beantwoord

Defect spoor tussen Breda en Rotterdam op HSL

  • 10 januari 2018
  • 32 reacties
  • 973 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
In 1 week tijd al drie keer is er een defect trein geweest op het traject tussen Breda en Rotterdam of een defect aan het spoor op dit traject. Waarom wordt dit niet opgelost?
icon

Beste antwoord door Julian 10 januari 2018, 14:49

Het was deze keer geen defect aan het spoor op de HSL, maar op het reguliere spoor waardoor onder andere de 'oprit' naar de HSL toe versperd was. Hierdoor moesten er helaas ook HSL treinen opgeheven worden, maar werden er ook HSL treinen omgeleid.
Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 5


Helaas ligt het momenteel aan een defecte wissel welke naar verwachting pas maandag is herstelt. De NS is niet verantwoordelijk voor de infra dat is ProRail.Daar heb ik als reiziger niks aan. De ene keer is het de schuld van de NS en de andere keer van Prorail. Het probleem is dat dit op dit traject het pure schande is qua hoeveelheid vertragingen. Ik als reiziger verwacht gewoon een goed rijdend product waarvoor ik 333 euro pm betaal. Dat de NS dan ook nog beslist om op het tijdsspoor van de IC Breda - Dordrecht te rijden waardoor ik nog meer vertraging op loop kan ik geen begrip voor opbrengen, ik heb ook afspraken!

Wiens schuld het ook is, de reiziger is hier de dupe en die zit met de gebakken peren. Lever gewoon een goed product af mensen.
Morgen lezen we waarschijnlijk 'heugelijk' dat de oorzaak gevonden is: Een muis ligt vast in het wissel, waardoor het niet meer kan bewegen. De staart van de muis lag op zo'n gekke positie, dat de oorzaak niet eerder gevonden kon worden.....

Maar goed, bij treinen die omgeleid worden is er dus geen sprake meer van 12 minuten tijdwinst, zoals de marketingafdeling eerder bejubelde, het betreft 20 minuten tijdverlies t.o.v. de oude route via Dordrecht. Binnenkort is het tweejarig jubileum: 'Hoe NS een solide verbinding offerde en de vernieling in hielp.'

Als ik het goed heb staat in de concessie van het HRN 2015-2025 dat NS vanaf dienstjaar 2017 een verbinding tussen Eindhoven en Den Haag via de HSL moest hebben. De schuld ligt hierzo dus niet volledig bij de NS, er zijn zo veel dingen fout gegaan in het verleden, waaronder ook fouten van de NS, die tot deze onbetrouwbare verbinding hebben geleid.
Reputatie 6
Badge

Helaas ligt het momenteel aan een defecte wissel welke naar verwachting pas maandag is herstelt. De NS is niet verantwoordelijk voor de infra dat is ProRail.Daar heb ik als reiziger niks aan. De ene keer is het de schuld van de NS en de andere keer van Prorail. Het probleem is dat dit op dit traject het pure schande is qua hoeveelheid vertragingen. Ik als reiziger verwacht gewoon een goed rijdend product waarvoor ik 333 euro pm betaal. Dat de NS dan ook nog beslist om op het tijdsspoor van de IC Breda - Dordrecht te rijden waardoor ik nog meer vertraging op loop kan ik geen begrip voor opbrengen, ik heb ook afspraken!

Wiens schuld het ook is, de reiziger is hier de dupe en die zit met de gebakken peren. Lever gewoon een goed product af mensen.


Morgen lezen we waarschijnlijk 'heugelijk' dat de oorzaak gevonden is: Een muis ligt vast in het wissel, waardoor het niet meer kan bewegen. De staart van de muis lag op zo'n gekke positie, dat de oorzaak niet eerder gevonden kon worden.....

