Dienstregeling 2017

Op zondag 11 december 2016 gaat de nieuwe dienstregeling van start. Op zeven trajecten gaat NS meer treinen rijden. Ook wordt op een aantal trajecten de reis korter, komen er meer rechtstreekse verbindingen en zijn er op een aantal stations kortere wachttijden. Met deze nieuwe dienstregeling kunnen we de komende jaren groei op het spoor mogelijk maken. Helaas kon de dienstregeling niet overal voor reizigers worden verbeterd. NS heeft niet overal de dienstregeling voor alle reizigers kunnen verbeteren. Op sommige trajecten zijn reizigers langer onderweg of moeten ze extra overstappen.

Hoe wordt mijn nieuwe reis?
In dit topic en op http://ns.nl/dienstregeling2017 staan de belangrijkste wijzigingen. Daar kun je ook doorklikken naar de wijzigingen per regio. We zijn hiermee niet volledig! Vanaf 14 oktober om 12.00 uur is onze reisplanner dat wel. Zoek jouw nieuwe reis dus op in de NS Reisplanner via http://www.ns.nl/reisplanner/#/?tijd=2016-12-12T12:00. Vul een datum naar keuze in vanaf 11 december. Hou wel rekening met weekdagen of weekenden.

Heb je een vraag over wat er voor jou verandert, en staat het antwoord niet op onze website? Stel hem dan gerust in dit topic. We helpen je graag!

En mocht je denken dat zo’n dienstregeling appeltje eitje is, hieronder een interessante graphic!

288 reacties

Wat mij toch wel zorgen baart is dat jullie verwachten dat door minder treinen via Utrecht Overvecht te laten rijden (lees: minder reismogelijkheden naar Utrecht Overvecht door trein Utrecht - Almere) alle passagiers vervoerd kunnen worden in de spits ... Met de huidige dienstregeling, 4 treinen per uur van Utrecht Centraal-Hilversum stoppen op Overvecht, kan de NS het al niet waarmaken om alle passagiers op een normale manier te vervoeren. Bij 'normaal vervoeren' heb ik het niet per sé over een zitplek voor iedereen (die hoop heb ik al lang opgegeven), maar tenminste een beetje ruimte om paar centimeter te kunnen bewegen i.p.v. als sardientjes in een blik op elkaar te staan. Voor de prijs van een abonnement bij de NS vind ik dat ik minimaal kan verwachten dat ik 'normaal' van punt A naar punt B wordt gebracht.
Reputatie 2
Wat mij toch wel zorgen baart is dat jullie verwachten dat door minder treinen via Utrecht Overvecht te laten rijden (lees: minder reismogelijkheden naar Utrecht Overvecht door trein Utrecht - Almere) alle passagiers vervoerd kunnen worden in de spits ... Met de huidige dienstregeling, 4 treinen per uur van Utrecht Centraal-Hilversum stoppen op Overvecht, kan de NS het al niet waarmaken om alle passagiers op een normale manier te vervoeren. Bij 'normaal vervoeren' heb ik het niet per sé over een zitplek voor iedereen (die hoop heb ik al lang opgegeven), maar tenminste een beetje ruimte om paar centimeter te kunnen bewegen i.p.v. als sardientjes in een blik op elkaar te staan. Voor de prijs van een abonnement bij de NS vind ik dat ik minimaal kan verwachten dat ik 'normaal' van punt A naar punt B wordt gebracht.

Tussen Utrecht Centraal en Hilversum blijven 4 x p/u treinen rijden. Alleen 2 van de 4 stoppen op Utrecht Overvecht.

Tussen Utrecht Centraal en Hilversum blijven 4 x p/u treinen rijden. Alleen 2 van de 4 stoppen op Utrecht Overvecht.

