Dienstregeling 2018 beschikbaar

Toon eerste bericht

161 reacties

Reputatie 6
Leuk dorp en omgeving hoor? En gelukkig zijn straks die oncomfortabele, warme NS-dieseltjes weg.
Reputatie 7
Badge +3
De vertaling van het Engelse woord "city" is niet "dorp". 😉 En die dieseltjes zijn niet zo oncomfortabel, alleen is NS destijds bij de aanschaf vergeten de airco te bestellen.
Reputatie 6
Badge
Ik wil een keertje vanaf Rotterdam Noord naar Dordrecht Zuid per trein in de avond. Doe je daar in de dienstregeling 2018 nog steeds 85 minuten over op een ritje van 24 kilometer of zijn de overstappen iets beter?
Reputatie 5
Ik wil een keertje vanaf Rotterdam Noord naar Dordrecht Zuid per trein in de avond. Doe je daar in de dienstregeling 2018 nog steeds 85 minuten over op een ritje van 24 kilometer of zijn de overstappen iets beter?

Volgens die planner kan je die reis 3x per uur maken:
om .28 vertrekken is 53 minuten, .58 vertrekken is 33 minuten en .00 vertrekken is 61 minuten.
Maar wel met 2 of 3 overstappen. Jeetje wat een verbinding, haha.
Leuk dorp en omgeving hoor?
Omgeving wel, maar ik overweeg toch eerder om Heino te gaan verlaten dan om hier in de buurt te blijven wonen 😉
Reputatie 6
@Tamzin
Jij mag die diesels dan comfortabel vinden, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Afgezien van ontbrekende airco: onhandige stroeve tussendeuren, geen leuningen, een 1e klas hokje van niks, geen later toegevoegde infoschermen. Lelijke "kunst" van Jan Cremer aan de wand ?. De coupé met klapstoeltjes en de "statafeltjes" is wel grappig. Waar rijden deze diesels nog meer in Nederland?
En de eeuwige schoonmakers die de kastdeur om de pleerollen bij te vullen niet fatsoenlijk afsluiten :8
Reputatie 7
Badge
En de eeuwige schoonmakers die de kastdeur om de pleerollen bij te vullen niet fatsoenlijk afsluiten :8 Die sleutel om af te sluiten is nodig in de ICD en Benelux LOL
Hehehe, nouja, meestal mik ik ze dan maar dicht, anders blijft die deur klepperen 😛
Reputatie 7
Badge
Hehehe, nouja, meestal mik ik ze dan maar dicht, anders blijft die deur klepperen :PNiet doen, Henk... weer een staanplek minder!
Daar wil jij niet staan, en het is wel hartstikke hinderlijk als die deur telkens kleppert bij optrekken/afremmen 😉
Reputatie 7
Badge
Daar wil jij niet staan, en het is wel hartstikke hinderlijk als die deur telkens kleppert bij optrekken/afremmen ;)
Henk... jij wilt niet ervaren waar en hoe ik allemaal in een volgeperste trein heb gehangen, geklemd of geleund.
En toch ga ik het dit weekend doen..... in de kruipruimte om utp-kabel te vervangen 😉 😉
Reputatie 1
Ben benieuwd en ik hoop tegen beter weten in dat de verbinding Den Haag Schiphol beter wordt. Zo zou het mooi zijn als de vervelende haltertijd van een kleine 15 min in Leiden eruit gaat. En de treinen 's avonds na 23.00 vanaf Schiphol eerder vertrekken dan steeds een klein half uur moeten wachten. En afhankelijk bent van de stoptrein die er 3 kwartier over doet. Ook zou het fijn zijn voor mede reizigers als de IC vanaf Schiphol na 23.00 weer richting Rotterdam rijdt ipv Den Haag CS en dus moeten overstappen in Leiden een overstap die regelmatig wordt gemist.

