beantwoord

De Machinist was kwijt.

• 27 september 2019
  • 28 reacties
  • 1161 Bekeken

Ondertussen weet ik helaas niet meer of ik de de NS nog serieus kan nemen. Het was een week vol vertraging...

Mijn dagboek:
  • Maandag
Zoals gewoonlijk is de sprinter van Zwolle naar Amsterdam vertraagd. Dit is de trein die om 06:55 in Dronten zou moeten zijn. Dit is normaal en gebeurd iedere dag. Over het algemeen is deze maar een paar minuten te laat. Toch komt het regelmatig voor dat deze meer dan 7 minuten te laat is. Zij laten dan de intercity naar Den Haag voorbij en daarbij mis ik dus mijn overstap.

Op de terugreis om 18:55 was er een seinstoring. Vlak voor Dronten stonden wij lang stil en waren ongeveer 25 minuten later dan normaal eindelijk aangekomen. in het archief zie ik maar 6 minuten staat wat dus niet waar is: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-09-23/dronten

• Dinsdag
Zoals gewoonlijk is de sprinter van Zwolle naar Amsterdam vertraagd met aan paar minuten.

• Woensdag
Zoals gewoonlijk is de sprinter van Zwolle naar Amsterdam vertraagd met aan paar minuten.

Toen wij in Lelystad aankwamen moest deze sprinter gekoppeld worden aan een andere treinstel. Door het geklungel was de Intercity naar Den Haag centraal vertraagd omdat deze moest wachten op de sprinter welke daar stil stond.

• Donderdag

Op de terugreis om 18:55 moet het achterste gedeelte in Lelystad losgekoppeld worden. De trein komt al om 18:48 aan in Lelystad en hier is genoeg tijd voor. Op het laatste moment probeert men krampachtig en vlug om 18:55 het achterste stel los te koppelen. Uit ervaring weet ik dan wanneer dit te snel gebeurd er een storing ontstaat. De hele trein moet dan uit en opnieuw opgestart worden. Dit duurt 20 minuten. Dit is overigens ook niet terug te vinden in het archief: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-09-26/dronten. Het is leuk om statistieken bij te houden wanneer je iets weg laat wanneer het een negatieve invloed heeft op de stats.

• Vrijdag

In de avond hebben we natuurlijk allemaal last gehad van de kapotte bovenleiding bij Weesp.
Ik was om 17:55 op Schiphol en begreep dat heel veel treinen gecanceld waren.
Gauw sprong ik en de trein naar Nijmegen.
Bij Amsterdam Bijlmer Arena ging ik eruit.
Ik nam de bus naar Weesp.
Ik nam de Sprinter naar Zwolle.

Toen de trein om 20:25 in Lelystad volgens schema al 7 minuten stilstond hoorde ik door de speakers: We hebben momenteel geen machinist om de trein te besturen....... Ik kreeg de slappe lag en kwam niet meer bij... Eigenlijk is het ronduit zielig.

Het was wel het toppunt. Het duurde even voordat ze de conducteur gevonden hadden. De trein had ongeveer 15 minuten vertraging.

Ik begrijp dat zaken zoals een seinstoring of kapotte bovenleiding invloed hebben op de vertragingen. Dit komt naar mijn mening al vaak voor. Daarnaast hebben we dan ook nog eens het geklungel van het personeel met de verkeerde planning. Er zijn altijd problemen met deze sprinter uit Zwolle. Elke ochtend staan er weer nieuwe grafity tekeningen op. Zet het ding achter een hek op zet voor mijn part stroomdraad eromheen.

Ik vind dat we niet zo veel auto moeten rijden en allemaal met de trein moeten. Alleen zou het dan wel makkelijk zijn als de treinen überhaupt zouden rijden, het zou helemaal mooi zijn als zij ook nog eens op tijd kwamen. Neem een voorbeeld aan Japan.
icon

Beste antwoord door Jeroen 27 september 2019, 23:39

Tja dat is een aardig lijstje met negatieve ervaringen met de NS op uw traject.