Ja, dat heb ik begrepen. Maar als het nu bij 4 treinen die stoppen op Utrecht Overvecht al propvol in de trein is, hoe wordt het dan als er slechts 2 treinen stoppen op Utrecht Overvecht terwijl de mensen die bij Utrecht Overvecht opstappen niet zullen afnemen?
Ik kan je vertellen, de mensenmassa op station Utrecht Overvecht is groot voor de trein richting Hilversum. Al meerdere keren gebeurd dat mensen niet mee konden met de trein omdat ze er simpelweg niet mee in pasten. Nu was het dan 'slechts' een kwartier wachten, straks wordt het dus een half uur.
Hi! Naar aanleiding van de veranderingen rondom Dordrecht heb ik een vraag. Ik zie in de nieuwe planning van vrijdag op zaterdagnacht nog wel steeds een Intercity naar Eindhoven staan. Nu moet ik zelf naar Tilburg en maak nu vaak gebruik van de trein van 00.17 of 1.17. Blijft deze wel bestaan dan? Rijden er na 11 december van vrijdag op zaterdagnacht (dus die van 00.17 en 1.17) nog treinen van Dordrecht naar Tilburg? Of klopt de nieuwe reisplanner nog niet.

Ik hoor het graag! 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Het lijkt er inderdaad op dat de treinen van 0:17u en 1:17u blijven bestaan in de nieuwe dienstregeling. Dus alleen in het weekend 's avonds laat kun je nog rechtstreeks van Dordrecht naar Eindhoven.
Mag ik u vragen waarom de trein van Zwolle naar Den Haag niet langer in Duivendrecht stopt? Dit verlengt de reis van mensen die in Amsterdam zuidoost moeten zijn met bijna 20 minuten. Ik begrijp dat u hier een gedeelte van de tijdswinst uit haalt, maar dit lijkt mij niet op te wegen tegen de extra reistijd die hierdoor aan een (relatief kleine groep) reizigers wordt opgelegd.
Alvast dank.
Beste NS,

Ik reis al geruime tijd iedere dag van Etten-Leur naar Schiphol en vice versa. Dit is al een aardige afstand en hoopte met de nieuwe dienstregeling op een verbetering. Dit is echter niet het geval. Om ongeveer dezelfde reistijd te behouden moet ik nu ineens een extra keer overstappen op Rotterdam Centraal, niet wenselijk. Er is wel een alternatief (met hetzelfde aantal keer overstappen als voorheen) maar hier heeft de NS de nieuwe dienstregeling zo precies uitgemeten dat ik precies 30 minuten mag wachten op station Breda. Het zou voor mij en andere reizigers uiterst wenselijk zijn als deze overstap toch mogelijk gemaakt wordt. Kan er misschien met een paar minuten geschoven worden?
Reputatie 4

Ja, dat heb ik begrepen. Maar als het nu bij 4 treinen die stoppen op Utrecht Overvecht al propvol in de trein is, hoe wordt het dan als er slechts 2 treinen stoppen op Utrecht Overvecht terwijl de mensen die bij Utrecht Overvecht opstappen niet zullen afnemen?
Ik kan je vertellen, de mensenmassa op station Utrecht Overvecht is groot voor de trein richting Hilversum. Al meerdere keren gebeurd dat mensen niet mee konden met de trein omdat ze er simpelweg niet mee in pasten. Nu was het dan 'slechts' een kwartier wachten, straks wordt het dus een half uur.

Op Overvecht blijven nog wel de treinen van en naar Baarn + Zwolle stoppen. Zie je die niet over het hoofd?
Reputatie 3
Mag ik u vragen waarom de trein van Zwolle naar Den Haag niet langer in Duivendrecht stopt? Dit verlengt de reis van mensen die in Amsterdam zuidoost moeten zijn met bijna 20 minuten. Ik begrijp dat u hier een gedeelte van de tijdswinst uit haalt, maar dit lijkt mij niet op te wegen tegen de extra reistijd die hierdoor aan een (relatief kleine groep) reizigers wordt opgelegd.
Alvast dank.

Dit heeft inderdaad te maken met de versnelling van de verbinding Noord-Nederland Schiphol. Overigens stopt de nieuwe Intercity Lelystad-Almere-Schiphol-Dordrecht wel in Duivendrecht. Hiermee behoudt Duivendrecht een Intercityverbinding met Almere en Lelystad.
Alvast dank.

Dit heeft inderdaad te maken met de versnelling van de verbinding Noord-Nederland Schiphol. Overigens stopt de nieuwe Intercity Lelystad-Almere-Schiphol-Dordrecht wel in Duivendrecht. Hiermee behoudt Duivendrecht een Intercityverbinding met Almere en Lelystad.

