De trein is altijd te laat. | NS Community

De trein is altijd te laat.

  • 15 September 2022
  • 6 reacties
  • 910 Bekeken

De trein waar ik naar mijn werk ga vertrekt om 05:17 vanuit Purmerend Overwhere, ik moet naar Zaandam en vandaar neem ik de bus die om 05:38 vertrekt naar Beverwijk helaas, maar elke dag vertrekt de trein om 05:19 of later en mijn bus vertrekt. Elke dag ben ik te laat op mijn werk en ben ik gestrest, wat de hele dag door de effecten van zenuwen en constante stress veroorzaakt. Ik vind dat dit de verantwoordelijkheid is van de machinisten en medewerkers van NS, ik betaal het vervoerbewijs en eis dat de treinen op tijd rijden. Ik ben teleurgesteld dat het elke dag gebeurt, het is de eerste trein en het moet altijd op tijd zijn omdat er ook andere mensen aan het werk zijn. Chauffeur, kom niet zo vaak te laat want u bent niet betrouwbaar, u bent onverantwoord.


6 reacties

Reputatie 7

De trein die u elke ochtend neemt betreft de 3300 serie die normaal van Hoorn Kersenboogerd naar Den Haag (of Hoofddorp) rijdt. Echter de eerste trein van de dag, dat is ook de trein die om 5.17 van Overwhere vertrekt, heeft als startpunt Enkhuizen en wordt gereden met het afwijkende materieel VIRM (normaal rijdt er SNG op deze lijn). Een VIRM is eigenlijk een intercity: het materieel is een stuk zwaarder en komt een stuk langzamer op gang dan een echte sprinter zoals de SNG. Zeker op de vroege ochtend wanneer de rails meestal is voorzien van een laagje dauw kan dit extra moeilijkheden veroorzaken voor een VIRM, die daardoor nóg meer moeite heeft om de rijtijden te halen. Ik weet haast zeker dat dit een deel van de vertragingen veroorzaakt.

Wat de reden is waarom hier op de vroege ochtend een VIRM rijdt weet ik niet. De laatste trein in de 3300 serie van de dag die naar Enkhuizen rijdt wordt eveneens gereden met VIRM, dus op die standplaats komen in principe geen SNG-treinen. Misschien is het een beperking van het emplacement aldaar dat er geen ander materieel dan VIRM mag overnachten.

De constructie waarbij de eerste intercity als stoptrein fungeert wordt trouwens op meer plaatsen toegepast. Vanaf mijn eigen standplaats vertrekt op de vroege ochtend ook een intercity die stopt op alle tussengelegen stations. In de tijd dat ik nog vroege diensten draaide was die trein ook altijd een lastige om op tijd mee te rijden. In de zomer lukte het meestal nog wel als de rails droog was en er geen andere factoren zoals blad meespeelden, in de herfst en winter was het haast geen doen.

Good morning!! Today the first train was delayed again. My boyfriend was fired from his job for that. For your emptying. 

Please explain to me how it is possible that in 2022 a train that starts work 20km earlier is so often not on time .I think in the 90s he was more punctual. 

When I wrote earlier about this train, you wrote that you have a problem with the braking system. 

So I understand that you are using a broken train or worse technique. If others can be on time, and this one has a problem so often. 

This is the first train, very important for people. Because they have no other option to get to work 

If something doesn't work you should change it, or maybe someone... Someone who doesn't start working on time. 

Never mind

Thank you for losing your job. 

De +1 qua vertektijd op Enkhuizen komt mede doordat Enkhuizen een eindpunt is, met een korte trein die daar vertrekt ligt het meetpunt een flink stuk voor de trein en als je 10 seconden te laat over het meetpunt rijdt dan ben je al meteen +1.

Wat wel opvalt is dat veel vertragingen opgelopen worden tussen Hoorn en Purmerend Overwhere maar inderdaad veelal weer goed worden gemaakt op het traject daarna. Nu zijn er een aantal snelheidsrestricties op dat gedeelte en is er aan de Virm een aanpassing gedaan qua remcriterium waardoor de trein tegenwoordig wat sneller remt maar dat komt de rijtijd natuurlijk niet ten goede.

Het zou dus goed kunnen dat de “veiligheidsmaatregel” die de NS heeft doorgevoerd bij deze trein de rijtijd hier negatief beïnvloed. Deze wijziging is gedaan omdat bleek dat de remvertraging bij de Virm treinstellen wat laag lag met het oude remcriterium en dit het risico op een rood sein passage verhoogde.

Verder is het type trein ook niet 100% geschikt om als sprinter te rijden maar als ik naar de doorkomsttijden kijk van deze Virm en vergelijk met de SNG's die er ook rijden dan valt het verschil qua doorkomsttijden reuze mee. Dus ook daar is het niet op terug te voeren.

Misschien kunt u rekening houden met de plek waar u plaats neemt in de trein om zo de tijd die u nodig heeft op Zaandam om richting de bus te lopen te verkorten of flink doorstappen op Zaandam als de trein iets te laat is.  Het is helaas zo dat hoe je ook reist je altijd rekening moet houden met vertragingen of je nu met de trein, auto, fiets of bus reist hoort dat er nu eenmaal bij.

 

 

Ik wil je niet tegenspreken, maar ik zie dat deze maand de trein maar 1 x met een vertraging van 5 minuten in Zaandam is aangekomen. Voor de rest is de trein vaker gewoon op tijd dan met een vertraging. Uiteraard is het streven om zonder vertraging aan te komen, maar als deze trein met een vertraging aankomt in Zaandam dan is dat bijna altijd met 1 minuut. Een vertraging van 1 minuut is akelig, maar dat gebeurt helaas wel vaker.

Als het niet de machinist is, wat dan nog meer, is de trein kapot? Schrijf me alsjeblieft wat de reden is. Ik denk dat als de chauffeur maar één keer te laat was, het geen probleem zou zijn, maar het gebeurt elke dag. Als het een minuut was geweest, had ik het ook kunnen doen, maar het is vaak 3 tot 5 minuten. Begrijp me goed, ik moet ook op tijd op mijn werk zijn.

Hallo Agnieszka Krauze en welkom bij de NS Community,

 

Ik zie dat deze trein inderdaad vaak vertrekt met een vertraging van 2 minuten. Wat hier de reden van is durf ik niet te zeggen, maar het komt niet omdat de machinist te laat komt. De trein vertrekt namelijk al uit Enkhuizen om 04:43. Tijdens de reis haalt de trein vaak een minuut in waardoor deze met 1 minuut te laat aankomt in Zaandam. Spijtig dat je zo'n korte overstap hebt op de bus. Ik zal je signaal doorzetten dat deze vaak met een minuut of 2 te laat aankomt in Zaandam.

Reageer