Bizar slechte verbinding Venlo - Den Haag

  • 27 november 2019
  • 5 reacties
  • 171 Bekeken

De “verbinding” tussen de trein vanuit Venlo en die naar Den Haag - en vice versa - is, zoals de titel doet vermoeden, bizar slecht. Als een vaste gebruiker van dit traject is het mijn ervaring dat de overstap in minstens van 40% van de gevallen niet haalbaar is. In dat geval is er dus effectief een half uur overstap tijd.

 

In de meeste gevallen zou het probleem kinderlijk eenvoudig op te lossen zijn, namelijk doordat de deuren van de ene trein niet sluiten op het moment dat de andere binnen komt. Wordt er op enige manier gewerkt om hier een fatsoenlijke verbinding te realiseren?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is de zeer krappe keertijd in Venlo waardoor vertragingen al snel van de aankomende op de vertrekkende treinen overgaan.

In de herfst komt daar nog bij dat de treinen tussen Venlo en Eindhoven extreem veel last hebben van blaadjes op het spoor en dan met vertraging in Eindhoven aankomen.

Bij mijn weten zijn er geen plannen om hier op korte termijn iets aan te doen. Voor reizigers uit Deurne en Helmond is het verstandiger de sprinter te nemen (zeker in de herfst), voor reizigers uit Limburg is er eigenlijk geen goed alternatief. 

Reputatie 5

Er heeft hele vele jaren lang een directe trein Den Haag-Venlo gereden. Met de komst van de HSL zijn die helaas ingekort tot Eindhoven. Sterker nog - die trein heeft ook een flinke tijd doorgereden naar Keulen. 

Reputatie 7
Badge +3

Er heeft hele vele jaren lang een directe trein Den Haag-Venlo gereden. Met de komst van de HSL zijn die helaas ingekort tot Eindhoven. Sterker nog - die trein heeft ook een flinke tijd doorgereden naar Keulen. 

Het doorrijden naar Keulen was maar om de twee uur. Die treinen waren na Venlo ook meestal voor 80-90% leeg zodat NS en DB er mee gestopt zijn. Het is pas druk geworden sinds er een RE van Venlo naar Düsseldorf rijdt, er is daar voornamelijk regionaal vervoer. 

Overigens zijn de meeste treinen tussen Deurne en Venlo ook nu nog steeds erbarmelijk slecht bezet. Eigenlijk zou je tussen Eindhoven en Venlo beter alleen sprinters kunnen laten rijden: twee per uur aangevuld met twee extra tot Deurne in de spits.

Reputatie 6

Niemand hoeft in Venlo te zijn blijkbaar en weinigen hoeven buiten de spits richting Brabant. Ik zit er ook weleens in halverwege de middag en hij is echt voor 80% leeg. De stop Blerick is eigenlijk ook totaal zinloos. De stoptreinen naar het zuiden en noorden zijn wél veel voller (veel scholieren).

“Het probleem is de zeer krappe keertijd in Venlo waardoor vertragingen al snel van de aankomende op de vertrekkende treinen overgaan.

In de herfst komt daar nog bij dat de treinen tussen Venlo en Eindhoven extreem veel last hebben van blaadjes op het spoor en dan met vertraging in Eindhoven aankomen.

Bij mijn weten zijn er geen plannen om hier op korte termijn iets aan te doen. Voor reizigers uit Deurne en Helmond is het verstandiger de sprinter te nemen (zeker in de herfst), voor reizigers uit Limburg is er eigenlijk geen goed alternatief.“
 

Met de sprinter is de verbinding ook slecht natuurlijk. Dan kan de trein nooit concurreren met de auto.

 

 

Reageer