De vertraging met de sprinter vanuit Zwolle zou veroorzaakt kunnen worden door de vernieuwing van het rangeerterrein aldaar en de beperkingen die er nu zijn in het rangeren en opstellen van het materieel. Ik weet niet of dit de oorzaak is maar dit zou goed kunnen op dit moment.

De seinstoring bij Dronten is natuurlijk een probleem waar de NS niets aan kan doen, wel geeft zoiets heel veel overlast omdat er niet zomaar doorgereden mag worden en hier allemaal bediende seinen staan wat het nog omslachtiger maakt qua regelgeving.

Het combineren van een trein levert normaal gesproken niet zoveel problemen op echter moeten na het combineren de beproevingen van een trein opnieuw gedaan worden. Bij een SLT kan dat wat langer duren doordat er voldoende luchtdruk moet zijn voor deze beproevingen (gebruikt redelijk wat lucht bij het nemen van de beproevingen) en daarbij kan het zijn dat de uitgebreide dodeman test gedaan moet worden als deze is weggevallen en die duurt helaas ook een ruime minuut extra.

Bij splitsen van de trein is bovenstaand ook het geval en daarbij moet het afgekoppelde treinstel eerst naar achteren gezet worden voordat deze beproevingen van beide stellen gedaan kan worden. Voordat het achterste stel naar achteren gezet kan worden moeten de reizigers er eerst uit zijn en de deuren afgesloten worden. De tijd voor splitsen en combineren is op Lelystad heel erg krap en levert vaak een kleine vertraging op, maar de beproevingen zijn er voor de veiligheid en zonder mag niet vertrokken worden.

En wat me dan het meest verbaast is uw reactie op dat er geen machinist was vanavond voor uw trein, terwijl u zelf al aangeeft dat door de bovenleiding problemen waren en dat daardoor het treinverkeer aardig gehinderd werd. Vervolgens duurde het voordat de conducteur gevonden was, was die er dan ook niet?

Maar heeft u enig idee wat het effect is van deze problemen aan de bovenleiding waardoor dit baanvak (deels) gestremd is?

Treinen en personeel zijn dus niet volgens planning waar ze zouden moeten zijn en dit heeft flinke gevolgen en vergt veel inspanning om te zorgen dat er toch weer treinen kunnen rijden aan beide zijden van een verstoring. Aan beide kanten moet er gezorgd worden voor materieel, ruimte om het materieel te keren of te stallen en dan moet er ook nog gezorgd worden dat er personeel is voor de verschillende treinen, moeten er veel dienstkaartjes omgezet worden zodat het treinpersoneel weet met welke treinen ze nu mee moeten.

Feitelijk wordt er op dat moment een nieuwe dienstregeling gemaakt, waar normaal bij werkzaamheden al vele weken vooruit wordt gepland hoe een en ander dan gaat rijden wordt nu in een veel kortere tijd gedaan en dan gebeurt het wel eens dat er iets niet helemaal goed gaat en er geen trein is of dat er treinpersoneel mist. Ga dan niet met opmerkingen gooien zoals 'het geklungel van personeel' want dat is erg kort door de bocht.

En dan verwijst u naar Japan en daar bent u dan ook daadwerkelijk geweest?

Weet dat het personeel van de bijsturing hun uiterste best doet bij verstoringen alles zo goed mogelijk te regelen, dat veel treinpersoneel dan langer werkt dan gepland was en dat ook onze pauzes en overstaptijden vaak vervallen bij dit soort situaties. Tja en als reiziger ondervindt u dan ook wat hinder hiervan doordat u wat later thuis bent.

Ooh ja, wat denkt u dat er vanavond en morgen allemaal nog gedaan moet worden om de treindienst op te starten? Juist al het materieel moet op de juiste plek komen te staan als dat al lukt en anders moet de hele planning van materieel voor morgenochtend aangepast gaan worden vannacht en moeten er misschien nog extra leegmat treinen rijden morgenochtend om materieel te verplaatsen zodat ook morgen uw sprinter weer kan rijden vanaf Zwolle. Gezien het herstel al tot in de nacht (2.00 uur) gaat duren zullen veel treinen niet op de juiste plek komen te staan vannacht.

