bussen

  • 17 February 2022
  • 30 reacties
  • 1340 Bekeken

Weet iemand of er morgen na 14:00 extra ns bussen rijden? Aangezien er na dat tijdstip geen treinen meer rijden. Hopelijk weet iemand dit! 


30 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet aannemelijk dat NS bussen zal inzetten als vervangend vervoer vanwege de te verwachten storm. Treinen en vervangende bussen rijden gewoon niet, thuisblijven is verstandiger. De maatregel wordt niet voor niets genomen.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn gewoon bij lange na niet genoeg bussen om een dergelijke treinuitval op te kunnen vangen. 

Reputatie 7
Badge

Als je morgen na 14.00 nog met de trein moet dan heb je gewoon pech.

Reputatie 3

Lijkt mij ook dat er morgen vanaf 14.00 uur geen bussen meer zullen rijden. Kans dat deze door windvlagen gaan omvallen lijkt mij ook reëel. Als het inderdaad zo erg wordt als nu voorspeld dat het hele OV morgen vanaf 14.00 uur plat ligt. Morgenavond op het journaal zien we dan wel weer beelden van gekantelde lege vrachtwagens die dachten dat het allemaal wel mee zou vallen.

Badge +3

De vorige keer was de hashtag #stormpoolen op Twitter trending, dus wellicht dat je een lift kunt regelen.

Reputatie 7
Badge +3

De vorige keer was niet van tevoren aangekondigd dat er vanaf een bepaalde tijd geen treinen meer zouden rijden en waren veel reizigers daar niet op voorbereid. Nu wordt het wel een dag ervoor aangekondigd en kun je misschien nog een alternatief regelen of afzien van je reis.

Dat laatste deed ik toen overigens al, ik stond die ochtend in januari 2018 's morgens helemaal klaar om naar werk te gaan, de treinen reden (wel uitgedunde dienstregeling) maar toen ik de tuindeur open wilde doen kostte me dat zoveel kracht door de wind die er op beukte dat ik toch maar niet ben gegaan, ook omdat ik nog een stuk van station naar kantoor moest fietsen en dat ook niet echt zag zitten. Dit samen met beelden die me nog bijstonden van jaren daarvoor dat grote aantallen reizigers bij een storm op stations gestrand waren heeft mij toen doen besluiten toch maar niet te gaan. Ik had al wel de de middag ervoor laptop en wat mapjes/papieren van werk meegenomen voor het geval dat en collega's en leidinggevende ingelicht dat ik mogelijk niet zou komen. Vond de leidinggevende zeer verstandig.

Als het te gevaarlijk is om treinen te laten rijden zal dat ook voor bussen gelden.

Reputatie 7
Badge +3

Weet iemand of er morgen na 14:00 extra ns bussen rijden? Aangezien er na dat tijdstip geen treinen meer rijden. Hopelijk weet iemand dit! 

De treinen rijden vanaf 14 uur niet meer vanwege code oranje. Het advies is om morgen niet de weg op te gaan als het niet nodig is. Ga er maar van uit dat er geen bussen door NS worden ingezet en dat gewone bussen ook niet allemaal zullen rijden. Kans is groot dat pas zaterdag de dienstregeling (met mogelijke uitval) hervat wordt.

Mag de horeca morgen eindelijk weer los en dan rijdt er geen OV.

Reputatie 7
Badge +3

We hebben onze borrel met collega’s geannuleerd. :mask:

Badge +3

Als het te gevaarlijk is om treinen te laten rijden zal dat ook voor bussen gelden.

NS zegt: Line buses will continue to run after 14:00 for as long as the situation is safe.

Dus zolang vrachtwagens nog de weg op mogen zullen bussen dat ook wel mogen, lijkt me.

Als het te gevaarlijk is om treinen te laten rijden zal dat ook voor bussen gelden.

NS zegt: Line buses will continue to run after 14:00 for as long as the situation is safe.

Dus zolang vrachtwagens nog de weg op mogen zullen bussen dat ook wel mogen, lijkt me.

Bussen zijn grote lege dozen gevuld met lucht en daardoor erg windgevoelig. De ervaring is dat die bij echt stormweer ook snel inrukken. Wel kan morgen blijken dat de storm (zeker in sommige regio's) erg meevalt en dat inrukken niet nodig is. Onvoorspelbaar dus. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat een slecht vertaald Nederlands, dat “line buses”. Een lijnbus is een “regular bus service”. 

De zin wordt dan als volgt. Regular bus services will continue to operate after 14:00 hours provided it is safe to do so.

