beantwoord

dienst aanpassing vanaf Lelystad

• 15 november 2019
  • 7 reacties
  • 236 Bekeken

Beste NS, 

Ik heb een vraag over de nieuwe dienstregel 2020. De eerste trein om 04:44 vanuit Lelystad richting Schiphol vertrek voor de lelystad reizigers te laat om de intercity verbinding op Almere centrum die komende nieuwe regeling gaat rijden te laat voor. Zou het niet beter zijn om eerder te vertrekken zodat alle reizigers naar zuid WTC, Schiphol en Hoofddorp eerder op hun werk te kunnen komen. Ik reis al heel vaak met mijn eigen vervoer om ruim optijd te komen. Abbonement wordt steeds duurder en ik gebruikt hem steeds minder. Ik overweeg het om te gaan beëindigen. 

Het zou een grote voordeel zijn om daar iets aan te doen.

Ik zou graag feedback hier over krijgen.

Alvast bedankt, HJC Peterson

icon

Beste antwoord door Jeroen 15 november 2019, 18:10

Deze eerste sprinter vanaf Lelystad rijdt op speciaal verzoek van Luchthaven Schiphol en rijdt in het tijdschema van de sprinter Almere Oostvaarders - Hoofddorp, de trein eindigt ook op Hoofddorp.

Zoals ik het nu inschat komt deze nieuwe intercity niet vanaf Lelystad opstel maar uit de Watergraafsmeer aangezien er in de nieuwe dienstregeling diensten zijn uit de nacht die via Watergraafsmeer op Almere Centrum eindigen.

Maar het is inderdaad wel erg jammer dat de eerste sprinter hier niet op aansluit.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5

De consumentenorganisaties in het LOCOV hebben NS al voorgesteld om deze nieuwe, vroege intercity Almere-Schiphol - als hij van Lelystad Opstelterrein komt - te laten stoppen in Lelystad (en in Amsterdam Zuid). Benieuwd welke reactie NS geeft.

Badge

Deze eerste sprinter vanaf Lelystad rijdt op speciaal verzoek van Luchthaven Schiphol en rijdt in het tijdschema van de sprinter Almere Oostvaarders - Hoofddorp, de trein eindigt ook op Hoofddorp.

Zoals ik het nu inschat komt deze nieuwe intercity niet vanaf Lelystad opstel maar uit de Watergraafsmeer aangezien er in de nieuwe dienstregeling diensten zijn uit de nacht die via Watergraafsmeer op Almere Centrum eindigen.

Maar het is inderdaad wel erg jammer dat de eerste sprinter hier niet op aansluit.

Reputatie 5

Nu dat (waarschijnlijk) zo is, neem ik aan dat er in Almere Centrum geen perronspoor vrij is, waardoor de nieuwe intercity om 05:02 moet vertrekken om ruimte te maken voor de eerste sprinter uit Lelystad, die om 05:05 aankomt, anders zou een cross-platform-overstap toch te plannen moeten zijn.

Badge

Perron sporen op Almere Centrum worden ‘s nachts deels bezet door treinen die daar de nacht staan vanwege capaciteitsgebrek op de opstel terreinen. Hoeveel er komende dienstregeling staan durf ik niet te zeggen.

Maar dan nog zit je met het probleem dat de sprinter er te laat is voor de overstap, maar het kan best zijn dat het spoor niet eerder beschikbaar is vanaf Lelystad opstel voor het treinverkeer vanwege de onderhoudsplanning. Dan zou ook die planning aangepast moeten worden op de 2 dagen per week dat er onderhoud gepland staat in de nacht.

Vele reizigers die op Schiphol werkzaam zijn en om 06:00 moeten beginnen zouden enorm geholpen zijn als zij over konden stappen op de IC richting onze luchthaven!!

Ik denk dat het zeker de moeite waard is om hier nog een keer naar te kijken,we praten over slecht enkele minuten aanpassing!!

Tijdwinst voor de werknemer wordt wel degelijk op prijs gesteld!!

Martin

Badge

Als dit echt gewenst is zal de organisatie Schiphol dit kenbaar moeten gaan maken bij de NS, dat lijkt mij de grootste kans om dit aan te laten passen mits dit mogelijk is met de gereserveerde tijdruimtes voor onderhoud op dit traject.

Beste Jeroen,

Net chat gehad met Schiphol:De NS gaat over de dienstregeling,punt.

Weer Nederland op z'n smalst!

De tijdwinst zou ruim 15 minuten kunnen zijn maar de passagier kijkt de IC weer eens in de " kont"

Reageer