Maar goed, bij treinen die omgeleid worden is er dus geen sprake meer van 12 minuten tijdwinst, zoals de marketingafdeling eerder bejubelde, het betreft 20 minuten tijdverlies t.o.v. de oude route via Dordrecht. Binnenkort is het tweejarig jubileum: 'Hoe NS een solide verbinding offerde en de vernieling in hielp.'
Overigens (16/09 17.00 uur) staat er op de HSL tussen Rottetdam en Breda ook nog een defecte trein......
Reputatie 7
Als de trein niet in dat alternatieve tijdpad rijdt is er geen plaats voor en staat er "rijdt niet". Dit was voorheen altijd zo, dus dat ze tegenwoordig standaard omleiden is alleen maar beter als het alternatief
Reputatie 2
Helaas ligt het momenteel aan een defecte wissel welke naar verwachting pas maandag is herstelt. De NS is niet verantwoordelijk voor de infra dat is ProRail.
Daar heb ik als reiziger niks aan. De ene keer is het de schuld van de NS en de andere keer van Prorail. Het probleem is dat dit op dit traject het pure schande is qua hoeveelheid vertragingen. Ik als reiziger verwacht gewoon een goed rijdend product waarvoor ik 333 euro pm betaal. Dat de NS dan ook nog beslist om op het tijdsspoor van de IC Breda - Dordrecht te rijden waardoor ik nog meer vertraging op loop kan ik geen begrip voor opbrengen, ik heb ook afspraken!

Wiens schuld het ook is, de reiziger is hier de dupe en die zit met de gebakken peren. Lever gewoon een goed product af mensen.
Helaas ligt het momenteel aan een defecte wissel welke naar verwachting pas maandag is herstelt. De NS is niet verantwoordelijk voor de infra dat is ProRail.
Reputatie 2
Belachelijk geeft allang al niet meer aan wat voor chaos Prorail en NS hebben gecreeerd tussen Breda en Rotterdam op de zogenaamde HSL. Wordt de trein omgeleid via Dordrecht gebeurd dat nog eens op de tijdspoor van de IC Breda-Dordrecht. Dus in plaats van 10 min vertraging heb ik nu alsnog 30 min vertraging. Bedankt NS, binnenkort kunnen mijn claims GTBV niet op 10 A4 prints passen, zoveel zijn het er al dit jaar.

Belachelijk, troep, rampzalig, wat voor woorden kan je er nog nog voor verzinnen?
In de routestrip inderdaad niet, daar zullen dat soort wijzigingen ook niet zichtbaar worden. Echter had jij het over de reisplanner, niet over de routestrip. In de reisplanner zijn de wijzigingen gewoon verwerkt, dus je krijgt altijd een actueel reisadvies.
Overigens is ook dat niet pas 'sinds een half uur'. Die wijzigingen worden direct getoond zodra die gemaakt worden voor de betreffende trein.
Sinds een half uur wel in de eindtijd van het reisadvies maar niet in de route

Net als de vorige keer zijn de wijzigingen gewoon verwerkt in de reisplanner.
Alwéér het hele weekend een wisselstoring en alwéér geeft de reisplanner niet de gevolgen aan van de omleiding via Dordrecht.
In de routestrip inderdaad niet, maar als je een reis plant krijg je wel de gewijzigde dienstregeling te zien.

Voorbeeld:

En wéér geen treinen over de HSL.
Trein rijdt via Dordrecht maar in de Reisplanner is de extra reistijd niet verwerkt. Zo kunnen reizigers niet kijken of ze een aansluiting halen.
Reputatie 7
Badge +3
Het was dit keer een muis die een kabel had doorgeknaagd...