Ik ben het met @Tamzin eens dat het zeer onwaarschijnlijk is dat bij de verwachte windkracht 10 het veilig is om met bussen te rijden. Nog afgezien van alle omgewaaide bomen die dan over de wegen liggen.

Badge +3

Zie ook http://www.arriva.nl/storm

Reputatie 2

Connexxion gaat bv al niet rijden. Als je nog moet reizen doe het dan voor 2 uur.

Reputatie 7
Badge +3

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20220218_5362798

Vervoersmaatschappijen Arriva en Connexxion wilden het busverkeer in en om Leiden vrijdagmiddag om één uur platleggen, maar slaagden daar vanwege een grote hoeveelheid reizigers niet in.

Om kwart voor twee was het nog heel druk op het station Leiden Centraal. Tientallen jongeren zochten naar een bus om naar huis te kunnen.

,,De laatste bus naar Katwijk gaat nu weg’’, roept een Arriva-medewerker rond tien voor twee. ,,We wilden om één uur al stoppen, maar er zijn nog zoveel reizigers dat we wat extra bussen laten rijden. Er willen vooral nog heel veel mensen naar Katwijk.’’

Diverse andere bestemmingen zijn dan al onbereikbaar met het openbaar vervoer. ,,Nee, dan moet je een taxi nemen’’, zegt een Connexxion-medewerker tegen een meisje met rolkoffer. Hij wijst naar het platform tegenover de bushaltes. ,,Die staan daar. Of je moet wachten tot morgenochtend zeven uur.’’

Voor enkele tientallen reizigers is het even afwachten of er nog meer bussen het platform oprijden. Er cirkelen nog wat voertuigen op en over het Stationsplein, maar daartussen zitten ook exemplaren met een bordje ’Sorry, geen dienst’ op de voorruit.

Met de trein verder reizen is na twee uur ’s middags ook geen optie meer. Op Leiden Centraal is het vrijwel meteen rustig als de treinen stil vallen.

Reputatie 2

Vandaag rijden sowieso tot de middag geen treinen. In België rijden ze gewoon weer terwijl de storm daar net zo heftig was.

 

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag rijden sowieso tot de middag geen treinen. In België rijden ze gewoon weer terwijl de storm daar net zo heftig was.

 

Ja, en? Heb jij het Nederlandse spoor al geschouwd?

Reputatie 2

Vandaag rijden sowieso tot de middag geen treinen. In België rijden ze gewoon weer terwijl de storm daar net zo heftig was.

 

Ja, en? Heb jij het Nederlandse spoor al geschouwd?

Is dat mijn taak als reiziger?

Reputatie 7
Badge +3

In België zal men eerder kunnen zijn begonnen met opruimen en herstellen aangezien de storm daar eerder weg trok. 

Vandaag rijden sowieso tot de middag geen treinen. In België rijden ze gewoon weer terwijl de storm daar net zo heftig was.

De spoorinfra (rails, bovenleiding, etc.) in België is veel robuuster dan in Nederland, het is allemaal wat zwaarder uitgevoerd. De stations zijn er anderzijds vaak nogal shabby en dat is nog netjes gezegd.

Reputatie 2

Vandaag rijden sowieso tot de middag geen treinen. In België rijden ze gewoon weer terwijl de storm daar net zo heftig was.

De spoorinfra (rails, bovenleiding, etc.) in België is veel robuuster dan in Nederland, het is allemaal wat zwaarder uitgevoerd. De stations zijn er anderzijds vaak nogal shabby en dat is nog netjes gezegd.

Ja dat van die stations heb ik gemerkt.

Het zal wel weer met kosten te maken hebben. Dat het in België robuuster is gemaakt.

@Vissinger 

Het is ingewikkelder dan alleen geld. In Nederland zit je met probleem van de slappe bodem wat een robuustere uitvoering soms in de weg staat 

Reputatie 7

En dan 18 miljoen inwoners in zo'n klein landje. Met juist daar waar de meeste mensen wonen en de grootste vervoersvraag is, veel slappe ondergrond. Een ongelukkige situatie maar het is niet anders.

 

Vandaag rijden sowieso tot de middag geen treinen. In België rijden ze gewoon weer terwijl de storm daar net zo heftig was.

 

Ik vraag me sterk af of België net zo hard is getroffen door de storm, ik denk dat de windstoten daar minder sterk waren dan in NL als ik kijk naar de plaatjes die er gisteren waren over hoe sterk de storm was boven ons land.

Reageer