beantwoord

Bijna onmogelijke overstap Weert-Roermond-Maaslijn

• 19 september 2019
  • 1 reactie
  • 209 Bekeken

Beste,

De eerste trein van Weert naar het zuiden (intercity) gaat pas om 06:47, dan komt deze ( mits hij volgens dienstregeling rijdt ) om 07:00 aan te Roermond. Echter is de overstap dan 3 minuten naar het spoor 3 van de Maaslijn (die te bereiken is door eerst twee trappen te belopen), die om 07:03 vertrekt. Daarbij moet ook nog uitgecheckt worden bij NS en ingecheckt bij Arriva.

Ik verzoek U om te kijken of de intercity eerder naar het zuiden kan rijden vanuit Weert, of de overstap naar de Maaslijn beter gegarandeerd kan worden.
icon

Beste antwoord door wsm 19 september 2019, 09:04

Arriva heeft per 2 september de vertrektijden te Roermond met één minuut vervroegd van :04 en :34 naar :03 en :33.

De overstap van vier minuten was volgens de reisplanner haalbaar. In de praktijk ook, mits de intercity strak op tijd in Roermond aankwam.

Door het vervroegen van de vertrektijd door Arriva is de overstap te kort geworden en geeft de reisplanner nu een overstaptijd van 33 minuten aan. U hebt dus rustig de tijd om uit te checken bij NS, een kop koffie te gaan drinken, in te checken bij NS en na ruim een half uur uw reis te vervolgen met Arriva.

Ik pleit overigens nog steeds voor een middenvoetbrugsein op spoor 3 in Roermond 😉.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Arriva heeft per 2 september de vertrektijden te Roermond met één minuut vervroegd van :04 en :34 naar :03 en :33.

De overstap van vier minuten was volgens de reisplanner haalbaar. In de praktijk ook, mits de intercity strak op tijd in Roermond aankwam.

Door het vervroegen van de vertrektijd door Arriva is de overstap te kort geworden en geeft de reisplanner nu een overstaptijd van 33 minuten aan. U hebt dus rustig de tijd om uit te checken bij NS, een kop koffie te gaan drinken, in te checken bij NS en na ruim een half uur uw reis te vervolgen met Arriva.

Ik pleit overigens nog steeds voor een middenvoetbrugsein op spoor 3 in Roermond 😉.

Reageer