beantwoord

De toekomst van de aansluitingen

• 7 maart 2017
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

Reputatie 6
Het moet me toch weer even van het hart, na vanavond weer 35 minuten te hebben zitten wachten in Breda. Ik weet dat er dit jaar niets meer aan verandert, ik snap dat niet iedereen tevreden gesteld kan worden enzovoorts enzovoorts, maar wordt er voor dienstregeling 2018 serieus naar gekeken om die ellendige extreem lange overstappen eruit te halen?

Dat sommige verbindingen achteruit gaan, logisch, maar van 5 minuten naar 28 of nog meer minuten vind ik echt niet normaal. Dat is géén service. Ik werk vaak 's avonds en had jarenlang een normale aansluiting van zo'n 5-12 minuten, dat varieerde van jaar tot jaar een beetje. Sinds deze dienstregeling.... nou ja hou maar op. Voor deze vaste NS-klant die jarenlang tevreden was, betekent het gemiddeld 4 avonden per week later op de avond 25 minuten zitten wachten op station Breda. De heenreis 's middags is de overstap zelfs 27-28 minuten (van IC uit Roosendaal, op Sprinter naar Dordrecht die nét is vertrokken in Breda) dus reken maar uit hoeveel tijd je zinloos wacht in een werkweek. Soms is de 2e trein ook wat vertraagd, dus de wachttijd loopt dan alleen maar op..... enkele keren ook al meegemaakt dat de trein geheel uitviel wegens defect of seinstoring o.i.d., wat resulteerde in een wachttijd van 24 + 30 = 54 minuten zinloos zitten en rondhangen terwijl je 's avonds na het werk naar huis wilt. Ja, geld terug bij vertraging.... ik krijg dan 2,75 euro terug met het Dalvrij.... de moeite niet voor zo goed als een uur zitten wachten 's avonds laat.
Nu reis ik ook vaak met overstappen via Den Bosch en Roosendaal... ook dé stations met de extreem krappe of ultralange overstappen. Ook al veel ervaring mee. Brabant is daarin echt de pineut.... is dat allemaal vanwege de zo geroemde intercity-wijzigingen Venlo - Schiphol en Eindhoven - Den Haag met de fantastische 10 minuten reistijdwinst?
Nu heb ik géén auto, maar verbeteren die overstappen niet in de nieuwe dienstregeling, dan zit er niets anders op dan volgend jaar wél over te gaan naar een auto en mijn abonnement te beëindigen. Want ik zie het niet zitten om hier in 2018 gewoon mee door te gaan.
Ik heb niet de illusie dat het allemaal iets uithaalt, maar moest deze verzuchting even kwijt....:(
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 maart 2017, 11:24

Goed dat je je verhaal hier doet Rene, al is het alleen maar dat je het kwijt bent. Weet dat je bij ons in ieder geval altijd een luisterend oor vindt. Dat daarmee je probleem niet is opgelost realiseer ik mij echter terdege, Jouw verhaal staat ook niet op zich. Er zijn meer reizigers die dit als een last ondervinden. Ik kan nu wel het verhaal uit de kast trekken dat er ook een grote groep reizigers op vooruit is gegaan, maar daar heb jij uiteraard geen boodschap aan. Wat ik voor je kan doen is deze feedback serieus intern noteren en doorspelen. Er zal zeker naar gekeken worden, maar vervolgacties kan ik niet toezeggen. We doen op dit forum echt onze uiterste best om zaken aan te kaarten, daar zijn we voor. Voor nu zit er alleen niets anders op dan de huidige dienstregeling voor lief nemen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Dank voor je antwoord Klaas-Jan. We wachten af tot de nieuwe dienstregeling.
Goed dat je je verhaal hier doet Rene, al is het alleen maar dat je het kwijt bent. Weet dat je bij ons in ieder geval altijd een luisterend oor vindt. Dat daarmee je probleem niet is opgelost realiseer ik mij echter terdege, Jouw verhaal staat ook niet op zich. Er zijn meer reizigers die dit als een last ondervinden. Ik kan nu wel het verhaal uit de kast trekken dat er ook een grote groep reizigers op vooruit is gegaan, maar daar heb jij uiteraard geen boodschap aan. Wat ik voor je kan doen is deze feedback serieus intern noteren en doorspelen. Er zal zeker naar gekeken worden, maar vervolgacties kan ik niet toezeggen. We doen op dit forum echt onze uiterste best om zaken aan te kaarten, daar zijn we voor. Voor nu zit er alleen niets anders op dan de huidige dienstregeling voor lief nemen.

Reageer