beantwoord

de intercity naar vanaf eindhoven naar enkhuizen rijdt al weken niet

• 24 november 2020
  • 12 reacties
  • 418 Bekeken

Hoi, ik zie dat de intercity vanaf eindhiven naar enkhuizen al weken niet rijdt, maar nergens staat uitleg. Het staat ook niet op de werkzaamheden pagina. 
wat is er aan de hand???

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 november 2020, 08:19

Tussen Amsterdam Centraal en Sittard rijden tot nader bericht minder treinen als gevolg van het coronavirus. Zie deze pagina. Deze informatie staat op www.ns.nl (bovenaan de pagina staat een link “Komende tijd minder treinen”). Ook in de app vindt u bij storingen een bericht met deze titel.

Bekijk origineel

12 reacties

Welkom op dit forum.

Het zou te maken kunnen hebben met de mindere treinen ivm corona. Om welke trein gaat het specifiek?

Maar hij rijdt helemaal niet, a weken  ook niet later.

Zo te zien gaan alle treinen die om 19 minuten over uit Heerlen gaan nu niet.

Reden waarom weet ik ook zo niet. (staat niet vermeld in de reisplanner) Een moderator zal later op de dag wel reageren in dit topic. Er zijn wel werkzaamheden tussen Sittard en Roermond, misschien dat het daarmee te maken heeft.

Badge +3

Tussen Amsterdam Centraal en Sittard rijden tot nader bericht minder treinen als gevolg van het coronavirus. Zie deze pagina. Deze informatie staat op www.ns.nl (bovenaan de pagina staat een link “Komende tijd minder treinen”). Ook in de app vindt u bij storingen een bericht met deze titel.

Reputatie 7
Badge +3

Tussen Amsterdam en Enkhuizen rijden deze treinen wel. 

Het lijkt erop dat deze trein tijdelijk ertussen uit is gehaald. Volgens de Reisplanner zal deze donderdag gewoon weer gaan rijden, maar ik durf niets te beloven. Dit kan in ieder geval niet te maken hebben met het schrappen van enkele spitstreinen op dit traject. De werkzaamheden zijn ook geen boosdoener behalve voor vandaag en morgen.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt erop dat deze trein tijdelijk ertussen uit is gehaald. Volgens de Reisplanner zal deze donderdag gewoon weer gaan rijden, maar ik durf niets te beloven. Dit kan in ieder geval niet te maken hebben met het schrappen van enkele spitstreinen op dit traject. De werkzaamheden zijn ook geen boosdoener behalve voor vandaag en morgen.

Wel je vakliteratuur bijhouden Erryt. Deze treinserie staat op het lijstje van treinseries die tot nader order is geschrapt tussen Sittard en Amsterdam. En die gaat dus zonder nadere aankondiging donderdag vrees ik niet rijden, dat de reisplanner steeds zo slecht/laat op orde wordt gebracht is een ander probleem. 

Ik probeer soms laagdrempelig te blijven voor mensen die deze jargon niet onder de knie hebben. Je hebt wel gelijk dat het erop lijkt dat deze donderdag niet gaan rijden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik probeer soms laagdrempelig te blijven voor mensen die deze jargon niet onder de knie hebben. Je hebt wel gelijk dat het erop lijkt dat deze donderdag niet gaan rijden.

Waarom hij nog in de reisplanner staat voor donderdag is me inderdaad een raadsel omdat andere treinseries er wel al zijn uitgehaald voor donderdag. Misschien een foutje als gevolg van de aanpassingen vanwege de ingelaste noodwerkzaamheden eerder deze week. 

Er gaat helaas wel meer mis met de Reisplanner deze week. Ik zal deze ook aankaarten, hopelijk kunnen ze dat nog snel herstellen.

Badge +3

Volgens de informatie in dit topic zal deze trein nog wekenlang niet rijden:

Vanwege Corona rijden nu 90% van de treinen. Dit blijft ook zo bij de start van de nieuwe dienstregeling, met dezelfde aanpassingen die er nu al zijn. Dat is voldoende voor de lage reizigersaantallen die wij nu hebben.

Overigens staat in dit overzicht overzichtelijk welke treinseries en trajecten het betreft.

Reageer