beantwoord

Dagjes mensen vs. werkende mensen

• 19 februari 2018
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

Wat een tegenvaller! Ik reis voor m’n werk van Apeldoorn naar Duivendrecht. Maar nu de Huishoudbeurs er is niet meer! Ronduit belachelijk. Voorgaande jaren stopte de trein wel netjes en werd de dienstregeling met 2 minuten verruimd. Nu moet ik allerlei alternatieve routes nemen en gaan de dagjes mensen met boodschappentassen voor ?
icon

Beste antwoord door Tamzin 19 februari 2018, 17:47

ProRail heeft de dienstregeling van vorig jaar dit jaar verboden vanwege nieuwe veiligheidseisen. Verder is er geen voorkeursbehandeling van werkende mensen boven andere reizigers.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
ProRail heeft de dienstregeling van vorig jaar dit jaar verboden vanwege nieuwe veiligheidseisen. Verder is er geen voorkeursbehandeling van werkende mensen boven andere reizigers.
Badge
Die voorkeursbehandeling is er dus wel. De werkende mensen hebben over het algemeen een abonnement, dus als die een keer wegblijven kost dat NS geen inkomsten. De andere (incidentele) reizigers kopen losse kaartjes en leveren dus extra inkomsten op voor NS als ze worden overgehaald om met de trein te reizen.

Daarnaast is het, ook met inachtneming van de huidige veiligheidseisen, prima mogelijk om de trein uit Apeldoorn (de 1600 Enschede - Schiphol) de hele dag zowel in Duivendrecht als in Amsterdam RAI te laten stoppen: zie deze post. Waarom dat dan toch niet gebeurt, is nog niet sterk gemaakt door NS.
Badge +3
En omdat er trein-toegangskaartjes zijn verkocht is het natuurlijk pure luxe om met intercity's voor de deur te stoppen. Laat die mensen dan gewoon (net als anderen die naar RAI moeten) een sprinter nemen en maak die iets langer.

Of stop tot 10:00 gewooon op Duivendrecht (de beurs gaat pas om 11:00 open).
Thnx! Snap dat ze extra inkomsten genereren, maar vind dat ze de andere betaalde abonnement reiziger wel flink in de steek laten! Dat je door een alternatieve route later dan normaal op je bestemming bent interesseert ze niet.

Gelukkig heb ik meerdere reisopties om er te komen, maar vreemd blijft het wel!

Reageer