Maar dat doet deze muis geen 2e keer meer:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/172325/HSL-muis-legt-spoor-rond-Barendrecht-plat-en-overlijdt
Reputatie 5
Wanneer gaat dit ophouden??? Deze week al twee keer gehad dat de trein +5 minuten heeft, + 10 minuten en dan uitvalt en je ziet hem gewoon staan in de verte, wat een totale wanprestatie!!!
Als je het over afgelopen middag had kwam dat door een aanrijding met een persoon op station Breda-Prinsenbeek.
Het was dit keer een muis die een kabel had doorgeknaagd...
Reputatie 1
Wanneer gaat dit ophouden??? Deze week al twee keer gehad dat de trein +5 minuten heeft, + 10 minuten en dan uitvalt en je ziet hem gewoon staan in de verte, wat een totale wanprestatie!!!
@Slidestops Nee, de Thalys heeft weinig te maken gehad met de storing voor zover ik weet. Gisterenmiddag is de HSL ook al buiten dienst geweest vanwege deze storing, maar ze konden toen niets vinden. Thalys had de pech om als eerste er weer overheen gestuurd te worden zonder dat het probleem verholpen was. Het speelt al sinds gisterenochtend en zo ongeveer alle treintypes hebben al stilgestaan op die locatie. ICD, Thalys, dat maakt niet uit.
Reputatie 7
Badge +3
Reizigers kunnen er niks aan doen dat vervoer en spoorbeheer zijn verdeeld over twee bedrijven. Zij verdienen gewoon een betrouwbare verbinding.
Dat lijkt me vooral een politieke uitspraak die hier niets mee te maken heeft.
Reputatie 7
Storing is nog steeds dezelfde als die van gisterenavond. Ik weet dat het er niets aan verandert, maar misschien toch leuk om te vermelden - gisteren in de vroege avond defecte Thalys op het spoor. Thalys is weer gaan rijden. Vervolgens later op de avond weer een storing - wederom een defecte Thalys, dat heeft de seinstoring uiteindelijk doen ontstaan (vermoedelijk)
En vanochtend ligt de HSL weer plat. Dat maakt 4/4.
Reizigers kunnen er niks aan doen dat vervoer en spoorbeheer zijn verdeeld over twee bedrijven. Zij verdienen gewoon een betrouwbare verbinding.
Op de HSL komen problemen zowel van Prorail als NS. Naast de sein- en wisselstoringen staan er dagelijks wel defecte treinen; zie onder andere de bijna periodieke twitter berichten.
Reputatie 5
Het maakt voor de meeste reizigers weinig uit wie of wat de storingen veroorzaken - je wilt een betrouwbare verbinding. Feit is dat het nog steeds een probleemtraject is. Ik reis niet iedere dag op dit traject maar kom dagelijks in Breda en een blik op de schermen toont vaak "rijdt niet" of een(flinke) vertraging op deze lijn. Ook richting Eindhoven. Dat is al zo sinds de ingebruikname van het traject.
Daar ben ik inderdaad van op de hoogte, kom meerdere malen per week op breda. Alleen moet ik wel weer toevoegen dat van alle keren dat ik zelf de ICD heb gepakt ik 2x niet meer dan 10 minuten vertraging heb gehad op ruim 30x reizen, maar dit kan je ook zeker een enorme bak mer geluk noemen qua timing.
Reputatie 6
Het maakt voor de meeste reizigers weinig uit wie of wat de storingen veroorzaken - je wilt een betrouwbare verbinding. Of nu Prorail of NS of welke partij dan ook de oorzaak is. Helaas is er nog steeds iedere dag wel wat aan de hand.
Reputatie 5
Deze week weer begonnen met reizen op de HSL. Elke dag verstoring met vertraging van een half uur.
Los van de 'grote' storingen zie je de hele dag door dat willekeurig ofwel een ICD Eindhoven-Den Haag of een ICD Breda-Rotterdam niet rijdt. En dan is het nog mooi weer...
Deze verbinding is totaal onbetrouwbaar en gewoon een trieste prestatie van de NS.

Al deze vertragingen komen niet allemaal door de NS. Ik zie in de laatste dagen seinstoring, wisselstoring en defecte bovenleiding staan, wat heeft de NS hier mee te maken? Daarnaast zorgen ook treinen van andere vervoerders, zoals thalys en eurostar, wel eens voor problemen op deze lijn. NS maakt fouten, maar de fout ligt niet 100% bij NS.
Deze week weer begonnen met reizen op de HSL. Elke dag verstoring met vertraging van een half uur.
Los van de 'grote' storingen zie je de hele dag door dat willekeurig ofwel een ICD Eindhoven-Den Haag of een ICD Breda-Rotterdam niet rijdt. En dan is het nog mooi weer...
Deze verbinding is totaal onbetrouwbaar en gewoon een trieste prestatie van de NS.

Reageer