beantwoord

DDAR definitief vervangen?!

• 28 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 325 Bekeken

Reputatie 2
Is de DDAR definitief weg? Ik zag voor vanaf zondag alleen maar SGMm/SLT/SNG rijden!
En hoelang duurt het voordat
- Lijn 5600 enkel SNG/DDZ
-Lijn 7000 enkel SLT bereden word?
icon

Beste antwoord door Jeroen 28 augustus 2019, 21:14

De DDAR wordt vanaf 2 september volgens planning niet meer ingezet op treinserie 5600 maar blijft nog wel rijden op de treinserie 7000 Apeldoorn – Enschede.

Informatie omtrent het veranderen van het materieel op de 7000 serie heb ik nog niet gezien.

Er kan op dit moment ander materieel ingezet worden (voor zover voorradig) vanwege de warmte op sommige trajecten.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat er sinds afgelopen zondag geen DDAR gereden heeft, is vanwege de warme temperaturen.
Badge
De DDAR wordt vanaf 2 september volgens planning niet meer ingezet op treinserie 5600 maar blijft nog wel rijden op de treinserie 7000 Apeldoorn – Enschede.

Informatie omtrent het veranderen van het materieel op de 7000 serie heb ik nog niet gezien.

Er kan op dit moment ander materieel ingezet worden (voor zover voorradig) vanwege de warmte op sommige trajecten.
Reputatie 5
Ach ja de DDAR is een vrij betrouwbare trein. Misschien niet zo comfortabel maar zeker op relatief onrendabele lijnen als de 7000 is het toch een prima oplossing wat mij betreft.

En het onderschrift van de OP is nogal apart, want het is nog niet zo heel lang geleden dat de frequentie van 1x naar 2x per uur is verhoogd, en voor je het weet zou dat zomaar weer een keer kunnen terugvallen.
Reputatie 7
Badge +3
@s1mon9
NS is contractueel verplicht ieder station overdag 2x per uur te bedienen, terug naar 1x per uur mag dus niet.
Reputatie 7
Badge +3
En wat betreft dat "onmenselijk druk" in het onderschrift, de drukste trein van het land is de trein van Oss naar ‘s-Hertogenbosch Oost van 07.43, die 41 procent drukker dan de norm. Dat is pas druk.
https://www.bd.nl/oss-e-o/sprinter-van-oss-naar-den-bosch-is-drukste-van-het-land-ns-komt-deze-winter-met-langere-treinen~a962f25c/

Reageer