beantwoord

Communicatie bij staking

• 27 mei 2019
  • 4 reacties
  • 247 Bekeken

28 mei staking. Een Amerikaans familielid moet die dag naar Schiphol om terug te reizen naar huis. De rechter heeft NS verplicht treinen te laten rijden rondom Schiphol. Maar welke precies?! Vanaf welke stations?
De OV-app maakt ons niet wijzer, die zegt alleen dat reizen naar Schiphol niet mogelijk is. Op de NS-site NIETS hierover. Keuzemenu servicetelefoon: niets. Alsof er niets aan de hand is... Precies als bij de vorige grote staking (toen ik iemand moest ophalen van Schiphol). Alsof de klant eigenlijk niet bestaat...
Graag met de grootst mogelijke spoed actuele info op apps en (social) media.
Algemeen: doe ‘s wat aan de communicatie!
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 mei 2019, 11:49

Ik zou in dit geval de logee naar Hoofddorp brengen, dat is denk ik het beste bereikbaar. De kans dat je niet kunt instappen lijkt mij nihil, maar mocht het wel zo zijn dan ben je in 10 minuten alsnog op Schiphol. Station Hoofddorp is, voor uitstappers, het makkelijkst bereikbaar aan de oostzijde, de Taurusavenue.
Bekijk origineel

4 reacties

De berichtgeving over welke treinen wel rijden is inderdaad treurig, waarschijnlijk omdat NS daar ook nog geen duidelijkheid over hebben. Wat wel bekend is dat er 4 treinen per uur tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp (met stops op Sloterdijk, Lelylaan en Schiphol) moeten rijden, buiten dat traject zal het onduidelijk blijven wat er wel en niet zal rijden. Moet je ergens op tijd zijn, dan zou ik er niet op rekenen dat de treinen rijden en alternatief vervoer organiseren.
Ik zou in dit geval de logee naar Hoofddorp brengen, dat is denk ik het beste bereikbaar. De kans dat je niet kunt instappen lijkt mij nihil, maar mocht het wel zo zijn dan ben je in 10 minuten alsnog op Schiphol. Station Hoofddorp is, voor uitstappers, het makkelijkst bereikbaar aan de oostzijde, de Taurusavenue.
Reputatie 7
Badge +3
volgens de uitspraak van de rechter moeten er elk kwartier treinen rijden tussen Schiphol en Hoofddorp en tussen Schiphol em.Amsterdam
Dat van die beperkte treinen en hun stops had ik uit de media begrepen. Wat mij niet duidelijk is of je daar ook kunt INstappen. Volgens de NS-info ‘is deze reis niet mogelijk’... ik kan mijn logee ook met de auto brengen, maar ben als de dood voor taferelen als bij de vorige staking: al het verkeer shocking klem, wanhopige reizigers met hun koffers door weilanden en sloten...

Reageer