Dat soort dingen gaan allemaal nog door nadat u alweer thuis zit.

Maar als het maandag ochtend allemaal goed gaat en u wel op tijd op uw werk bent dan neem ik aan dat we een positief bericht van u zien op deze community. 😉

Ik zal in ieder geval morgenochtend weer mijn best doen de treinen tijdig op de verschillende stations te hebben en de reizigers zo comfortabel mogelijk te vervoeren.

Fijne avond.
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Triest, er lijken zeker in de ochtend structurele problemen te zijn, wellicht met rangeren gezien het tijdstip.

Verder is het graffiti probleem in augustus finaal uit de hand gelopen en krijgt NS dat maar moeilijk weer onder controle.
Triest, er lijken zeker in de ochtend structurele problemen te zijn, wellicht met rangeren gezien het tijdstip.

Verder is het graffiti probleem in augustus finaal uit de hand gelopen en krijgt NS dat maar moeilijk weer onder controle.

Ik heb het idee dat personeel niet de tijd krijgt om te rangeren. Verkeerde planning.

Graffiti moet bestreden worden. Het is jammer om te zien hoe al die dure treinen vernield worden. Onze kaartjes zijn al zo duur.

Electric fences and barb wire, a simple solution for a simple problem.
Reputatie 2
Dat graffiti probleem gewoon met iemand jachtgeweer rondlopen.
En zonder waarschuwing gelijk in de kloten schieten.
Badge

De vertraging met de sprinter vanuit Zwolle zou veroorzaakt kunnen worden door de vernieuwing van het rangeerterrein aldaar en de beperkingen die er nu zijn in het rangeren en opstellen van het materieel. Ik weet niet of dit de oorzaak is maar dit zou goed kunnen op dit moment.

De seinstoring bij Dronten is natuurlijk een probleem waar de NS niets aan kan doen, wel geeft zoiets heel veel overlast omdat er niet zomaar doorgereden mag worden en hier allemaal bediende seinen staan wat het nog omslachtiger maakt qua regelgeving.

Het combineren van een trein levert normaal gesproken niet zoveel problemen op echter moeten na het combineren de beproevingen van een trein opnieuw gedaan worden. Bij een SLT kan dat wat langer duren doordat er voldoende luchtdruk moet zijn voor deze beproevingen (gebruikt redelijk wat lucht bij het nemen van de beproevingen) en daarbij kan het zijn dat de uitgebreide dodeman test gedaan moet worden als deze is weggevallen en die duurt helaas ook een ruime minuut extra.

Bij splitsen van de trein is bovenstaand ook het geval en daarbij moet het afgekoppelde treinstel eerst naar achteren gezet worden voordat deze beproevingen van beide stellen gedaan kan worden. Voordat het achterste stel naar achteren gezet kan worden moeten de reizigers er eerst uit zijn en de deuren afgesloten worden. De tijd voor splitsen en combineren is op Lelystad heel erg krap en levert vaak een kleine vertraging op, maar de beproevingen zijn er voor de veiligheid en zonder mag niet vertrokken worden.

En wat me dan het meest verbaast is uw reactie op dat er geen machinist was vanavond voor uw trein, terwijl u zelf al aangeeft dat door de bovenleiding problemen waren en dat daardoor het treinverkeer aardig gehinderd werd. Vervolgens duurde het voordat de conducteur gevonden was, was die er dan ook niet?

Maar heeft u enig idee wat het effect is van deze problemen aan de bovenleiding waardoor dit baanvak (deels) gestremd is?

Treinen en personeel zijn dus niet volgens planning waar ze zouden moeten zijn en dit heeft flinke gevolgen en vergt veel inspanning om te zorgen dat er toch weer treinen kunnen rijden aan beide zijden van een verstoring. Aan beide kanten moet er gezorgd worden voor materieel, ruimte om het materieel te keren of te stallen en dan moet er ook nog gezorgd worden dat er personeel is voor de verschillende treinen, moeten er veel dienstkaartjes omgezet worden zodat het treinpersoneel weet met welke treinen ze nu mee moeten.

