Bovenleiding kapot door stroomstoring tussen Dronten en Lelystad | NS Community
beantwoord

Bovenleiding kapot door stroomstoring tussen Dronten en Lelystad

  • 6 September 2022
  • 9 reacties
  • 747 Bekeken

Hallo,

Ik mag morgen met de vervangende bus vanaf Dronten naar Lelystad en later weer retour. Mijn vraag is rijden de bussen op dezelfde tijden als de trein zou gaan?

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 September 2022, 10:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge

Zoals ik zie vertrekken ze om dezelfde tijd. Ze kunnen er wel wat langer over rijden, dus houd rekening met extra reistijd.

Bussen rijden ook weg als ze vol zijn en ik begreep dat er niet elke dag voldoende bussen zijn waardoor er gaten vallen in de pendeldienst.  Hou dus inderdaad rekening met extra reistijd, zo en zo omdat de bus er simpelweg langer over doet om van Dronten naar Lelystad te rijden.

Reputatie 7
Badge +1

Zou in principe alweer in die ´ep/app moeten staan, maar neem dat met flink wat zout. Dat een bus er heel wat langer over doet zou vanzelf moeten spreken.

Je kan ook de interliner nemen.

Reputatie 7
Badge

Het is een grote chaos met die bussen. Als je pech hebt moet je uren wachten.

Reputatie 2

Gisterenavond in plaats van 20 minuten net geen 2 uur onderweg geweest om van Lelystad Centrum naar Kampen Zuid te reizen. De bus kwam veel te laat. Al een half uur vertraging vanwege de storing, daar valt mee te leven. Maar omdat de trein in Dronten weg was en op zondag nog maar 1x uur rijdt loopt de vertraging meteen op tot 1,5 uur.

 

Volgens de medewerker van Traffic Support waren 2 bussen uitgevallen. In de reisplanner stond dat de bus gewoon reed, en de medewerker had geen idee wanneer er een bus zou komen. Wat een wanprestatie dit. Als ik op deze manier nog maanden naar mijn werk moet reizen heb ik straks geen werk meer.

Reputatie 6

Het is echt heel erg wat hier gebeurt. Zo n essentiële verbinding en dan nog onbetrouwbare busdiensten. duurt minstens tot half december, red u maar reiziger. NS nergens te zien alleen een traffic support iemand die alle shit over zich heen krijgt. Laat de NS managers en directeuren hier eens een paar uur gaan staan. 

Reputatie 6

Je kan ook de interliner nemen.

Die rijdt al jaren niet meer . Er is wel een lijndienst 143 naar kampen maar die stopt niet op kampen zuid. Als het vinden van bussen/chauffeurs zo moeilijk is laat NS dan met de reguliere busmaatschappijen afspraken maken. Ik vind het echt ongehoord wat hier gebeurd maar dat stond al in mijn vorige post.

Reputatie 7
Badge +3

NS zegt dat ze de problemen met het busvervoer tussen Lelystad en Dronten gaan oplossen.

 "We zetten alles op alles zodat de bussen volgende week rijden zoals het moet." De NS zegt dagelijks in gesprek te zijn met de busmaatschappijen. "We doen met man en macht wat we kunnen zodat reizigers niet in de kou hoeven te staan." De spoorwegmaatschappij zet extra medewerkers service en veiligheid in in Dronten en Lelystad voor de beantwoording van vragen.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/301866/ns-problemen-met-busvervoer-lelystad-dronten-lossen-we-op

Nu nog zien of dat lukt.

Intussen: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5334169/fnv-werknemers-touringcarbedrijven-gaan-actievoeren

 

Reageer