beantwoord

De Nieuwe SNG

Onlangs werd de nieuwe dienstregeling gepubliceerd het viel me op dat de nieuwe treinen reden maar toen kwam ik er snel achter dat de trein alleen maar reed van Den haag naar Haarlem! Waarom niet meteen meerdere trajecten? Dus dat is meteen mijn vraag het is zo'n moderne trein en ik denk dat dat echt de mensen uit hun huis zal trekken en inplaats van hun Auto de Trein pakken. Want wie wil er nou geen Wi-FI Stopcontacten? 
icon

Beste antwoord door Julian 11 januari 2019, 18:42

Waarom niet meteen op meerdere trajecten is heel simpel te beantwoorden: daarvoor zijn er nog niet genoeg treinen.
De treinen worden uiteraard één voor één afgeleverd. Uiteindelijk moeten er 206 van deze treinen rondrijden, maar dan is het alweer 2023.
Voor nu dus alleen nog te zien op Den Haag - Haarlem, vanaf aankomende februari zullen deze treinen ook opduiken op de lijn Leiden - Hoorn Kersenboogerd.

Edit: en @Jeroen was weer eens sneller 😭

Bekijk origineel

2 reacties

Badge
Die verklaring is niet zo moeilijk, er moeten natuurlijk wel genoeg treinstellen beschikbaar zijn om op meerdere trajecten deze trein in te zetten en die waren er bij opstart van de nieuwe dienstregeling niet.

Inmiddels komen er elke week nieuwe treinstellen binnen op de Zaanstraat in Amsterdam waar ze weer aan elkaar gezet worden (bakken komen los van elkaar via de haven binnen) en daarna moet zo'n trein getest worden waarna hij na een afname proefrit van de NS wordt overgenomen van de leverancier.

Zodra er voldoende treinstellen weer binnen zijn gekomen gaan ze ingezet worden op 1 van de andere trajecten waar ze komen te rijden. Ze zullen niet door geheel Nederland gaan rijden volgens de huidige planning. Maar wie weet want er is een extra bestelling gedaan voor deze treinstellen en waar deze extra treinen ingezet gaan worden is nog niet bekend.

Gedurende de loop van 2019 komt de SNG dus ook nog op andere trajecten te rijden, zodra er genoeg treinstellen beschikbaar zijn en er ook qua opleidingen van het personeel genoeg treinpersoneel beschikbaar is want op dit moment is nog maar een klein deel van het personeel opgeleid voor deze nieuwe sprinter.
Waarom niet meteen op meerdere trajecten is heel simpel te beantwoorden: daarvoor zijn er nog niet genoeg treinen.
De treinen worden uiteraard één voor één afgeleverd. Uiteindelijk moeten er 206 van deze treinen rondrijden, maar dan is het alweer 2023.
Voor nu dus alleen nog te zien op Den Haag - Haarlem, vanaf aankomende februari zullen deze treinen ook opduiken op de lijn Leiden - Hoorn Kersenboogerd.

Edit: en @Jeroen was weer eens sneller 😭

Reageer