Feitelijk wordt er op dat moment een nieuwe dienstregeling gemaakt, waar normaal bij werkzaamheden al vele weken vooruit wordt gepland hoe een en ander dan gaat rijden wordt nu in een veel kortere tijd gedaan en dan gebeurt het wel eens dat er iets niet helemaal goed gaat en er geen trein is of dat er treinpersoneel mist. Ga dan niet met opmerkingen gooien zoals 'het geklungel van personeel' want dat is erg kort door de bocht.

En dan verwijst u naar Japan en daar bent u dan ook daadwerkelijk geweest?

Weet dat het personeel van de bijsturing hun uiterste best doet bij verstoringen alles zo goed mogelijk te regelen, dat veel treinpersoneel dan langer werkt dan gepland was en dat ook onze pauzes en overstaptijden vaak vervallen bij dit soort situaties. Tja en als reiziger ondervindt u dan ook wat hinder hiervan doordat u wat later thuis bent.

Ooh ja, wat denkt u dat er vanavond en morgen allemaal nog gedaan moet worden om de treindienst op te starten? Juist al het materieel moet op de juiste plek komen te staan als dat al lukt en anders moet de hele planning van materieel voor morgenochtend aangepast gaan worden vannacht en moeten er misschien nog extra leegmat treinen rijden morgenochtend om materieel te verplaatsen zodat ook morgen uw sprinter weer kan rijden vanaf Zwolle. Gezien het herstel al tot in de nacht (2.00 uur) gaat duren zullen veel treinen niet op de juiste plek komen te staan vannacht.

Dat soort dingen gaan allemaal nog door nadat u alweer thuis zit.

Maar als het maandag ochtend allemaal goed gaat en u wel op tijd op uw werk bent dan neem ik aan dat we een positief bericht van u zien op deze community. 😉

Ik zal in ieder geval morgenochtend weer mijn best doen de treinen tijdig op de verschillende stations te hebben en de reizigers zo comfortabel mogelijk te vervoeren.

Fijne avond.
Badge
Als aanvulling:

Ik lees net een ander door u gestart topic omtrent de vertragingen in de ochtend en begrijp dat u ergens onderweg naar Amsterdam overstapt op de IC naar Den Haag, maar waarom stapt u op Zwolle dan niet al op deze IC want die stopt daar ook gewoon.

Of stapt u niet in Zwolle in de sprinter maar op een ander niet IC station waardoor u eerst met de sprinter reist en dan pas in de IC stapt ??

Daarnaast staat het u natuurlijk vrij om eens te vragen aan mijn collega's die op die trein rijden hoe het kan dat er zo vaak vertraging is met deze trein.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals ik het eerste bericht lees, stapt trainsurfer in Dronten op.
Badge
Zoals ik het eerste bericht lees, stapt trainsurfer in Dronten op.
Die had ik gemist.

Maar heeft u enig idee wat het effect is deze problemen aan de bovenleiding?

Het loskoppelen en aankoppelen van treinen is een geplande actie. Waarom hindert deze actie op een stroptrein een complete intercity?

Deze stoptrein komt al bijna een jaar lang te laat elke ochtend. Als dit bekend is waarom gebeurd er dan niets mee?

Zoals ik al zei: Ik begrijp het wanneer er vertraging is voor zoiets als een kapotte bovenleiding. Ik vind het wel raar wanneer een trein ergens halverwege stopt en er geen machinist te bekennen is. Dit incident was in Lelystad wat ver bij Weesp vandaan is. De trein had zelfs een kortere route omdat hij alleen van zwollen naar Weesp ging in plaats van naar Amsterdam. Het is dus een machinist welke in Lelystad had moeten opstappen om naar Zwolle te rijden. Deze heeft niets met Weesp te maken lijkt mij.
Badge
Het combineren en splitsen gebeurt in een tijd die planmatig misschien klopt voor lege treinen maar in de praktijk toch nog wel eens langer duurt, deze vertraging wordt dan geaccepteerd (helaas).

