Blauwnet en Dalurenkaart

• 26 december 2017
  • 7 reacties
  • 1065 Bekeken

Volgens de provincie Overijssel wordt het met Blauwnet makkelijker en goedkoper. Mooi niet dus, met een dalurenkaart.

Regelmatig trein ik voor half zeven vanuit Raalte naar Amsterdam voor minder dan 12 uur. Nu rekent NS vanaf Zwolle 18 euro voor het stuk Zwolle-Amsterdam, en daar komt Raalte-Zwolle dan nog bij op. Reden: nog steeds check ik in Raalte in voor half zeven, maar in Zwolle check ik opnieuw in, nu bij NS, en dan is het reeds spitsuur, en betaal ik het volle pond.

Gevolg: terwijl tot nu toe met twee personen reizen met de trein ongeveer even duur was als met de auto, is het vanaf de komst van Blauwnet goedkoper om met de auto te gaan. Ik zeg de trein dus vaarwel en ga weer met de auto.

Dank aan provincie Overijssel met zijn burgervriendelijke aanbestedingsbeleid.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het heeft geen zin om het zoveelste topic hierover te openen. Deze wijziging heeft voor- en nadelen dat is inmiddels wel bekend. Verder zullen spoorwegmaatschappijen niet rouwig zijn als hierdoor wat minder mensen in de ochtendspits met korting gaan reizen en voor de auto kiezen.
Goedemorgen Johan Kiekebosch en welkom op het NS Serviceforum!

Ik vind het jammer om te lezen dat jij er op achteruit bent gegaan door de invoering van Blauwnet. Ik zal je klacht doorzetten, maar ik vrees, zoals Tamzin ook al aangeeft, dat er vrij weinig gaat veranderen op korte termijn.
Reputatie 6
In de toekomst zal dit waarschijnlijk voor nog veel meer mensen heel vervelend worden, wanneer steeds meer trajecten door andere vervoerders overgenomen worden ( er staan er wat op de nominatie) en de trein veel te duur gaat worden bij reizen met vertrek in dal en overstap in spits. Er rijden nog geen auto's genoeg blijkbaar.
Reputatie 5
Niet mee eens Tamzin. Het heeft zeker zin om het zoveelste topic hierover te openen.
Wordt eens tijd dat het uniforme check-in/check-out systeem wordt gemaakt voor alle vervoerders in NL. Arriva/Blauwnet kan het ook, dus NS moet het ook wel kunnen. En ookal kunnen ze het niet, wordt eens tijd dat ze het onderzoeken.

NS is hier niet de schuldige aan (deels wel), maar Translink. Ze krijgen genoeg geld door al die belachelijk dure aanschaf van OV-chipkaarten. Kunnen ze ook wel wat meer investeren in dit gedoe.
Reputatie 6
Badge
Correct. Het kan niet zo zijn, dat de plek waar je woont ervoor zorgt, dat je benadeeld wordt. Ik begrijp ook niet, dat de concessieverlener hier niets mee doet. Bij E-tickets kan het ook, een verdeling van gelden.
Vergeet niet de provincie Overijssel als aanbestedende partij te bekritiseren, naast NS, Blauwnet en Translink. Juist als aanbesteder zou je af kunnen dwingen dat er een gekoppeld systeem komt, kennelijk heeft Overijssel dat als aanbesteedvoorwaarde vergeten.
Reputatie 5
De provincie heeft er juist voor gezorgd dat Keolis, Syntus en Arriva samen zijn gevoegd in Overijssel qua chipkaart. Dat NS niet mee wilde werken is niet het probleem van de provincie..

Reageer