +3

Oh hier nog eentje over hetzelfde:

en dan met name deze reactie (van mij) waarom het soms mis gaat, bij reizen op een ov-chipkaart.

Reageer