beantwoord

DDAR/E-loc 1700, Hoelang nog in dienst?

  • 16 november 2018
  • 4 reacties
  • 911 Bekeken

hallo. Weet iemand hoelang het DDAR materieel nog in dienst blijft? Ik heb een vermoeden dat ze met DRGL 2019 aan de kant gaan.

En gelijk de 2e vraag. Hoelang blijft de E-loc 1700 nog in dienst?

Groet, Redmar..

icon

Beste antwoord door Julian 16 november 2018, 17:17

Eind volgend jaar moet er voldoende nieuw SNG materieel ingestroomd zijn om de DDAR uit de dienst te halen.
Voor de losse 1700 locs die momenteel gebruikt worden in de IC naar Berlijn loopt momenteel een aanbesteding voor gloednieuwe Siemens Vectron locomotieven, zodat ook die over niet al te lange tijd aan de kant kunnen. Deze zouden vanaf 2020 ingezet moeten gaan worden.

Kortom: voor beide materieelsoorten is dus nog een jaartje te gaan.
Bekijk origineel

4 reacties

Eind volgend jaar moet er voldoende nieuw SNG materieel ingestroomd zijn om de DDAR uit de dienst te halen.
Voor de losse 1700 locs die momenteel gebruikt worden in de IC naar Berlijn loopt momenteel een aanbesteding voor gloednieuwe Siemens Vectron locomotieven, zodat ook die over niet al te lange tijd aan de kant kunnen. Deze zouden vanaf 2020 ingezet moeten gaan worden.

Kortom: voor beide materieelsoorten is dus nog een jaartje te gaan.
Reputatie 6
Badge
Vanaf 2023 of 24 schijnt DB met nieuwe treinen te gaan rijden tussen Berlijn en Amsterdam.
Is er een reden waarom NS dat voor zo een korte tijd nieuwe locomotieven aanschaft? Zijn die 1700 'op'?
Reputatie 5
Vanaf 2023 of 24 schijnt DB met nieuwe treinen te gaan rijden tussen Berlijn en Amsterdam.
Is er een reden waarom NS dat voor zo een korte tijd nieuwe locomotieven aanschaft? Zijn die 1700 'op'?

Ik weet niet wag DB gaat kopen, maar t kan goed zijn dat het alsnog stammen zijn die door een loc getrokken moeten worden.
Reputatie 7
Badge +3
De bedoeling van DB was ooit om treinstellen te kopen zodat treinen in Osnabruck gesplitst konden worden in een deel naar Amsterdam en een deel naar Muenster. Maar de plannen blijken veranderd te zijn en de IC Berlijn lijkt nu helemaal achterin in de rij te staan voor vervanging (door wat dan ook). Dat betekent ook dat vervanging nog wel eens tien jaar kan duren.

Reageer