Den Haag - Eindhoven via de HSL: tijd voor een goedmakertje van de NS

• 4 februari 2019
  • 28 reacties
  • 1412 Bekeken

Reputatie 1
Zoals bekend is de treindienst tussen Den Haag en Eindhoven via de HSL bijzonder onbetrouwbaar. Ik geloof niet dat er een dag voorbij gaat dat er een trein uitvalt of het hele HSL traject Rotterdam-Breda. Ook vandaag was het weer zo ver en ik heb het er nu wel mee gehad.
Ik vind dat de NS als goedmaker de trein tussen Dordrecht en Breda moet doortrekken naar Eindhoven zodat er een tweede halfuurdienst ontstaat en reizigers in ieder geval een alternatief hebben voor de HSL boemeltjes. Kan niet zomaar, zal men zeggen, volle dienstregeling. Maar zo verder is voor de reiziger echt niet langer te verteren.

Ik zeg: los het maar op!

28 reacties

Badge +3

Het klopt volgens mij wel wat @InterCityNederland zegt.

Het 'verlies’ op Rotterdam - Breda zonder HSL (maar dan zonder stop in Dordrecht) is maar enkele minuten, als het allemaal past tussen het andere verkeer daar.

Ik denk dat veel mensen (die niet verder hoeven dan Rotterdam over de HSL) dat er graag voor over zouden hebben, een stabielere verbinding.

De HSL alleen voor IC direct (Amsterdam - Breda/Brussel), Thalys en Eurostar is een prima idee. Zal men hooguit in Dordrecht gaan klagen “waarom stopt die 1100 hier niet?”

Reputatie 6

Nog beter is gewoon stoppen in Dordrecht. Kortom de oude situatie. Dat je dan een paar minuten later in Rotterdam bent, nou en. Betrouwbaarheid is heel wat waard. Dat gedoe over de HSL houdt geloof ik nooit op. Is het niet de trein zelf met een probleem, dan is het het spoor wel...

Reputatie 6

Hopelijk is dit alles over 2 jaar opgelost, met de nieuwe treinen. Het was fijn geweest als er in de tussentijd niet de keuze was geweest om deze onbetrouwbare treinen via de HSL te laten rijden.

Reageer