Ik begrijp dat de verbinding met Almere en Lelystad wel zal blijven bestaan. Dit is echter niet het punt. Juist voor mensen die uit Zwolle en verder richting Amsterdam komen is de Duivendrecht stop van belang. Ik zou u willen vragen dit te heroverwegen.
Reputatie 4
@Idbos: Wellicht een idee om een reis via Amsterdam Centraal te plannen. Uw overstap gaat dan op een ander station plaatsvinden.
@Idbos: Wellicht een idee om een reis via Amsterdam Centraal te plannen. Uw overstap gaat dan op een ander station plaatsvinden.

Om naar Amsterdam CS moet er inderdaad een overstap op Almere plaatsvinden, de reistijd daarheen is dan 59 minuten; ongeveer even lang als momenteel naar Duivendrecht. Dit is echter nog verder uit de richting van Amsterdam ZO dan Amsterdam Zuid. De nieuwe dienstregeling is heel goed aangepast op verbindingen richting centrum (CS) en zuid/west/Amstelveen (Zuid), maar Zuidoost wordt volledig vergeten. Nogmaals, de trein rijdt langs het station en het tijdsverschil is 3 minuten richting Amsterdam Zuid (1:01 ipv 1:04). Mijn vraag is nogmaals; is de winst van 3 minuten het ongemak voor de reiziger waard?
Reputatie 5
Badge
Voor veel reizigers is de bestemming niet Duivendrecht, maar Amsterdam Bijlmer of Holendrecht. Zij stappen nu op Duivendrecht over op metro 50 of 54. In de nieuwe dienstregeling zijn er twee opties:

-Reizigers uit Lelystad en Almere houden een ic-verbinding met Duivendrecht. Ze moeten wel op een ander tijdstip vertrekken. Ongeveer een kwartier eerder of later dan nu. De reistijd blijft nagenoeg gelijk.

-Reizigers uit Zwolle en noordelijker kunnen beter naar Amsterdam Zuid reizen en daar op metro 50 overstappen.

Uiteraard kost het reizigers uit Zwolle en verder meer reistijd, maar dit aandeel reizigers is klein vergeleken met de reizigersstroom uit Almere en Lelystad.

Het grootste voordeel is voor reizigers uit Almere Buiten. De extra ic gaat hier stoppen. Dat is een aanzienlijke verbetering. De trein uit Noord-Nederland kan hier niet stoppen, omdat het niet in te passen is qua tijd
Reputatie 2
@Idbos, vervelend dat de nieuwe dienstregeling precies niet fijn voor jou uit valt. Heb je al gekeken of je via station Amsterdam Zuid kan reizen en dan 'terug' met de trein, dan kom je vrij snel op Bijlmer?

Een afweging van wel/niet halteren op een station is altijd 'lastig' en is het naast de versnelling ook nog van 'belang' hoe de inpassing is van deze trein 'verderop' op het traject, bijvoorbeeld op Schiphol (in dit specifieke geval in relatie tot de Thalys die daar rijdt met z'n internationale dienstregeling), de aansluitingen in Leiden en plek op de station Den Haag.

Ik hoop dat je een goede reismogelijkheid kan vinden!
Reizigers van Tilburg Reeshof of Tilburg Universteit naar bestemmingen tussen Den Bosch en Utrecht (maar ook omgekeerd) zijn zwaar de sjaak. De sprinter rijdt niet meer verder dan Den Bosch en de overstaptijd wordt 28 minuten. Dat had toch wel wat strakker gepland kunnen worden lijkt me. Iedere dag de trein weg zien rijden en dan bijna een half uur moeten wachten is belachelijk. Zeker omdat het nu een rechtstreekse verbinding is.

Op Overvecht blijven nog wel de treinen van en naar Baarn + Zwolle stoppen. Zie je die niet over het hoofd?

Daar gaat het volgens mij niet om. Het gaat erom dat er voortaan nog maar 2 ipv 4 treinen per uur rijden tussen Overvecht en Hilversum, omdat de trein richting Almere er niet meer stopt (maar er wel vrolijk voorbij rijdt - wat de logica hiervan is ontgaat mij volledig). De trein richting Almere is vanaf Overvecht altijd propvol omdat er erg veel mensen op dat station opstappen. De enorme massa mensen die normaal gesproken met deze trein richting Hilversum, 't Gooi en Almere reist, moet nu erbij gepropt worden in de toch ook al overvolle trein richting Hilversum en Weesp, en in Hilversum uit- dan wel overstappen.

