beantwoord

Brussel-Zuid 6 oktober

• 23 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 296 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Op 6 oktober wil ik rond 13:00 op Brussel-zuid zijn.
Welke trein neem ik in Utrecht en waar moet ik overstappen.
Er zijn geplande werkzaamheden.

Hieronder staat het advies van de reisplanner maar dat roept bij mij vragen op. Ik vermoed haast dat alleen de thalys de grens overgaan maar daarvoor moet toch gereserveerd worden. Levert dat dan geen problemen op als ik op de dag zelf een uurtje eerder vertrekt en op Rotterdam aankomt voor de overstap?

---------------

Advies

U kunt gebruikmaken van de overige treinen
  • Intercity Brussel rijdt niet tussen Amsterdam Centraal/Den Haag HS en Rotterdam Centraal; ga eerder op reis; maak gebruik van de overige treinen naar Rotterdam Centraal en stap daar over op Intercity Brussel
  • plan uw reis vanaf 10 dagen van tevoren opnieuw voor een actueel reisadvies

Extra reistijd

een half uur tot een uur
icon

Beste antwoord door Thom 23 augustus 2019, 17:38

Voorbereiding op de reis is natuurlijk goed. Over het algemeen is het echter pas kort van te voren duidelijk. Tegen die tijd wordt het in het reisadvies goed aangegeven. De ICBrussel werkt net als een Nederlandse Intercity, maar gaat toevallig de grens over. U neemt de trein naar Rotterdam en dan de trein naar Breda. Als de Thalys over het traject kan rijden, dan kan de ICBrussel dat doorgaans ook.

Als het traject van Amsterdam naar Rotterdam wordt overgeslagen en de ICBrussel vanaf Rotterdam vertrekt, dan heeft dat voor u mogelijk helemaal geen gevolgen.

Zo te zien gaat u met de ICDirect van Rotterdam naar Breda, en heeft u alleen een extra overstap in Breda, waar ik veronderstel dat de trein naar Brussel deze keer start. Met de trein van 10.14 uit Rotterdam bent u op tijd in Brussel. 09.18 uit Utrecht.

Het is een aangename verbinding, al zijn er wat vaker dan gemiddeld vertragingen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De IC Brussel rijdt vanaf Rotterdam Centraal naar Brussel. U kunt een trein vanaf Utrecht Centraal nemen naar Rotterdam en daar overstappen op de trein naar Brussel.
Reputatie 7
Badge +4
Voorbereiding op de reis is natuurlijk goed. Over het algemeen is het echter pas kort van te voren duidelijk. Tegen die tijd wordt het in het reisadvies goed aangegeven. De ICBrussel werkt net als een Nederlandse Intercity, maar gaat toevallig de grens over. U neemt de trein naar Rotterdam en dan de trein naar Breda. Als de Thalys over het traject kan rijden, dan kan de ICBrussel dat doorgaans ook.

Als het traject van Amsterdam naar Rotterdam wordt overgeslagen en de ICBrussel vanaf Rotterdam vertrekt, dan heeft dat voor u mogelijk helemaal geen gevolgen.

Zo te zien gaat u met de ICDirect van Rotterdam naar Breda, en heeft u alleen een extra overstap in Breda, waar ik veronderstel dat de trein naar Brussel deze keer start. Met de trein van 10.14 uit Rotterdam bent u op tijd in Brussel. 09.18 uit Utrecht.

Het is een aangename verbinding, al zijn er wat vaker dan gemiddeld vertragingen.
Hallo Ecoo en welkom bij onze community,

Ik hoop dat je je kan redden met de gegeven antwoorden en anders mag je oNS dat laten weten. Bedankt daarvoor, MoDe en Thom.
Badge +3
Je zou vanaf Utrecht ook nog een IC naar Den Bosch kunnen nemen en daar overstappen op de IC naar Roosendaal.

Je bent dan een kwartiertje sneller in Breda dan via Rotterdam, en kunt daar op de IC Brussel stappen.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is inderdaad een reisadvies wat de reisplanner aangeeft. Vraag komt denk ik omdat daar pas op het gedeelte Breda - Brussel wordt aangegeven dat er werkzaamheden zijn (net als reizen via Rotterdam, werkzaamheden aangegeven Rotterdam - Brussel). Dit wordt alleen bij de IC Brussel aangegeven, niet bij de Thalys.
Reputatie 7
Badge +4
Het is ook beter, omdat de frequentie Utrecht-Rotterdam op dat tijdstip ook lager is en daardoor de wachttijd in Rotterdam langer.
Reputatie 4
Gezien het feit dat de reis naar België gaat zou ik sowieso een dag eerder op pad gaan: je weet maar nooit wanneer ze weer gaan staken 😋
Dat is inderdaad een reisadvies wat de reisplanner aangeeft. Vraag komt denk ik omdat daar pas op het gedeelte Breda - Brussel wordt aangegeven dat er werkzaamheden zijn (net als reizen via Rotterdam, werkzaamheden aangegeven Rotterdam - Brussel). Dit wordt alleen bij de IC Brussel aangegeven, niet bij de Thalys.

Als je in de planner Breda-Brussel opgeeft dan krijg je als extra info : 'maak gebruik van de overige treinen naar Rotterdam Centraal en stap daar over op Intercity Brussel' . Vandaar dat ik mij afvroeg of je in Breda wel kon opstappen. Het zal goed komen.

Reageer