beantwoord

Blijft Castricum een inercity station

• 11 april 2017
  • 6 reacties
  • 237 Bekeken

We hebben nu een uur reistijd naar Amsterdam en overwegen om dichterbij te gaan wonen. Bijvoorbeeld in Castricum, de reistijd wordt dan gehalveerd. Maar niet als Castricum een sprinterstation wordt. Hoe groot is de kans daar op als er naar Brabant zonder dienstregeling gereden gaat worden? Dat zou ten koste gaan van Noord Holland, wat betekent dat concreet?
icon

Beste antwoord door VIRM 11 april 2017, 21:52

Castricum heeft 4 IC's per uur richting Amsterdam, dus kennelijk is het reizigersaanbod groot genoeg. Naast wat wijzigingen in de tijden zou ik mij er niet al te druk om maken. Maar garanties zijn er natuurlijk nooit.
Bekijk origineel

6 reacties

De NS pleit er voor om spoorboekloos te gaan rijden. Maar ik denk ook dat heel veel treinliefhebbers zijn die even goed het spoorboekje willen gaan kopen. Dat kan o.a. bij de Ako en de Bruna, maar ook op www.treinreiziger.nl. Maar als je echt actueel wilt, kun je de dienstregeling ook via deze website of anders de NS app raadplegen. In Castricum stoppen wel Intercity's. Dat is altijd zo gebleven, maar ook stoptreinen.
Reputatie 4
Mag ik je antwoord verwarrend vinden, Rhido? Het klopt dat er intercity's naar het zuiden rijden vanuit Noord-Holland. Echter heeft de wijziging daarin alleen maar effect op West-Friesland. Vanuit de regio Alkmaar werd al geruime tijd naar Maastricht gereden en daaraan verandert niets. Voor zover ik weet staat de stop in Castricum niet ter discussie.
Het gaat mij ook niet om nu, maar ook om de langere termijn. Beetje zuur als we er net een paar jaar wonen en er geen intercity meer stopt
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn geen plannen voor verandering van de status van station Castricum maar garanties voor de verre toekomst heb je natuurlijk nooit. Niemand weet wat er misschien over 10 of 20 jaar gebeurt.

Eind van het jaar wordt overigens het aantal intercity's van/naar Alkmaar op zondag overdag verhoogd van twee naar vier en op zaterdag tussen 18.00 en 20.00 uur verlaagd van vier naar twee. Maar dat is uiteraard in de marge.
Reputatie 6
Castricum heeft 4 IC's per uur richting Amsterdam, dus kennelijk is het reizigersaanbod groot genoeg. Naast wat wijzigingen in de tijden zou ik mij er niet al te druk om maken. Maar garanties zijn er natuurlijk nooit.
Reputatie 6
Badge
4 Intercity's per uur, ik ken steden met een universiteit en 120 duizend inwoners die dat ook hebben.....

Reageer