Dit is niet te doen. Met 4 treinen per uur richting Hilversum (en v.v., overigens), was het inderdaad al net een blikje sardientjes. Veel mensen die in Overvecht achterblijven op het perron omdat ze niet meer mee kunnen in de trein. Bovendien heeft Connexxion laatst hun spitsbus tussen Utrecht en Almere geannuleerd omdat de NS zo'n goede trein-busverbinding had gerealiseerd tussen station Overvecht en de Uithof. Ideaal voor inwoners van Almere die werken of studeren in de Uithof, maar ook andersom. Nu heeft de NS die verbinding ongedaan gemaakt. Veel meer mensen zullen er nu voor kiezen om óf in de stampvolle trein richting Weesp te stappen of vanuit huis om te reizen via Utrecht Centraal, wat an sich al een megadruk station is en het hele idee van een station als Overvecht is toch juist om de forensendrukte op de Utrechtse stations te verspreiden.

En ja, ik ben ook gedupeerd door deze "oplossing" van NS. Moet voortaan om 07:15 ipv 07:45 wegfietsen uit de Uithof richting station Overvecht om er zeker van te zijn dat ik voor 09:00 in Almere Muziekwijk ben. Met langere reistijd, extra overstap en ongetwijfeld onmenselijk volle treinen. Op de terugweg uiteraard ook langer onderweg en later thuis. Echter staat op de site van NS dat de problemen op dit traject tijdelijk zijn, maar via Twitter liet een medewerker weten dat het voor de hele dienstregeling geldt - dat is toch niet "tijdelijk" dan?
Reputatie 2

.....
En ja, ik ben ook gedupeerd door deze "oplossing" van NS. Moet voortaan om 07:15 ipv 07:45 wegfietsen uit de Uithof richting station Overvecht om er zeker van te zijn dat ik voor 09:00 in Almere Muziekwijk ben. Met langere reistijd, extra overstap en ongetwijfeld onmenselijk volle treinen. Op de terugweg uiteraard ook langer onderweg en later thuis. Echter staat op de site van NS dat de problemen op dit traject tijdelijk zijn, maar via Twitter liet een medewerker weten dat het voor de hele dienstregeling geldt - dat is toch niet "tijdelijk" dan?

Balen voor je dat deze dienstregeling voor jou vervelend uit pakt. Is het fietsen (of de bus) naar Utrecht Centraal voor jou een optie? Dan kan je vanaf daar rechtstreeks naar Muziekwijk en zit je ook nog in een Intercity-trein met Wifi en Internet?

Wij hadden dit liever ook anders gezien. Zodra het mogelijk is zal Utrecht Overvecht weer worden bediend. Wij zijn alleen afhankelijk van oplevering van nieuwe infrastructuur bij Naarden-Bussum, deze zal in 2018 worden opgeleverd. Tot die tijd misschien kijken naar een andere reisroute en dus misschien via het mooi/nieuwe Utrecht Centraal 😉

.....

Balen voor je dat deze dienstregeling voor jou vervelend uit pakt. Is het fietsen (of de bus) naar Utrecht Centraal voor jou een optie? Dan kan je vanaf daar rechtstreeks naar Muziekwijk en zit je ook nog in een Intercity-trein met Wifi en Internet?

Wij hadden dit liever ook anders gezien. Zodra het mogelijk is zal Utrecht Overvecht weer worden bediend. Wij zijn alleen afhankelijk van oplevering van nieuwe infrastructuur bij Naarden-Bussum, deze zal in 2018 worden opgeleverd. Tot die tijd misschien kijken naar een andere reisroute en dus misschien via het mooi/nieuwe Utrecht Centraal ;-)

Natuurlijk kan ik naar Utrecht CS fietsen, maar A: de trein vertrekt er eerder, ik moet verder fietsen en de fietsenstalling van CS is een stuk verder lopen dan die van Overvecht. Hetzelfde geldt voor bussen, die maken de maandelijkse kosten een paar tientjes duurder en sinds de bushaltes van CS zijn verplaatst doen ze er ook nog eens extra lang over. En B: ik moet dan een duurder trajectabonnement afsluiten, voor een reis die voor mij stukken onhandiger is. Bovendien ben ik met mijn trajectabonnement tussen Overvecht (of CS, dat maakt voor de route niet uit) en Almere Muziekwijk vrij beperkt, want er is geen enkel omreistraject waar ik gebruik van mag maken.