Er wordt inmiddels al een jaar gewerkt aan het rangeer/opstelterrein bij Zwolle en blijkbaar is de planning daar dan niet haalbaar in de ochtend qua rangeerwerk. Wij hebben als NS dan ook hinder van de beperkte opstelcapaciteit en de beperking in de sporen tussen het opstelterrein en het station. Enige andere optie zou dan zijn om deze trein (tijdelijk) te gaan schrappen zoals ze recent in Utrecht ook gedaan hebben met treinen vanwege de rangeer problemen aldaar.

De machinist die in Lelystad had moeten opstappen kan een machinist zijn die nu met zijn/haar trein niet langs Weesp kon en daardoor niet in Lelystad kon komen. Het is niet zo dat een machinist die in Lelystad opstapt ook uit Lelystad komt. Als machinist rijden wij een groot deel van het land door en stappen dus op verschillende plaatsen in Nederland op een trein, we rijden niet de hele dag op dezelfde trein door Nederland. Door verstoringen gebeurt het wel eens dat er te weinig materieel of personeel is aan 1 kant van een verstoring en gezien het aantal treinen welke gehinderd werden door deze verstoring kan er wel eens 1 trein gemist worden door de bijsturing of als er geen optie is moet deze trein wachten en met vertraging weg omdat de machinist pas later op het station aankomt met een andere trein.

Ook vandaag vallen er weer meerdere treinen uit omdat de problemen met de bovenleiding vannacht niet zijn opgelost.
Reputatie 4
Ik reis ook regelmatig op dit traject en herken de problemen met aan en afkoppelen in Lelystad.
Het combineren en splitsen gebeurt in een tijd die planmatig misschien klopt voor lege treinen maar in de praktijk toch nog wel eens langer duurt, deze vertraging wordt dan geaccepteerd (helaas).

Er wordt inmiddels al een jaar gewerkt aan het rangeer/opstelterrein bij Zwolle en blijkbaar is de planning daar dan niet haalbaar in de ochtend qua rangeerwerk. Wij hebben als NS dan ook hinder van de beperkte opstelcapaciteit en de beperking in de sporen tussen het opstelterrein en het station. Enige andere optie zou dan zijn om deze trein (tijdelijk) te gaan schrappen zoals ze recent in Utrecht ook gedaan hebben met treinen vanwege de rangeer problemen aldaar.

Weet je ook wanneer deze werkzaamheden klaar zijn?

Hoe kan het dat die trein van 30 minuten eerder veel minder problemen heeft? Licht dit echt allemaal aan het rangeren? Is het niet een optie om 10 minuten eerder te beginnen (ingepland) en het dan wel op tijd te doen? Is er zo'n groot verschil in rangeren van de trein van 06:55 en 05:25? Dat kan ik bijna niet geloven.
Badge
Geen idee wanneer de werkzaamheden daar geheel zijn afgerond, helaas.

Het kan inderdaad zo erg verschillen tussen deze 2 treinen, dit kan vele oorzaken hebben.
Geen idee wanneer de werkzaamheden daar geheel zijn afgerond, helaas.

Het kan inderdaad zo erg verschillen tussen deze 2 treinen, dit kan vele oorzaken hebben.

Ik vind het verwonderlijk dat je zeker lijkt te zijn dat het niet de schuld van de NS is. Maar je zegt wel steeds dingen als 'dit kan...' 'gebeurd het wel eens dan..' 'blijkbaar is..'

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Er is vaak vertraging maar het is noooooit de schuld van de NS.
Reputatie 7
Badge
Hoe kan het dat die trein van 30 minuten eerder veel minder problemen heeft? Licht dit echt allemaal aan het rangeren? Is het niet een optie om 10 minuten eerder te beginnen (ingepland) en het dan wel op tijd te doen? Is er zo'n groot verschil in rangeren van de trein van 06:55 en 05:25? Dat kan ik bijna niet geloven.

@trainsurfer Dat is prima te verklaren, de trein van 05.25 uur is één van de vroegere treinen uit Zwolle, het kan dus best zo zijn dat het treinstel overnacht heeft langs het perron, en dus ongehinderd kan vertrekken.
Het kan best zo zijn dat het materieel van de trein van 06.55 uur van het emplacement moet komen, of dat deze trein al te laat te Zwolle aankomt na rijden andere trein.
Het rangeren eerder inplannen lijkt eenvoudig, heb jij een beschikbare rijweg en personeel ?

