beantwoord

Culemborg - Amsterdam bijlmer arena / amsterdam amstel

• 17 oktober 2016
  • 13 reacties
  • 328 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Velen reizigers reizen vanuit culemborg dagelijks naar amsterdam. in de huidige dienstregeling is de reistijd van Culemborg naar Amsterdam bijlmer arena en naar Amsterdam amstel toegenomen. is dit tijdelijk want de wijziging is geen verbetering en zorgt alleen voor langere overstap tijden.
icon

Beste antwoord door Frank Visser 18 oktober 2016, 00:21

De kans is groot dat de situatie vanaf dienstregeling 2018 (ingangsdatum medio december 2017) anders is omdat er wordt gestudeerd op extra treinen op de corridor Eindhoven-Amsterdam. Hier valt op dit moment echter verder nog niets te zeggen. Zo is de dienstregeling op deze corridor ook afhankelijk van de goederentreinen die tussen de reizigerstreinen door rijden.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
De kans is groot dat de situatie vanaf dienstregeling 2018 (ingangsdatum medio december 2017) anders is omdat er wordt gestudeerd op extra treinen op de corridor Eindhoven-Amsterdam. Hier valt op dit moment echter verder nog niets te zeggen. Zo is de dienstregeling op deze corridor ook afhankelijk van de goederentreinen die tussen de reizigerstreinen door rijden.
Velen reizigers reizen vanuit culemborg dagelijks naar amsterdam. in de huidige dienstregeling is de reistijd van Culemborg naar Amsterdam bijlmer arena en naar Amsterdam amstel toegenomen. is dit tijdelijk want de wijziging is geen verbetering en zorgt alleen voor langere overstap tijden.

Graag wil ik Haanp bijvallen. Ik reis vanaf station Houten richting Amsterdam Bijlmer Arena. Nu duurt de reis 34 min. Straks 43 minuten! Toch een vrij forse groei van mijn reistijd! Het erge vind ik nog dat ik een minimale kans heb om de trein te halen (overstaptijd 2 min..).. Ik vind het erg irritant als ik de trein voor mijn neus weg zie rijden!
Overigens off-topic. Maar wellicht kan een Mod dit berichtje verplaatsen naar het juiste topic. Er staan maar 2 in/uitcheckpalen op Houten Castellum. Erg weinig voor in de spits. (ik moest er laatst zijn).
Reputatie 4
Nu duurt de reis 34 min. Straks 43 minuten! Toch een vrij forse groei van mijn reistijd!
Bij kwartierdiensten valt het allemaal nog wel mee, 9 minuten is te overzien. Elders in het land ontstaan er overstappen van 29 minuten.
Nu duurt de reis 34 min. Straks 43 minuten! Toch een vrij forse groei van mijn reistijd!
Bij kwartierdiensten valt het allemaal nog wel mee, 9 minuten is te overzien. Elders in het land ontstaan er overstappen van 29 minuten.
Dat is helemaal zuur inderdaad. Maar goed, op een ritje van 34 minuten vind ik het een toch vrij forse stijging.
Reputatie 4
Maar goed, op een ritje van 34 minuten vind ik het een toch vrij forse stijging.
Ik begrijp dat het vervelend is maar alles op alles laten aansluiten kan ook niet. Soms heb je pech, soms heb je geluk. Ik vind het wat anders worden als je praat over echt lange wachttijden.
Hoi Vinex, je opmerking over te weinig in- en uitcheckpalen op station Houten Castellum ga ik intern doorgeven!
Dank je!
Helemaal eens met haanp en vinex. Een extra reistijd van 9 minuten is vanuit Culemborg 20% (en vanuit houten zelfs 25%) meer, wat (te) veel is. Dat er elders in het land een station bestaat waar je 29 minuten moet wachten, dat doet daar niets aan af.
De snelwegen lopen in rap tempo vol (zie ook de berichten en vooruitzichten in het nieuws van vandaag) en de roep om een goed alternatief in het OV neemt toe. De A2 staat dag-in-dag-uit helemaal vast, en wat gebeurd er,... het (per heden prima) alternatief langs deze route wordt flink verslechterd 😢
Wat ik me nu verder afvraag: waarom heeft de 7.25 trein van Castellum naar Utrecht (eind bestemming Den Haag CS) nu maar 6 bakken ipv 4 + 6 zoals eerst? Nog al annoying.
Verder vraag ik me af of de instapzones op Houten (Castellum) wel zin hebben. Ik ga staan waar ik de meeste kans heb om gunstig bij de (rol) trap uit te komen zodat ik toch (met een grote sprint) de aansluiting naar Bijlmer kan halen. Ik gok dat er meer mensen zo ook over denken.
Reputatie 4
Lijkt me een incident dat de sprinter van 7.25 zes bakken heeft al zie ik de laatste weken dat er in de ochtend bezuinigingen zijn op de inzet vanuit 's-Hertogenbosch en Tiel. Meestal tref ik 8 bakken waar het er voorheen 10 waren.
Reputatie 3
Nee hoor, SLT-6 is gewoon gepland in de 6918. Of dat slim is om met één stel te plannen, is een ander verhaal. Instapzone is ook een beetje voor de domme mensen bedacht. De vaste reizigers weten namelijk waar ze moeten instappen om goed uit te komen in Utrecht, die staan op hun vaste plekje.
Reputatie 4
Gek. De 6018 ervoor heeft 8 bakken, terwijl die minder bestemmingen bedient.

Reageer