Ze blijven met dezelfde WiFi-loze sprinter rijden die ook in Sportpark, Hilversum, Naarden-Bussum, Almere Poort etc stopt, het enige verschil is dat die nu dus Overvecht voorbij gaat rijden. Ik ben normaal heel coulant tegenover de NS, maar ik zie hier dus echt geen enkel voordeel van in en met mij vele anderen.

Ik ga nu maar gewoon hopen dat mijn werkgever bereid is om mijn werktijden aan te passen zodat die in elk geval wel nog enigszins aansluiten op de treinen en ik daar nog een beetje tijdwinst op boek. En ga bij Connexxion maar eens een balletje opgooien om die spitsbus weer op te starten tussen Almere en Utrecht. Dan maar kijken of een andere partij de problemen van de NS enigszins kan oplossen. :)

En nog even een edit: als het om het spoor bij Naarden-Bussum gaat, waarom heeft dat dan een effect op de dienstregeling bij Overvecht? Er rijden nog steeds vier treinen per uur tussen Utrecht Centraal en Naarden Bussum, alleen stoppen twee daarvan niet meer in Overvecht.
Reputatie 2

.....

Ze blijven met dezelfde WiFi-loze sprinter rijden die ook in Sportpark, Hilversum, Naarden-Bussum, Almere Poort etc stopt, het enige verschil is dat die nu dus Overvecht voorbij gaat rijden. Ik ben normaal heel coulant tegenover de NS, maar ik zie hier dus echt geen enkel voordeel van in en met mij vele anderen.

.....

'ze' dat ben ik ;-)

En ik beloof je dat je andere treinen krijgt met Wifi en een toilet. Maar ik begrijp dat inderdaad Utrecht Centraal ook niet alles is, maar nu zou je eerder weg moeten vanuit huis om via Overvecht met een overstap te reizen, dan dacht ik: 'dan is Utrecht Centraal' misschien wel een optie, ook al ben je ook naar Utrecht iets langer onderweg!
Reizigers van Tilburg Reeshof of Tilburg Universteit naar bestemmingen tussen Den Bosch en Utrecht (maar ook omgekeerd) zijn zwaar de sjaak. De sprinter rijdt niet meer verder dan Den Bosch en de overstaptijd wordt 28 minuten. Dat had toch wel wat strakker gepland kunnen worden lijkt me. Iedere dag de trein weg zien rijden en dan bijna een half uur moeten wachten is belachelijk. Zeker omdat het nu een rechtstreekse verbinding is.

Ik heb het opgelost voor de NS. Gewoon de trein door laten rijden in Den Bosch. Vanuit Utrecht als sprinter naar Breda en Dordrecht en vanuit de andere richting door laten gaan als sprinter naar Den Haag via Utrecht. Dus één lijn in plaats van twee aparte die net niet aansluiten in Den Bosch

.....

.....

'ze' dat ben ik ;-)

En ik beloof je dat je andere treinen krijgt met Wifi en een toilet. Maar ik begrijp dat inderdaad Utrecht Centraal ook niet alles is, maar nu zou je eerder weg moeten vanuit huis om via Overvecht met een overstap te reizen, dan dacht ik: 'dan is Utrecht Centraal' misschien wel een optie, ook al ben je ook naar Utrecht iets langer onderweg!

Ik snap dat het voor jullie ook lastig is om een dienstregeling te maken met alle factoren waarmee jullie rekening moeten houden. 🙂

Maar ik vind het wel erg onvriendelijk naar de reiziger toe om in essentie te zeggen: je bent het komende jaar hoe dan ook langer onderweg en je komt mogelijk in een nog vollere trein, maar je mag wel kiezen tussen een opstapstation met overstap (Overvecht) of een opstapstation waar je extra geld voor moet neerleggen (Utrecht CS). Met een auto zou ik straks een jaar lang zelfs met files bijna twee keer zo snel van deur tot deur zijn, heb ik geen last van opgeschorte dienstregelingen en storingen, en de kosten ontlopen elkaar ook steeds minder. Dit soort zaken spoort mensen aan om geen gebruik meer te maken van de trein, en dat zou erg zonde zijn.
Hoe lang gaat het eigenlijk duren totdat Den Haag - Rotterdam - Dordrecht weer hun sprinter om het kwartier hebben in plaats van om het halve uur wat vanaf 11 december het geval is? In de huidige dienstregeling buiten de spits is de sprinter al goed bezet, laat staan in de spits met een halfuursdienst.