De "schuld" laat @Jeroen geheel in het midden volgens mij, daar is toch wat meer onderzoek voor nodig, waarvoor een klant-helpt-klant community niet het geschikte medium voor is.
Reputatie 4
@trainsurfer Jeroen komt er openlijk en eerlijk vooruit zelf NS machinist te zijn, dat valt te waarderen. Denk niet dat je hem mag verwijten niet via dit forum collega's en/of werkgever te willen bekritiseren.
Badge
Jammer van je reactie trainsurfer, ik sluit me aan bij de woorden van AbbeyRoad en stop mijn input in dit topic.

Volgende keer moet je de machinist maar even vragen hoe het nu komt dat de trein te laat is en alle andere dingen die je tegen komt op je treinreizen, dan heb je directe info uit eerste hand en hoef ik geen mogelijke oorzaken aan te geven omdat ik niet de betrokken machinist ben en ook niet de informatie uit 1e hand heb om je het exacte antwoord te geven.
Ik vind niet dat Jeroen de schuld in het midden laat.

Als wij er eens vanuit zouden gaan dat het dus niet de schuld van de NS zou zijn.

Waarom worden de vertragingen dan verzwegen in : https://www.rijdendetreinen.nl/ ?
Het lijkt mij juist logisch dat je het wil bijhouden als buiten je schuld om iets mis zou gaan.

"Deze trein rijd ..% optijd!"

Wat dus niet klopt als je bepaalde vertragingen niet bijhoud.
Reputatie 7
Badge +3
Waar haal je uit dat de vertragingen worden verzwegen in https://www.rijdendetreinen.nl/ ? (waarbij deze site niet een NS site is maar alleen de gegevens van NS gebruikt).
Ik zie daar duidelijk bij de trein van 6.55 een vertraging van 3½ minuut aangeven, waarbij de vertraging in Lelystad nog maar 2 minuten was, dus de machinist heeft even zijn best gedaan en lekker doorgereden.
Wanneer je op de trein zelf klikt zie je specifiek voor deze trein in de laatste kolom ook nog de punctualiteit aangegeven, en die is met 85% in Dronten inderdaad onder de maat. Maar dat staat dus gewoon aangegeven en wordt niet verzwegen.

Zelf gebruik ik meer de site van Treinposities, ook die gebruikt de NS gegevens en die geeft een zelfde beeld
Op https://treinposities.nl/rit_per_station/dron/14618 zie je bv een heel overzicht van deze trein vanaf vorig jaar juni, inclusief alle vertragingen die deze trein in Dronten had.
Waar haal je uit dat de vertragingen worden verzwegen in https://www.rijdendetreinen.nl/ ? (waarbij deze site niet een NS site is maar alleen de gegevens van NS gebruikt).
Ik zie daar duidelijk bij de trein van 6.55 een vertraging van 3½ minuut aangeven, waarbij de vertraging in Lelystad nog maar 2 minuten was, dus de machinist heeft even zijn best gedaan en lekker doorgereden.
Wanneer je op de trein zelf klikt zie je specifiek voor deze trein in de laatste kolom ook nog de punctualiteit aangegeven, en die is met 85% in Dronten inderdaad onder de maat. Maar dat staat dus gewoon aangegeven en wordt niet verzwegen.

Zelf gebruik ik meer de site van Treinposities, ook die gebruikt de NS gegevens en die geeft een zelfde beeld
Op https://treinposities.nl/rit_per_station/dron/14618 zie je bv een heel overzicht van deze trein vanaf vorig jaar juni, inclusief alle vertragingen die deze trein in Dronten had.

Ik heb nooit gezegd dat de vertraging van 06:55 er niet in staat.

Op de reisplanner (site van de NS) staan nog vaker vertragingen niet vermeld (zoals aangegeven in mijn eerdere topics). Hierbij was het advies van de NS medewerker om https://www.rijdendetreinen.nl te gebruiken.

