beantwoord

Den haag - Eindhoven - Maastricht

Een woord: belachelijk! Wie heeft deze nieuwe dienstregelingen verzonnen. Om drie keer te moeten overstappen incl. 15 minuten wachttijd in Eindhoven.
icon

Beste antwoord door Hendrik 31 maart 2017, 16:50

Als ik in de NS reisplanner een reisadvies Den Haag Centraal - Maastricht opvraag, krijg ik alleen adviezen met één overstap (namelijk in Utrecht) en zonder wachttijd in Eindhoven.
Als ik een advies Den Haag HS - Maastricht opvraag, krijg ik nu nog adviezen met twee overstappen (in Breda en Eindhoven). Vanaf maandag rijdt de intercity vanuit Den Haag Centraal door naar Eindhoven, dus dan is er nog maar één overstap. Er is nog wel ruim een kwartier 'wachttijd' in Den Haag.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge
Als ik in de NS reisplanner een reisadvies Den Haag Centraal - Maastricht opvraag, krijg ik alleen adviezen met één overstap (namelijk in Utrecht) en zonder wachttijd in Eindhoven.
Als ik een advies Den Haag HS - Maastricht opvraag, krijg ik nu nog adviezen met twee overstappen (in Breda en Eindhoven). Vanaf maandag rijdt de intercity vanuit Den Haag Centraal door naar Eindhoven, dus dan is er nog maar één overstap. Er is nog wel ruim een kwartier 'wachttijd' in Den Haag.
Den haag via Breda is altijd sneller geweest. Dan nog praat ik voor vele treinreizigers die in Rotterdam opstappen. Die moeten met intercity direct naar Breda, daar hopen dat de trein optijd komt (waar een overstap tijd is van 2minuten) vervolgens kan men niet meer mee gaan met de trein van Heerlen, omdat er geen verbinding is in Sittard (3e maal overstappen) voor naar Maastricht. Als je niet bekend bent met dit traject dan reageer niet aub.
Badge
Met een deel van dit traject ben ik heel goed bekend.:)
En ik herhaal nog maar: vanaf a.s. maandag 3 april rijdt de intercity uit Den Haag Centraal door naar Eindhoven. De overstap in Breda vervalt daarmee. Zie http://nieuws.ns.nl/update-intercity-den-haag---breda-vanaf-3nbspapril-door-naar-eindhoven/
Prima dat er vanaf maandag een trein is die rechtstreeks naar Eindhoven gaat. Maar ik blijf het belachelijk vinden dat dit niet meteen is gebeurd en de rede van de wachttijd in Eindhoven blijf ik een strategische fout vinden. Doe op zn minst dan de reizigers die door naar maastricht willen, laten overstappen in Sittard. Zoals voorheen.
Reputatie 4
De opstart van de rechtstreekse verbinding naar Eindhoven heeft lang geduurd, het hoe en waarom is hier in verschillende Topics uitgelegd. Bovendien is de optie via Utrecht altijd mogelijk gebleven. En een stukje vriendelijkheid hier naar andere gebruikers wordt gewaardeerd 🙂
Dank voor jullie snelle en duidelijke antwoorden! Fijn weekend☺️
Als je niet bekend bent met dit traject dan reageer niet aub.

Welkom op het NS Serviceforum nyongsoahuku. Dit is een platform waarop reizigers elkaar proberen te helpen en de discussie met elkaar aangaan. Deze 'tone of voice' is precies het tegenovergestelde van wat wij voor ogen hebben. Waarvan akte.
Ik vind het spijtig om te lezen dat je zo ontevreden bent over de verbinding Den Haag - Maastricht, maar zoals die nu is zal die ook blijven tot tenminste december 2017.
Is goed! Laten we zeggen: Uitstekend voor de omzet op station Eindhoven.
De intercity Den Haag-Eindhoven is vanaf maandag rechtstreeks en ongeveer 10 min sneller dan voorheen. Met een kwartier overstap is de trein dan niet veel langzamer dan voor december, toch?

Dat gezegd hebbende zou ik ook graag zien dat de trein naar Eindhoven elk kwartier reed, dat zou jouw overstap ook beter maken.
Reputatie 4
Feitelijk gaat het alleen om reizigers met bestemming Maastricht die te maken hebben met een overstap van 15 minuten, De reizigers van andere Limburgse stations hebben de IC naar Heerlen als alternatief.

Reageer