boos op ns vanwege onnodige vertraging

• 27 november 2019
  • 32 reacties
  • 658 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Badge

Ik zeg niet dat er geen fout is gemaakt ik heb er nml. verder geen inzicht in wat de beweegredenen zijn geweest van de treindienstleider, daarnaast zijn ze ook mens en kunnen dus ook fouten maken.

En ook machinisten vragen zich wel eens af waarom een bepaalde keuze gemaakt wordt door een treindienstleider, maar wij hebben ook geen totaal overzicht maar slechts informatie beperkt tot de sporen waar we zelf overheen moeten rijden.

Badge +3

Vandaar mijn suggestie aan NS om deze casus eens nader met ProRail te analyseren. Op het eerste en het tweede gezicht lijkt het een inschattingsfout van de treindienstleider. 

Nee. Met beperkt zicht kun je geen uitspraken doen over hobbels die je niet ziet. De aanname dat er een inschattingsfout is gemaakt, is veel te voorbarig. Het gaat trouwens om ‘maar’ 14 minuten vertraging.

Badge +3

Het gaat erom dat een trein die op tijd was bewust is vertraagd om vertraagde treinen te laten voorgaan. Dat lijkt me geen slimme beslissing omdat de kering in Utrecht Centraal daardoor ook nog eens vertraagd werd. Tenzij iemand met steekhoudende tegenargumenten komt houd ik op het derde en vierde gezicht ook op een fout van de treindienstleider. Nogmaals, dat kan gebeuren en treindienstleiden blijft mensenwerk. Maar slim is anders.

Reputatie 7
Badge

Eerlijk gezegd zie ik helemaal geen foute beslissing van de Trdl @iMark 

Als ik de data zo eens analiseer. De treinserie 5500 is een zeer lokale gebeurtenis, met een relatief lange kering te Baarn. Door deze één retourtje te vertragen voorkom je forse vertraging van een aantal IC treinen, op trajecten buiten het gezichtveld van Trdl Utrecht.

Deze keuze lijkt bewust gemaakt om een olievlekwerking te voorkomen op andere lijnen dan van de treinserie 5500.

Natuurlijk niet leuk voor die reizigers, maar voor het totale plaatje de beste oplossing.

Reputatie 4

Het gaat erom dat een trein die op tijd was bewust is vertraagd om vertraagde treinen te laten voorgaan. Dat lijkt me geen slimme beslissing omdat de kering in Utrecht Centraal daardoor ook nog eens vertraagd werd. Tenzij iemand met steekhoudende tegenargumenten komt houd ik op het derde en vierde gezicht ook op een fout van de treindienstleider. Nogmaals, dat kan gebeuren en treindienstleiden blijft mensenwerk. Maar slim is anders.

Veroordeling op basis van voorbarige conclusie. Foei !

Badge +3

Natuurlijk niet leuk voor die reizigers, maar voor het totale plaatje de beste oplossing.

Het lijkt me juist niet de beste oplossing voor het totale plaatje. De effectiefste manier om de treindienst af te handelen is zoveel mogelijk de treinen die op tijd zijn op tijd te laten rijden en dus het aantal vertraagde treinen te minimaliseren. Voor de vertraagde IC’s zal een minuut niet veel meer uitmaken wanneer de treinen toch al ruim vertraagd zijn. Tenzij er natuurlijk heel ander overwegingen meespelen zoals het beperken van de vertragingen van de IC binnen de 30 minuten zodat er geen GTbV hoeft te worden uitgekeerd……...

Reageer