Maar ja dit alles zal ondanks de vele klachten wel niet veranderen wat kan het de NS schelen hoe mensen van en naar Schiphol komen. Hij rijdt toch
Traject: Den Haag HS - Utrecht

Vraag, de overstap op het traject Utrecht - Den Haag HS (en vice versa) is nu dramatisch. Elke dag rennen er mensen op de overstap heen en weer wat zorgt voor gevaarlijke situaties omdat er 1 minuut overstap is (vaak 30 sec). Hierdoor is het rennen, mensen die elkaar aan de kant drukken én vaak de trein missen wat zorg voor een uur reistijd op dit traject. Zelfs uit Tilburg reis je op dit moment sneller naar Den Haag HS.

Gaat deze overstap volgend jaar beter aansluiten of komt er een rechtstreekse verbinding tussen Utrecht en Den Haag HS? Gezien de bedrijven die daar zitten geen overbodige luxe.
Reputatie 6
Badge
Hoe kom je op dat half uur overstaptijd? Je kan toch letterlijk de trein tot Den Haag CS nemen en daar nog geen 10 minuten wachten op een trein naar HS?
Ik weet niet waar ik aangeef dat het een half uur is? Het is nu een kwartier overstaptijd waar dit in 2016 5min was. Zorgde voor een aanzienlijk betere verbinding 🙂
Reputatie 5
Ben benieuwd en ik hoop tegen beter weten in dat de verbinding Den Haag Schiphol beter wordt. Zo zou het mooi zijn als de vervelende haltertijd van een kleine 15 min in Leiden eruit gaat. En de treinen 's avonds na 23.00 vanaf Schiphol eerder vertrekken dan steeds een klein half uur moeten wachten. En afhankelijk bent van de stoptrein die er 3 kwartier over doet. Ook zou het fijn zijn voor mede reizigers als de IC vanaf Schiphol na 23.00 weer richting Rotterdam rijdt ipv Den Haag CS en dus moeten overstappen in Leiden een overstap die regelmatig wordt gemist.

Maar ja dit alles zal ondanks de vele klachten wel niet veranderen wat kan het de NS schelen hoe mensen van en naar Schiphol komen. Hij rijdt toch

Intercity Den haag - Groningen/Leeuwarden stopt maar 2 min in Leiden centraal de gehele dag.
Reputatie 7
Badge

Intercity Den haag - Groningen/Leeuwarden stopt maar 2 min in Leiden centraal de gehele dag.[/quote]

Gezien het fluit- en sluitbeleid heb je dus 1,5 minuut om crossover van trein in trein te komen.
Reputatie 5
Maar dat is er ook al jaren in Amersfoort en daar gaat het ook (normaal) goed.
En 1,5 minuut is toch ruim zat voor 5-10 meter lopen?
En 2x per uur hoef je niet eens over te stappen.
Reputatie 7
Badge +3

Intercity Den haag - Groningen/Leeuwarden stopt maar 2 min in Leiden centraal de gehele dag.

Betreft denk ik de sprinter 4600 die in de ene richting 11 minuten en in de andere richting volgens mij 13 of 14 minuten stil staat op Leiden.
De dienstregeling voor 2018 is beschikbaar.

https://www.bahn.de/p/view/index.shtml
http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi

Hoe betrouwbaar is dit?
Reputatie 6
Badge
De officiële site van de grootste vervoerder van Duitsland, lijkt me toch wel betrouwbaar. Of niet soms?
Ik ben hier niet zo mee bekend. Ik wil graag weten wat mijn nieuwe reistijden worden per 10 dec en op de planner van de NS werkt dit nog niet na 10 dec, maar via deze site kan ik mijn reis van Zetten-Andelst naar Geldermalsen al wel zien... en dat ziet er niet best uit...
Reputatie 5
Badge
Ik vrees voor u dat de 23 minuten overstaptijd toch echt de realiteit is vanaf 10/12/17.

Reageer