beantwoord

Businzet Vlissingen-Bergen op Zoom & Tilburg-Eindhoven 19/10

• 18 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

Hi! Morgen moet ik van Vlissingen naar Eindhoven. Ik had al rekening gehouden met de bussen tussen Vlissingen en Bergen op Zoom & tussen Tilburg en Eindhoven… maar nu kijk ik op de NS planner en zie ik dag alle snelbussen niet rijden. Er staat “leg cancelled” en dat ik nu allerlei omweggetjes moet nemen met tienduizend verschillende bussen waardoor ik zo’n 7 uur zou moeten reizen in plaat van 4 uur (wat ook al belachelijk lang is). Hoe dan ook, mijn vraag is dus of deze informatie klopt? Rijden de snelbussen nu wel of niet? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 oktober 2019, 23:46

De treinvervangende bussen rijden gewoon. Zorg ervoor dat u in de app van NS of op www.ns.nl/reisplanner echt van station naar station plant, dus alleen “Vlissingen” en “Eindhoven” invult als vertrek- en aankomststation. Als u iets anders invoert, wordt op de achtergrond de reisplanner van 9292.nl gebruikt en daarin zijn de treinvervangende bussen niet correct opgenomen.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

De treinvervangende bussen rijden gewoon. Zorg ervoor dat u in de app van NS of op www.ns.nl/reisplanner echt van station naar station plant, dus alleen “Vlissingen” en “Eindhoven” invult als vertrek- en aankomststation. Als u iets anders invoert, wordt op de achtergrond de reisplanner van 9292.nl gebruikt en daarin zijn de treinvervangende bussen niet correct opgenomen.

Reputatie 7
Badge +2

Zoek je soms op 9292 of deur-tot-deur in de NS-reisplanner (ook 9292)?

Als ik namelijk van station-naar-station zoek via de NS-app dan krijg ik 3:13 uur als reistijd en inderdaad twee keer een bus.

Wel vreemd trouwens dat 9292 aangeeft dat de reizen niet meer mogelijk zijn.

Ah, opgelost! Ik had inderdaad als eindbestemming mijn thuisadres ingevoerd. Als ik Eindhoven invoer is de reis wel mogelijk. Da’s een opluchting zeg… bedankt voor de snelle reacties!! 

Badge +3

Uit een Twitter ‘gesprekje’ met 9292 het volgende (dank ^Emma):

Onze reisplanner geeft altijd het snelste reisadvies, dit houdt soms inderdaad in dat hij aangeeft dat je beter kunt lopen dan en bus o.i.d. kunt gaan. Wanneer je de specifieke stations invult, dan 'dwing' je de reisplanner om vanaf dat station te reizen. Ik zie daarnaast dat veel berichten uit die link van een aantal dagen geleden zijn. We hebben toen inderdaad tijdelijk problemen gehad met het laten zien van de NS-bussen in de reisplanner, maar dit is inmiddels opgelost.  

Mooi zo! 

Reageer