Op Twitter vond ik deze foto, waar vermeld wordt dat de halfuursdienst "tijdelijk" is. Tijdelijk zegt niets in de treinenwereld, waar Van Boxtel 9 maanden ook als tijdelijk beschouwd. (Periode tussen uitdienststelling Mat64 en indienststelling Flirt-3) Ik mag toch zeker hopen dat de sprinterdienst op dit traject snel weer teruggedraaid wordt naar 4 sprinters, want zelfs met SLT-12 red je het niet in de spits als je om het halve uur rijdt.

Groet,

Jason 🙂
Reputatie 2
Hoe lang gaat het eigenlijk duren totdat Den Haag - Rotterdam - Dordrecht weer hun sprinter om het kwartier hebben in plaats van om het halve uur wat vanaf 11 december het geval is? In de huidige dienstregeling buiten de spits is de sprinter al goed bezet, laat staan in de spits met een halfuursdienst.

Op Twitter vond ik deze foto, waar vermeld wordt dat de halfuursdienst "tijdelijk" is. Tijdelijk zegt niets in de treinenwereld, waar Van Boxtel 9 maanden ook als tijdelijk beschouwd. (Periode tussen uitdienststelling Mat64 en indienststelling Flirt-3) Ik mag toch zeker hopen dat de sprinterdienst op dit traject snel weer teruggedraaid wordt naar 4 sprinters, want zelfs met SLT-12 red je het niet in de spits als je om het halve uur rijdt.

Groet,

Jason :)

Gelukkig voor jou is het in ieder geval maar in een richting ('s morgens als je van Dtz naar Bd rijdt). 'S avonds terug heb je gelukkig nog elk kwartier een trein.

De bedoeling is, zoals de Staatssecretaris ook aan de Tweede Kamer heeft verteld, dat per April de treindienst Den Haag - Eindhoven volledig zal rijden, vanaf dat moment wordt ook Delft Zuid en Schiedam Centrum volledig bediend.

Daarnaast is het wel alleen Delft Zuid dat 2x p/u krijgt, de overige stations houden 4 x p/u, dus zullen de reizigers zich daar wel spreiden over de trein (is de verwachting). Maar we houden dit goed in de gaten!
De sprinter tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal staat vanaf 11 december langer stil in Gouda Goverwelle (was al 7 minuten, wordt nu een paar minuten langer) en gaat daarnaast ook nog eens 7 minuten stilstaan in Woerden. Ik reis, zoals veel mensen, dagelijks tussen Utrecht Terwijde (Leidsche Rijn) en Den Haag Ypenburg. Door de wijzigingen gaat mijn reistijd omhoog van 45 naar 55 minuten, terwijl (als je kijkt naar de tijd dat de trein echt rijdt) dit er 38 hadden kunnen zijn. En dat twee keer per dag; dat vind ik te veel. Waarom gaat de sprinter op dit traject 2 keer zo lang stilstaan?
Is dit al definitief? Kan dit misschien nog verbeterd worden?
Badge +3
De sprinter staat lang stil in Gouda Goverwelle om de intercity's te laten passeren. Dat de sprinter in de nieuwe dienstregeling lang stil gaat staan in Woerden, is om de frequentieverhoging van Utrecht Leidsche Rijn mogelijk te maken. Daar gaan straks alle sprinters stoppen. De lange stop in Woerden kan vervallen als de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam Rijnkanaal geplaatst is, wat over twee jaar het geval moet zijn, en het hele traject Utrecht-Woerden viersporig is.

NS heeft wel gekeken naar de gevolgen voor reizigers. De extra reistijd voor reizigers tot Gouda blijft bijvoorbeeld beperkt, doordat zij in Woerden kunnen overstappen op de sprinter naar Gouda en Rotterdam Centraal. Maar voor reizigers die eerder dan Woerden instappen en verder dan Gouda reizen richting Den Haag valt er helaas niet aan te ontkomen. NS heeft aangegeven dat het gaat om ongeveer 400 reizigers die een langere wachttijd krijgen of kunnen overstappen op station Woerden. Doordat naar verwachting meer reizigers zullen profiteren van meer stoppende treinen op Utrecht Leidsche Rijn, is toch deze keuze gemaakt.

Reageer