beantwoord

Dienstregeling 2017 - hoe lang "tijdelijk" minder reismogelijkheden Delft Zuid en Schiedam ri R'dam

Reputatie 7
Badge +2
  • Super user
  • 4375 reacties
Op de overzichtskaart met de wijzigingen in de 2017 dienstregeling tov die van 2016

http://www.ns.nl/binaries/_ht_1476433439790/content/assets/ns-nl/reisinformatie/2016/dienstregeling-2017/totaalkaart.pdf

staat bij Den Haag – Eindhoven

"Tijdelijk van 4 naar 2 reismogelijkheden per uur op Delft Zuid richting Rotterdam en van 8 naar 6 reismogelijkheden per uur
op Schiedam Centrum richting Rotterdam."

Hoe lang is tijdelijk in deze situatie?

Ik zie bv wel dat je in de NS reisplanner nu niet verder kan plannen dan 6 augustus 2017.
icon

Beste antwoord door Tim van Leeuwen 14 oktober 2016, 22:46

Ik zie dat de staatssecretaris het openbaar heeft gemaakt! Zodra de verbinding Den Haag - Eindhoven direct wordt, zal ook Delft Zuid en Schiedam Centrum weer volledig bediend worden.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
De reisplanner is op basis van het jaarplan. Een paar keer per jaar kunnen er wijzigingen plaatsvinden (dit zijn de zogenaamde wijzigingsbladen, de eerste hiervan is in februari). Zo nodig kan er bovendien ook tussendoor worden gewijzigd via het dagplan (moet ook wel ivm werkzaamheden, evenementen, etc.). Dat de reistijden er met overstap in Breda in staan tot 6 augustus zegt dus niets over de datum dat de tijdelijke knip in Breda en de tijdelijke beperkingen bij Delft Zuid en Schiedam Centrum verleden tijd zijn. Wij kunnen op dit moment echter nog geen uitspraken doen over hoe lang deze tijdelijke dienstregeling geldt.
Reputatie 7
Badge +2
OK, bedankt.

Wanneer ergens wordt aangegeven dat het tijdelijk is, zou ik verwachten dat er dan ook een datum bij staat tot wanneer. Want wanneer het bv tot december 2017 is, dan is dat in mijn ogen niet tijdelijk. Dan is het gewoon gedurende de hele dienstregeling 2017 en mogelijk weer anders de dienstregeling 2018.
En als er toch een paar keer per jaar wijzigingen zijn, zou je alles wel tijdelijk kunnen noemen.

Mijn reismogelijkheden zijn hierdoor maar 2 per uur ipv 4 keer en bij missen van mijn 1e overstap heb ik gelijk een half uur langere reistijd. Wannneer deze tijdelijke situatie het grootste gedeelte van 2017 duurt, dan denk ik er sterk over om mijn traject abonnenment in te korten tot Delft ipv Delft Zuid, scheelt me ook weer 5 euro per maand. Mocht het maar een paar maanden zijn, dan hou ik denk ik wel op mijn huidige traject.
Reputatie 2
@Momo, ik begrijp dat het vervelend is dat we nog geen exact eindtijdstip kunnen geven van tijdelijk. We zouden graag willen en we hopen dat dit de komende maanden duidelijk wordt, maar we zijn afhankelijk van vele externe factoren!

Voor jou wel belangrijk dat je reis in noordelijke richting wél 4x p/uur is. Alleen in zuidelijke richting maar 2 x p/u.
Reputatie 7
Badge +2
In noordelijke richting had voor mij het een minder groot probleem geweest (voor anderen misschien dan weer wel).

Ik reis 's morgens van De Vink naar Delft Zuid. Dan heb ik een 4 minuten overstap op Laan van NOI plus een overstap op Delft. In de huidige situatie gaat het al regelmatig mis met die overstap op Laan van NOI, nu betekent dat nog 15 minuten later op werk, straks dan 30 minuten.

's Middag reis ik terug vanaf Delft Zuid, dan kan ik mijn vertrektijd van werk makkelijk afstemmen op de vertrektijd van de trein, wanneer deze maar 2 x per uur zou gaan.

Toen ik vandaag op de overzichtskaart zag staan dat deze situatie tijdelijk is, had ik de hoop dat al bekend zou zijn tot wanneer dit is. Helaas dus.

Dan maar hopen dat de 2e ondergrondse fietsenstalling bij station Delft snel in gebruik wordt genomen, dat was namelijk de reden dat ik naar Delft Zuid ben gaan reizen.

Ik ben wel blij met de 4 x per uur overstap op Laan van NOI.
Reputatie 2
Succes Momo, hoop voor jou dat het snel voorbij is, wij doen ons uiterste beste! Hou de website en serviceforum in de gaten!
Reputatie 4
Badge
Gelukkig weet de staatssecretaris het wel:

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2016/10/13/aanbieding-39e-voortgangsrapportage-hsl-zuid/aanbieding-39e-voortgangsrapportage-hsl-zuid.pdf

Begin april moet de verbinding Den Haag - Eindhoven direct worden.
Reputatie 7
Badge +2
Dank je kamcon, ik zag je linkje al in het andere topic.

Alleen jammer dat ik nu jouw antwoord niet meer als beste antwoord kan selecteren 😉
Reputatie 2
Ik zie dat de staatssecretaris het openbaar heeft gemaakt! Zodra de verbinding Den Haag - Eindhoven direct wordt, zal ook Delft Zuid en Schiedam Centrum weer volledig bediend worden.

Reageer