Zoals in mijn originele post:
"
Op de terugreis om 18:55 was er een seinstoring. Vlak voor Dronten stonden wij lang stil en waren ongeveer 25 minuten later dan normaal eindelijk aangekomen. in het archief zie ik maar 6 minuten staat wat dus niet waar is: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-09-23/dronten
"

en

"
Op de terugreis om 18:55 moet het achterste gedeelte in Lelystad losgekoppeld worden. De trein komt al om 18:48 aan in Lelystad en hier is genoeg tijd voor. Op het laatste moment probeert men krampachtig en vlug om 18:55 het achterste stel los te koppelen. Uit ervaring weet ik dan wanneer dit te snel gebeurd er een storing ontstaat. De hele trein moet dan uit en opnieuw opgestart worden. Dit duurt 20 minuten. Dit is overigens ook niet terug te vinden in het archief: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-09-26/dronten. Het is leuk om statistieken bij te houden wanneer je iets weg laat wanneer het een negatieve invloed heeft op de stats.
"
Reputatie 7
Badge +3

Op de reisplanner (site van de NS) staan nog vaker vertragingen niet vermeld (zoals aangegeven in mijn eerdere topics). Hierbij was het advies van de NS medewerker om https://www.rijdendetreinen.nl te gebruiken.

"

Klik op de trein zelf en ik zie dit

De +6 komt mogelijk omdat de trein zoals u al aangaf vlak voor Dronten stilstond en dan al het detectiepunt was gepasseerd. Vervolgens is wel +31 als vertrekvertraging aangegeven. En 74% op tijd, tja dat is echt niet best.

"
"

Ook hier duidelijk +22 aangegeven bij vertrek uit Lelystad en +21 bij Dronten.
Is dus gewoon terug te vinden.

"
Klik op de trein zelf en ik zie dit

De +6 komt mogelijk omdat de trein zoals u al aangaf vlak voor Dronten stilstond en dan al het detectiepunt was gepasseerd. Vervolgens is wel +31 als vertrekvertraging aangegeven. En 74% op tijd, tja dat is echt niet best.

Zeker 3 kilometer voor dronten.

"
"
Ook hier duidelijk +22 aangegeven bij vertrek uit Lelystad en +21 bij Dronten.
Is dus gewoon terug te vinden.

Nu zie ik het ook. Vrijdag avond stond dit er niet!! Ik ben niet achterlijk.

is dit net zoiets zoals complete topics en reacties die verdwijnen van NS community? Geen ervaring mee maar ik zag zoiets toen ik door de topics scrollde.
Misschien kan ik een tool maken welke bij elke treinreis de informatie van https://www.rijdendetreinen.nl/ download. Dan kan ik checken of deze informatie juist is en/of ook veranderd.

Zoiets als dit bijvoorbeeld, maar dan in een App of op Windows:
for i in $(date +%F); do wget -O $i.html https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/$i/dronten; done

Ik heb bij elke dag gekeken op de site om mijn verhaal te bevestigen. Voor de ochtendtrein stond het er altijd netjes in. Alleen niet voor de rit(ten) welke ik vermeld heb.

..
Fijne avond.

Helaas....
https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-09-30/dronten

misschien was ik in de ochtend wel optijd, alleen was ik 's avonds dan weer niet optijd thuis..
halaas..
https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-10-01/lelystad-centrum

Als ik wel een keer een dag zonder vertraging meemaak, zal ik zeker een positief bericht plaatsen.
Vandaag was het dus goed! Zowel op de heen als terugweg geen vertraging.

Daar werd ik wel even blij van. BEDANKT!

Zonder gekheid..
Het is wel zo dat de hele week deze sprinter van Zwolle al op tijd rijd. Vandaag moest hij dus koppelen en dat ging gewoon goed! Dit komt omdat ze de tijd hebben en de tijd kunnen nemen daarvoor.

Zoals uitgelegd in het officieel gekeurde antwoord op deze vraag, kon de NS er niets aan doen door omstandigheden. Gelukkig zijn na deze post de omstandigheden blijkbaar veranderd (zonder dat de NS daar invloed op heeft) en rijd hij nu op tijd.

Ik ben blij:). nogmaals bedankt.

Reageer